Perşembe, Eylül 20, 2007

ÇİLEKLİ PELTE & VANİLYALI MUHALLEBİ



Son zamanlarda sağlık sorunlarım çıkıverdi.Ne kadar sinir oldum anlatamam..’’ çikolata aşkımında’’ zirvesindeydim hani..nerden çıktıki şimdi.Ama kesilmek bilmeyen baş ağrım ve karıncalaşmaları önlemek için bir süre uzak durmam lazımmış..Bende muhallebi yaparım,pelte yaparım dedim hem hafif hem lezzetli hemde içimdeki;’’ biri beni durdursun’’ olayını azda olsa frenliyor.
Eskiden anneannelerimiz,dedelerimiz rahatsızlandığında pelte yaparlarmış mideye iyi gelir diye....
pelte içinde sadece nişasta ve su olduğundan mideyi hazmatmekte zorlamıyor ve dolayısıyle rahatlatıyor.muhallebiyse sütle yapılan;içinde un veya nişasta konulan,hafif fakat doyurucu bir tatlı,hazmıda kolaymı kolay.Evde muhakkak bulunmalı minik ufaklıkların hem ağız tadı hemde beslenmeleri için…


Ben muhallebimi 2 renkli yaptım.Beyaz renkli olan sütlü ,pembe renkli olan ise çilek sütlü…muhallebide un yerine mısır nişastası kullanabilirsiniz çok lezzet verir.besleyici tarafıda cabası tabiî kide..ben mısır nişastası kullandım un kullanacaksanız daha az kullanmanızı tavsiye ederim nişasta daha koyu kıvam verir una nazaran…

Malzemeler :
(beyaz renkli olan)


  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 çorba kaşığı mısır nişastası veya 3 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya



(pembe renkli olan)

  • 1 litre çilekli süt (ben buzluğa attığım çilekleri(500gr) rondadan geçirip püre yaptım ve süte ekledim,açık pembe renk elde ettim)
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 çorba kaşığı mısır nişastası veya 3 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya



Üzeri için;
File fındık,Antep fıstığı




Yapılışı :

  1. Tencereye sütü, şekeri, nişastayı, vanilyayı ekleyip, orta hararetli ısıda arada karıştırarak kıvam alıncaya kadar pişirin.
  2. çilek sütlü muhallebiyide aynı şekilde pişirin.
  3. servis yapıcağınız kabı altına bir destekle yan yatırıp beyaz renkli muhallebimizden dökün ve sogumasını bekleyin.
  4. 15 dk kadar sonra diğer muhallebimizi dökün ve soğutup buzdolabında dinlendirin.
    isterseniz çeşitli gıda boyalarıyla 3 renkli yapabilirsiniz.
  5. afiyet şeker olsun.

16 yorum:

  1. Eline sağlı süper gözüküyor salihacım ya 2 renkli felan ohh mis:)

    YanıtlaSil
  2. Salihacım, muhallebili pelteli kup çok şık olmuş ellerine sağlık canım.
    Sevgiler.
    Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  3. merhaba salihacım, geçmiş olsun diyorum. sağlık sorunlarını bir an önce halledersin inşallah...pastan harika olmuş, kup çok şeker görünüyor...
    görüşmek ümidiyle tatlım...

    YanıtlaSil
  4. aylıncım tesekkurler sekerım,
    nazcım arkadasım sagol,secılcım allah kımseye dertsız derman vermesın bıraz tatlıyı azaltırsam bişicim kalmıcak:)) herkese sevgıler.....

    YanıtlaSil
  5. aylıncım tesekkurler sekerım,
    nazcım arkadasım sagol,secılcım allah kımseye dertsız derman vermesın bıraz tatlıyı azaltırsam bişicim kalmıcak:)) herkese sevgıler.....

    YanıtlaSil
  6. yeme de yanında yat olmuş bunlar saliha! hele de o pamuk şeker renklisi...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba!Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.Renklerin uyumuda harika,tam seyretmelik olmuş.

    selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel bir görünüyor. Pembe-beyaz uyumuna bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. oh oh ne güzel olmuş
    insanın bütün siniri ağrısı gider bu görüntüyle
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. selam adaş....

    niye bu kadar hastalanır olduk adaşım...yaşlandıkmı acaba....
    valla boyun ağrılarımdan duramıyordum....
    iş yastıktaymış....bir yastık aldım...gün boyunca rahatım artık...

    darısı senin ağrılarına....
    pelte çok güzel görünüyor...
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  11. Sunum ne kadar hoş olmuş Saliha...Ellerine sağlık.Bu arada çok geçmiş olsun sana...Kendine çok iyi bak...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. cok gecmis olmus harika gorunuyor hele pasta bittim burda ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  13. merhaba saliha
    döndüm nihayet. ben de blogspota geçtim.

    ellerine sağlık ve de geçmiş olsun umarım sağlığına kavuşursun bir an önce

    YanıtlaSil
  14. salihacım çok özletiyorsun kendini. hadi toparlan bir an önce :-(

    YanıtlaSil
  15. sevgili tabakta lezzetler tesekkurler,
    sevgili tijencim tesekkurler
    abıhayat tesekkurler zıyaretın için,
    misket limonu,
    yesımlı tarifler,tesekkurler zıyaretınız için,
    dışalcım heralde dedıgın gıbı yaslandık:))
    hulya,nihan,sema tesekkurler canlarım,
    secılcım toparlancam ıns..desteklerınızle..hepınıze sevgıler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)