Cumartesi, Mart 21, 2009

DEREOTLU,TULUM PEYNİRLİ EKMEK

Bu Nedir?;

Paşamın servisi beklenirken tadılan nefis bir ekmek!Yaparken bu kadar lezzetli ve aromalı olacağını tahmin etmemiştim ama tulum peyniri hastası olan birisinin muhakkak yapması gerekiyor, telkinleriyle mutfağa girdim:)

Servisi beklerken pişme sesi duyuldu ve başladım ekmeğimle tadımlık oyunlar oynamaya:)öyle dalmışım ki bir ekmeğe bu kadar resim çekilir mi? hissi uyandı aktarırken pc'ye:)) Çıtır çıtır kabuğu ve yumuşacık içi olan bir ekmeğe muhakkak denenmeli!! demeye gerek var mı?:D:D:D

Bu arada ekmek makinamla yaptığım son ekmeğim:( son 1 hafta elde yaptım.Bari hamur hazırlama programı çalışsaydı dedim durdum:)






















Tarif; Oktay Usta'dan.. ben malzemelerde değişiklik yapmadan sadece buradaki ölçülere uyarladım.Ekmeği,içindeki yumurta ve peynir sebebiyle buzdolabında saklamak gerek.Makinada yapacaksanız yumurtayı hafifi çırpıp sıvı malzemelerle birlikte ilave etmeniz kafi.

Ekmek yapmadaki püfler olarak bu yazımı okuyabilirsiniz.

Devam eden YE # 43 Haydi Ekmek Yapalım! ekmek etkinliğine katılımlarınızı bekliyorum:)herkese güzel hafta sonları diliyorum....


Malzemeler :
  • 2 su b.un
  • 2 su b. Sinangil tam buğday unu
  • yarım p. yaşmaya
  • 1 çorba k.toz şeker
  • 1 tatlı k.tuz
  • 1 yumurta
  • 1 çay b.süt
  • aldığı kadar ılık su
  • 1 tutam dereotu
  • 100 gr.tulum peyniri

Hazırlanışı :

  1. Unu karıştırma kabına alın. Ortasını açarak içine maya, süt ve yumurtayı ekleyerek ortadan itibaren karıştırmaya başlayın. Alabildiği kadar ılık su ile hamuru yoğurun.
  2. Dilerseniz biraz da zeytinyağı ekleyin. Hamur karışınca üzerine tulum peynirini ve ince doğranmış dereotunu ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun. Hazırladığınız hamuru yuvarlayarak yağlanmış tepsiye alın.
  3. Elinizi yağlayarak üzerine biraz bastırıp yayın. Üzerinin yumuşak olması için biraz da süt sürün. Tırtıklı ekmek bıçağı ile üzerine çizikler atın. 180 derecede pişirin.




























.












26 yorum:

  1. vallahi çıtır çıtır nede güzel olmuş pazara yine yaparım her halde ellerine salık.

    YanıtlaSil
  2. cocuklarimiz icin yaptigim en guzel seylerden birisi de onlarla kendi yaptigimiz ekmegi yedirmek degil mi?

    YanıtlaSil
  3. Canımmmmmm harika olmuş sen yaparsında olmazmı ellerine sağlık.İşe gitmeden iki dilim aldım kahvaltı yapıcam mutlu hafta sonları dilerim koca
    man sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. canım nefis görünüyor.ellerine sağlık.harika

    YanıtlaSil
  5. İnsan sevdiği bir şey yapınca nasıl da dalıyor resim çekerkene :)
    Sende benim gibisin foto konusunda :)
    Arkadaşım ellerine sağlık eminim muhtweşemdir kesinlikle denerdim ama malesef tulum peyniriyle pek aram yok...
    Yinede teşekkür edrim canım...
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. Canım harika olmuş miss gibi kokmuştur eminim..Fotoğrafların her biri iştah açıcı,ellerine sağlık...

    İyi hafta sonları...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Oy oy.... valla nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.çıtır kabuğu şahane.yahnin de çok güzel olmuş.ellerine sağlık.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Vallahi nefis görünüyor gerçekten.Ellerine sağlık Salihacığım.Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. MÜKEMMEL GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK HARİKA...

    YanıtlaSil
  10. Salişim çok güzel olmuş ekmeğin. Kızartıp da tereyağı ile yediğimi düşünemiyorum, mmm....

    YanıtlaSil
  11. ben olsam bir bütünü yerdim .inanılmaz görünüyor canım.süpersin...

    YanıtlaSil
  12. her ikisinide bayılırımmmmmm eger ki bir delilik yapıp kahvaltıya sana ucar gelirsem bu ekmekten beklerim ama bak :)

    YanıtlaSil
  13. Salihacigim etkinlik icin tarifim hazir. Yayina koydum canim alabilirsin.
    Sana kolay gelsin diyor SEVGİLERİMİ gonderiyorum.

    Ekmegin nefis gorunuyor ellerine saglik mutlaka deneyecegim.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık gerçekten harika görünüyor.sünger gibi kabuğuda çıtırdır deneyeceğim en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  15. salihacığım ellerine sağlık. çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. Dereotu sevmem ama peynire hayir demem dogrusu,harikadir o ekmek simdi nasilda aciktim valla olsada yesem.Eline saglik canim harika görünüyor.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  17. çok güzel gözüküyor ama dereotunu hiç sevmıyorum

    etkınlık için çook guzel bir ekmek yaptım çok lezzetli ama resmini çekmedim henüz bu akşam gönderirim inşallah :)

    Çok iyi oldu bu ekmek konusu insan ne yapsa ne pişirse bilemıyor bir sürü çeşidimiz olucak sımdı :)

    YanıtlaSil
  18. Hımmm mis gibi kokan sıcacık bir ekmeğe kim hayır diyebilir. Üstelik tulum peyniri de var içinde. Not alındı.
    İyi haftalar
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Canım Saliham en sonunda bende yaptım etkinliğe yollayarak sana kolaylıklar dileiyorum kocaman öptüm...
    http://deryayla.blogspot.com/2009/03/ye43-ekmekkoy-ekmegi.html

    YanıtlaSil
  20. Benim ekmeğim de hazır... En kısa zamanda yayında olacak... Sana da gönderirim...

    Senin çeşit çeşit ekmeklerinin yanında benimkisi biraz sönük kalacak...

    Ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. ekmeğe bayıldım..ellerine sağlık.ben ekmek tarifimi yolladım ama bu işlerde biraz beceriksiz olduğum için ulaşıp ulaşmadığından emin değilim hoş seninkinin yanında benimki hiç yayınlanmasamı ne???

    YanıtlaSil
  22. harika harika...

    yanında yemek memek olmadan sadece bu ekmeği yiyerek doyabilirim...

    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  23. Salihacığım,
    Cheesecake i deneyip beğenmene inan çok sevindim. Ben de senden ve diğer arkadaşlarımdan çok güzel şeyler öğreniyorum.Paylaşımlarımızın devam etmesi dileğiyle
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sıcak sıcak fırından çıktığında kokusunu almak isterdim doğrusu.

    YanıtlaSil
  25. :(((( Ben de tulum peyniri hastasiyim ama Brisbane da bize tulum cokelegini tulumpeyniri diye yutturuyorlar :(((((((((((((((((((( Tulum peyniri isterimmmmmmm

    sevgilerimle (sapur supur<--bu slerin altinda minik cizgileri var )
    Nuket

    YanıtlaSil
  26. nukhet hanım bendende sevgıler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)