Perşembe, Haziran 18, 2009

CESTIR



Mehmet Hikmet önce ismine, sonra da lezzetine bayıldı.Zaten içine peynir ve tereyağı giren fakat lezzetsiz olan bir hamur işiyle karşılaşmadım daha:):) Bir daha ki yapışımda tereyağ miktarını azaltıp,hamurun içine; çörekotu,fesleğen,kekik,nane gibi farklı aromalar katmayı düşünüyorum.

Tarif Portakal Ağacından,Hatice'ye ve Teyzesine çok teşekkürler..Çocuğunuz çizgi film karakterlerine meraklıysa, işe önce ismini söylemekle başlayın gerisi geliyor....

binbirçeşni not;Pişirme süresine dikkat edin çabuk pişiyorlar,(hemen hemen 15-20 dk.da)...benim ilk tepsim neredeyse yanıyordu :)


Cestır;    (Tarif Portakal Ağacından uyarlamadır)


Malzemeler;
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 kibrit kutusu beyaz peynir
  • biraz kaşar peynir
  • yarım çorba kaşığı yoğurt
  • 250 gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un


Yapılışı;
  1. tüm malzemelerimizi yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurup, hamuru merdane ile açıyoruz. çaybardağı ile şekiller çıkarıp önce yumurta akına, sonra da susama batırıyoruz.
  2. Yağlanmış tepsiye dizip, ısıtılmış 175C'deki fırına atıyoruz...
  3. afiyet bal olsun!!!!!

18 yorum:

  1. Beğenilmeyecek gibi değil gerçekten.Ellerine sağlık. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık. çookkk güzel olduklarına eminim.
    güzel bir gün dilerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  4. ismi çok değişikmiş.görüntüsü harika.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Sadece çcukların değil,benim de isminden dolayı dikkatimi çeken bir lezzet olmuştu:)))ellerine sağlık...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Süpersin canım....
    Ellerine sağlık nefis gözüküyor

    YanıtlaSil
  7. Canım salihacığım ellerine sağlık,sen aklında bin yaşa emi çizgi film kahramanın ismini koymak çok güzel bir fikir.Oğluşunada afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  8. Görüntüsü çok güzel olmuş, ismi de bana Alice Harikalar diyarındaki kediyi anımsattı :) ellerine sağlık,
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. arzu,
    sevgi,
    tesekkurler...
    maydonoz;tesekkur edıyorum ve sevgılerımı yolluyorum..
    neslihan,sagol canım,
    bengısu,benımde:D,
    pembe tatlar,tesekkurler,
    gülizarcım,teşekkürler guzel yureklı arkadasım:):),
    özlem,nereden aklına geldi boyle:)çocukul yıllarım canlandı:)gerci hala ızlerım ya cızgı fılm:P,
    gulay tesekkurler..
    herkese canu gonulden sevgıler...

    YanıtlaSil
  10. çok güzel gözüküyorlar bencede hamurun içine saydığınız malzemler de girerse daha lezzetli olacağını düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  11. "Zaten içine peynir ve tereyağı giren fakat lezzetsiz olan bir hamur işiyle karşılaşmadım daha" kismina 100% katiliyorum. Cok nefis gorunuyor eline saglik.
    Iffet

    YanıtlaSil
  12. Canim harika görünüyor,cayla nefis olur. Denemek lazim.Ellerine saglik Salihacim,sizlere afiyet seker olsun.Sevgiyle kal;)

    YanıtlaSil
  13. eminim ağızda dağılan bi lezzeti vardır .acaba mahlep de yakışır mı?:) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. esma bencede cok lezzetlı olur..
    iffet tesekkurler demek aynı fıkırdeyız:D,
    yaren cok yakısır çaya:),
    ayse yakışmazmı:)tesekkurler..

    sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  15. bende hemen bir çay demliyeyim :)
    yanınada......
    şu benim meşşhuuuur TİRaMİSUmu yapayımda,
    sohbet iyiden iyiye tatlansın barimm :)))

    YanıtlaSil
  16. Merhaba..cok güzel olmuslar..gecen aksam bu tarife gördum ve denedim, cok bir hafif ve nefis bir tarifder. bu sabah yapti bu kurabiyeler,iki tepsi olmus ve hepsi bitti :)

    Tesekür ederim!
    Leyla

    YanıtlaSil
  17. Prensesimde yemiş yapmak için sıraya koymuştum sende de görünce yapmak şart oldu:)
    tadı ve görüntüsü ikiside harika ellerine sağlık çeşnicim:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)