Pazartesi, Haziran 22, 2009

POŞETTE (BUHARDA) TÜRLÜ



3 yıldır bahar ve yaz aylarında yaptığım enfes bir yemek..Hafif ve lezzet kelimesini bu yemekte aynı cümlede kullanabiliyorsunuz:):) .Üstelik misafire sunulan menüye girebilecek kadar lezzetli ve şık..Tarif,forumdan Yelda'ya ait..yakında Yelda hanımın tarifleri diye bir etiket açabilirim:)tariflerinde hiç hüsrana uğramıyorum..teşekkürler Yelda!...
Genelde hindi yerine tavuk kuşbaşı kullanıyorum.Tavuk ve sebze malzemelerini kişi sayısına göre çoğaltıyorum;3'er adet kabak ve patlıcan,havuç gibi.Soya sosu,susam yağı ve 1 miktar köri ayrı bir lezzet katıyor.Hatta içine konan yağı azaltırsanız veya hiç eklemezseniz tam bir diyet yemeği olur:D bu yaptığımda yağını koymayı unutmuşum tam diyetlik oldu tam:)))





Torbada Türlü;



Malzemeler;
  • 250 gr.hindi but kuşbaşı
  • 2 adet havuç
  • 2 adet kabak
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet domates
  • 5 adet sivri biber
  • 2 adet soğan
  • 10 adet taze fasulye
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 3 diş sarımsak
  • 1,5 fincan su
  • tuz, karabiber,
  • 1 yemek kaşığı kaşığı soya sosu ve 1 tatlı kaş.susam yağı (isteğe bağlı)
Yapılışı:
  1. Tüm sebzeleri yıkayıp kabuklarını soyun..kuşbaşı doğrayın..soğanları da küçük küçük doğrayın..sarmısakları bütün halde ekleyin..tuzu biberi ekleyin..
  2. küçük doğranmış etleride ekleyip harmanlayın..15 dakika çukur bir kapta bekletin..yağı ekleyip tekrar harmanlayın..
  3. yanmaz fırın torbasını karışımla doldurup suyu ekleyin..ağzını bağlayıp tencereye yatık olarak yerleştirin.
  4. tencereye bir parmak aşacak kadar su doldurup torbanın üzerine bir küçük delik açın..tencerenin ağzınını kapakla örtüp yemeği pişirin,yaklaşık 40 dk..ılınınca torbayı yırtarak servis tabağına sosuyla servis yapın..afiyet olsun..

16 yorum:

  1. canım ne kadar güzel ve pratik bir tarif.yaz ayları için süper.ellerine sapğlık.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  2. Canım görüntüsü yetti diyebilirim tadını anlatmaya grek yok...
    Ellerine sağlık mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık!! fotograflarda bile o kadar güzel çıkmış ki...
    yakında yeni evimize taşınıyoruz, fırını hayırlamada ilk sıralara aldım. :)
    güzel bir hafta olsun

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Saliha,

    Türlüyü çok severim.Sebzeleri çok sevdiğimden olsa gerek.Ellerine sağlık.Lezzetli ve sağlıklı bir yemek.Bende yaparım bazen ama ben fırında pişiyordum.Tencerede yapmak hiç aklıma gelmemişti.Denemek lazım.
    Ellerine sağlık.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  5. hayatım teşekkür ederim şimdiden:)) dualarını ve smslerini eksik etme..esvgiler öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. tam yaza göre hem hafif hem de lezzetli.türlüyü çok severim.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. çok hafif oluyor tam yaz aylarına göre
    ellerine sağlık... sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Aplacımmm türlüyü görünce diyet yapasım geldi yahu...

    YanıtlaSil
  9. işte yaz aylarının bir numaralı yemeği hem hafif hem doyurucu:) bi de renkli:) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. çoook güzel olmuş.Tam yaz mevsimine uygun çok hafif bir tarif olmuş. Yanına da ızagara et çok güzel olur.
    Ellerinize sağlık

    sevgiler
    http://www.lezzetibol.com

    YanıtlaSil
  11. tam mevsime uygun bir sunum olmus
    ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Sen yaparsın da güzel olmaz mı arkadaşım... Ellerine sağlık... Hafif, sağlıklı ve de lezzetli eee daha ne olsun... Canım benim dualarına ihtiyacım var sınavıma iki hafta kaldı... 4-5 Temmuzu atlatayım hemen açığı kapatacağım... Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  13. canım hafif bir yemek olmuş.ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Bende yaparim bu tarifi hata ben icine bir tanede defne yapragi koyarim.Yerkende icinden kabaklari secer yerim.Oyle hafif oyle lezzetli gorunuyorki ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  15. canım benim ellerine sağlık,çok hafif yaz için ideal gerçekten.

    YanıtlaSil
  16. Canım nasıl güzel bir yemek olmuş,hem de çok hafif..
    Ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)