Salı, Haziran 16, 2009

ELAZIĞ'IN PATLICAN GÜVECİ

Bu sıcak, bunaltıcı havalarda bereketli, pratik,lezzetli ve şık bir yemek yapmak isterseniz Elazığ'ın patlıcan güvecini tavsiye ederim,çok lezzetli oldu.Ben yarım ölçü yaptım ve güveç yerine dökme tenceremi kullandım.Tarif forumdan Meldir'e ait,teşekkürler Meldir.Meldir'in belirttiği gibi özellikle kalabalık misafirler için çok doğru bir seçim olur.

Blog dan bloga gezerken buldum Fikri Mühimi .Ve katıldığım ilk kampanya dahilinde gelen Selva makarna paketimden kullandığım Selva Spagetti.Oğlumun en sevdiği makarna çeşidi:)) Çorba sefası,salata keyfi,ziyafet sofrası olarak makarnaları katogarilendirmeleri aslında hoş bir fikir.Değişik fikirlere herzaman açığımdır.
Şimdiye kadar hemen hemen hepsini denedim sırasıyla yayınlayacağım.En beğendiğim yanı çabuk pişmeleri yani verilen zamandan daha çabuk pişiyorlar.Salata keyfi için gelen minik kısa kalem makarnasına bayıldım gerçektende salatalara yakışıyor fakat çorba sefası için yollanan fiyonk şehriyeden pek memnun kalmadım diyebilirim.Ben arpa veya yıldız şehriyeyi tercih ederim.



Malzemeler;

  • 1 kilo kemikli kuzu gerdan
  • 1 kilo patlıcan
  • yarım kilo sivri biber
  • 1 kilo domates
  • 2 baş sarımsak ( 1 avuç kadar ayıklanmış)
  • 3 yemek kaşığı tereyağı




Yapılışı :

  1. bütün malzemeler yıkanır güvecin dibine etler yerleştirilir, sonra alaca soyulmuş patlıcanlar iri şekilde doğranıp etlerin üzerine dizilir.
  2. Sivri biberler sadece saplarından ayrılıp 3 e veye 4 e bölünür patlıcanların üzerine yerleştirilir.
  3. Domatesin kabukları soyulur, biberlerin üzerine doğranır.
  4. En son olarak da tereyağı koyulup güvecin ağzı aliminyum folyoyla kapatılır ve en küçük ocakta en kısıkta 3-4 saat pişirilir.
  5. en son servis yapılmadan önce fırında 15- 20 dk. fırınlanır ve servise hazırdır.

14 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN NEFİS OLMUŞ SELVA PAKETİNİZİDE GÜLE GÜLE KULLANIN SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  2. Canım çok değişik ve leziz ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.hediyelerini güle güle kullan.afiyetler olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. tek kelime ile muhteşemm...muhteşemmm.bir tabak layım...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Oy Oy Oy Gakgoş yemeğimiz nefisss gözüküyor, kokusunu aldım sanki süperrr:)) Ellerine kollarına sağlık hayatım, afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil
  6. Mmmmh bizim yörenin tadlarından :) ellerine sağlık,
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. haaarrrika olmuş canım ellerine sağlıık....

    YanıtlaSil
  8. Çok iştah açıcı görünüyor.Makarnalarınızı da afiyetle yiyin inşallah.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım benim. hem hediyelerinizin tümünü hem de bu güzel yemeği afiyetle yiyin. :)
    kocaman öptüm

    YanıtlaSil
  10. Görüntü süper ellerine sağlık canım hediyelerini güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  11. Eşimin memleketine ait bir yemekmiş ama ben bilmiyorum :) Ellerine sağlık canım. Keşkekleri de böyle gerdan etiyle yapıyorlar. Lezzetine lezzet katıyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Vallahi senin bu sitende huzur buluyorum bu ne güzellik böyle yaaa.Tam benlik Salihacığım ellerine yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Bence müthiş oluş diğer lezzetlerinize de baktım hepsi de çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. cok guzell yemekleriniz !!!!!!!!

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)