Perşembe, Kasım 13, 2008

~~ KEPEKLİ, MÜSLİLİ EKMEK ~~



Buradaki, tarifim üzerinde değişiklikler yaparak, pişirdim ekmeğimi.Çooook lezzetli oldu.Sağlıklı beslenmeye özen gösterenlere,rejim yapanlara,diyet yapanlara da tavsiye ederim.İsterseniz müsli karışımını kendiniz hazırlayabilir dilerseniz hazır satılanlardan kullanabilirsiniz.Yapacağınız tek şey yulaf ezmesiyle keten tohumu,kuru elma,dut,üzüm ve buğday gevreğini karıştırmak.Sırada ''kış ekmeği'' var çok değişik ve lezzetli:)))
Ekmek yapımı ile ilgili püf noktaları burada:)







KEPEKLİ ,MÜSLİLİ EKMEK;

MALZEMELER;
  • 2 cup ılık su ; 250 gr.lık 2 bardak su
  • 4 cup un ; 4 bardak kepekli un
  • yarım cup müsli ; yarım bardak müsli
  • 1 tbl zeytinyağı ; 1 yemek kaşığı z.yağ
  • 1 teaspoon tuz ; 1 çay kaşığı tuz
  • 1,5 tsp instantmaya ; 1.5 çay kaşığı kuru maya

YAPILIŞI;

malzemeleri sırasıyla kabına koyuyoruz
  • 1.program veya standart yazan program da pişiriyoruz.3 saatlik bir program seçilmeli.
  • Bu tarifin ölçülerine sadık kalarak çeşitli ekmekler yapabilirsiniz;Tambuğday
    unlu,cevizli,üzümlü,kurutulmuş ekmekli,haşhaş tohumlu vs..
  • Makina da değil de elde yapacaksanız aynı ölçüleri kullanabilirsiniz.
  • Eskiden bardaklar küçük oluyorlardı ama şimdi her boy var.Klasik bardakları bilirsiniz,tepeleme un doldurursanız sanırım 250 gr.bulur.Ya da klasik bardağı normal doldurup un ölçüsünü 5 bardak yaparsanız da olur.Bu söylediklerim makine ölçü kabı olmayanlar için.
  • Su kesinlikle ılık olsun ve az koymayın.Su çoğaldığı müddetçe ekmeğinizin yumuşacık aynı fırındaki ekmekler gibi dokusu olur.
  • & diğer ekmek çeşitlerim için burayı tıklayın...

    17 yorum:

    1. çok lezzetli görünüyor vede sağlıklı ellerinize sağlık benide listelerinize eklerseniz sevinirim,sevgilerimle:))

      YanıtlaSil
    2. canım harika olmuş.ellerine sağlık benimde sanırım bir ekmek makinası almam şart oldu sanırım :)
      o kadar güzel görünüyor ki.ellerine sağlık.sevgilerimle nilgün

      YanıtlaSil
    3. canım harıka bır ekmek olmus elleıne saglık sevgıler..

      YanıtlaSil
    4. Canım ellerine sağlık hiç denemedim ekmek yapmayı ama misler gibi koktu,benim için bir dilim yersen sevinirim,öptüm...

      YanıtlaSil
    5. merhabalar;

      kardelencım cok tesekkurler:))memnunıyetle:)))

      benım yemeklerım evet almanızı önerırım okadar guzel ve saglıklıkı:))
      banu sagol canım;

      deryacım yedım bıle:))tesekkurler....

      YanıtlaSil
    6. canım güzel olmuş ellerine sağlık bende bugün kepekli ekmek yapacaktım
      eşim için diyetteyizya

      YanıtlaSil
    7. slm..şimdi evde yulaf ezmesi var,bunu eklesem ekmeğe olur mu..olur herhalde..değişik bir fikir oldu..teşekkürler..slmlar.

      YanıtlaSil
    8. ellerine saglik arkadasim
      ekmegin tek kelimeyle ,,gel uzerime recel sur ye beni diyor,, :))

      size afiyet olsun

      YanıtlaSil
    9. çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

      YanıtlaSil
    10. canım ekmek gerçekten harika olmuş.misler gibi.ellerine sağlık...

      YanıtlaSil
    11. aslında hiç ekmek denemedim ama bu bir itiraf gordugum ekmek tarifleri arasında en orjinali bu ekmek inana bana:)

      blogunu turladım az önce o kadar cok not aldımki gorsen masaustum doldu tastı :)

      cok saol canım :)

      YanıtlaSil
    12. canım ellerine sağlık....

      makina almayı çok istiyorum..bu ekmekler göz kamaştırıyor....

      öptüm seni...

      YanıtlaSil
    13. Ellerine sağlık,yumuşak olduğu karşıdan bile belli oluyor:)

      YanıtlaSil
    14. cok guzel olmus ellerınıze saglık

      YanıtlaSil
    15. Salihacığım harika olmuş ekmeğin... Vallahi on parmağında yüz marifet mi desem ne desem?

      Ellerine sağlık canım sımsıcak sevgiler...

      YanıtlaSil
    16. En güzeli temiz temiz yapıp,tüketmek heralde.
      Ben makinesiz ekmek yapan gruptayım sanırım
      hala karar vermiş değilim almam gerekli mi gerekli değilmi diye:)ELLERİNE SAĞLIK
      SEVGİYLE KAL

      YanıtlaSil
    17. Harika,kendin yapinca daha da lezzetli olur degilmi?masallah sana,muhtesem...sevgilerimi birakiyorum...

      YanıtlaSil

    hoşgeldiniz:)