Cuma, Haziran 19, 2009

ÇİLEKLİ PELTE


Ezilmiş,kendinden geçmiş çileklerimi değerlendirmek için yaptım peltemi.Porsiyonlara ayırdım ve kalanını da çilekli şarlotta ve kedidili pastamda kullandım.Kedidili pastasının üzerine çok yakıştığı gibi tadanlarda çok sevdiler.pelteyi çok seviyoruz,uzun zamandır yapmamıştım.
Çilekli pelteyi, Tangli daireler tarifimi baz alarak yaptım.Kıvamı çok güzel tutuyor.Pelteli tariflerde bu tarifimi kullanıyorum.Tariften çilek püresini çıkarıp,aynen uygularsanız,meyvalı pastalarınızda meyvaların üzerine,tartlarınıza,sütlü tatlılarınızın üzerine ''tart jölesi'' olarak uygulayabilirsiniz.Kıvamı isteğe göre ayarlanabilir,damak tadı kişiye göre değişir tabii ki..Çilekli pelte & vanilyalı muhallebi tarifini uygulayarak da yapabilirisiniz peltenizi.Bu şekilde kivi ve ananaslı peltede yapıyorum.Yaz için, kolay,lezzetli,kalorisi az bir tatlı....tavsiye ederim:)
Çilekli Pelte;
Malzemeler;
  • 2 çay bardağı çilek püresi
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 1 çay bardağı şeker
  • 5 çay bardağı su (3 çay bardağı kullandım;2 çay bard.çilekli püre+3 çay bardağı su)
  • 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
Yapılışı;
  1. tencereye su konur.Nişasta,şeker eklenir ve eriyene kadar karıştırılır.
  2. çilek püresi ilave edilir ve ocağın altı yakılır kıvam alana kadar pişirilir.
  3. ilk sıcaklığı çıkınca servis edilir.Dolabta 30 dk bekletmeniz yeterlidir.
  4. isterseniz ilk sıcaklığı çıkınca 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi ilave edebilirsiniz.
  5. afiyet olsun.

22 yorum:

  1. mutlaka deneyeceğim,çok lezzetli görünüyor.rengine bayıldım canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Canım benim ellerine sağlık harika olmuş pelten
    çocukken çok severek yerdim uzun senelerdir yeme
    dim.Kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. özellikle çocuklar için ideal bir tatlı çilek ne güzel rengini vermiş öyle ellrinize sağlık...
    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  4. TAM YAZA GÖRE BİR TARİF.ELİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık arkadaşım, bir tarifle birlikte birçok seçenek sunmuşsun...
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım tuzlu olarak cestırlardan, tatlı olarakta çilekli pelteden alayım:))
    artık yavaş yavaş çilek mevsimi de geçiyor, bitmeden değerlendirmeli...
    ellerine sağlık canım, güzel bir hafta sonu diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. rengine görüntüsüne bayıldım! ellerine sağlık, kesinlikle yapacağım.

    YanıtlaSil
  8. Çilekli lezzetlere bitiyorum, genelde meyve kullanmak istediğim her tatlı ve pastada öncelik bu güzeller güzeli çileğin oluyor. Hele bu peltede, tadının daha da yoğun olmsı, kimbilir ne kadar nefis olmuştur,
    ellerine sağlık,
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. neslıhancım,
    deryacım,
    esmaa:),
    aleyna,
    sevde,
    haticecim:),
    sevgi,
    özlem,

    hepinize canu gonulden sevgılerımı yolluyorum,guzel yorumlar için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Canım pelten gerçekten resmen gel beni iç diyor:))

    YanıtlaSil
  11. pelten harika olmuş salihacığım...pastalara çok yakışır gerçekten de.afiyetler olsun canım...

    YanıtlaSil
  12. vawwwwwww rengine bittim kim bilir tadı nasıldır?
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. Siz de benim gibi çileği çok seviyorsunuz:) ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş. Bende bu tarifi dediğiniz gibi pastalarımın ve sütlü tatlılarımın üzerine meyve sosu olarak sürüyorum. harika oluyor.
    Sevgiler
    http://www.lezzetibol.com

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık sıcaklarda nasıl iyi gider olsa bayılarak yerdim canım bizim evde pelte pek sevilmez :(
    Bir ben yerim diğerleri sadece tatlı yemiş olmak için yerler o yüzden pek yapmam ama bulunca kaçırmam rengi şahane ölçülerini azaltarak yapıcam bende :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Canim cok güzel görünüyor ,bu güzel tarifin aklimda güzel tarifler uyandirdi:)Tarifi not aldim mutlaka denicem insal.
    Ellerine saglik canim ,sevgiyle kal Salihacim;)

    YanıtlaSil
  17. yazın sıcak bastımı insanın canı soğuk lezzetler arar belteyi atacaksın buzdolabına soğuk soğuk harika olur ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. canım benim, sana sabah beri eve dönüp teşekkür yorumu yazmak için sabırsızlanıyorum.ayrıca yazıcam kendi blogumda duyarlılığını.
    Çok teşekkür ederim.Aldığım en anlamlı geçmiş olsun telefonu idi.
    tel.deki osıcak samimi sesin beni çok etkiledi sanki yıllar öncesinden tanıştığım ama uzun zamandır konuşmadığım bir arkadaşım aramış gibi hissettim.Beni çok mutlu ettin duyarlı arkadaşım.
    Sana ve oğluna kocaman sevgilerimi yolluyorum.Evlatlarımızın hepsi Allah'a emanet....

    YanıtlaSil
  19. Eline sağlık.Çilekli tatlılara dayanamıyorum yemiş kadar oluyorum.
    Bir de çilek çabuk bozulmasa tam süper olacak.

    YanıtlaSil
  20. funda,
    pembe tatlar,
    nesli,
    nılufer,
    tijen,
    aysultan,
    yarenim:9,
    dantelistan,
    boncuk mutfakta,
    teker teker cevaplayamadıgım ıcın cok özeurler dılıyorum,misafirlerim varda:))

    hansacım,ne demek arkadasım...ben nasıl uzuldum bu olayı gec farkettıgıme nasıl mahcup oldum anlatamam:( sen sevındın ben senı tanıdıgıma sevındımya bu yeter bana canımmmm....duanaa amiinnnnnnn...Rabbım basımızdan eksık etmesın evlatlarımızı,hayırlı gunlerını gostersın bize...

    YanıtlaSil
  21. bende yapıyorum pastalarda süper oluyor..muhteşem görünüyor canım ellerine sağlık..mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Saliha,

    Çileği bende çok severim.Her yerede yakıştırırım.Ellerine sağlık pelten güzel görünüyor.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)