Çarşamba, Kasım 12, 2008

~~ KEŞKEK ~~




Keşkek aşurelik buğday ile yapılan ve Anadolu’nun hemen hemen her yerinde bilinen ve çok sevilen bir lezzettir.Kemikli et veya tavuk kullanabilir.Antep’te Herive, İç Anadolu’da; Keşkek veya Herise, Antakya’da Aşur adı ile bilinir.Yörelere göre et ile birlikte mantar,kuru soğan,kırmızıbiber,ceviz gibi malzemelerle lezzetlendirilir.Keşkeğin Selçuklulardan günümüze dek geldiği söylenir.


Zaten uzun zamandır keşkek yapma isteğim vardı.Misafirler gider gitmez aldım elime kağıt kalemi teyzemiz anlattı ben yazdım.İşte teyzemizin ağzından tarifi;


KEŞKEK;

Malzemeler;


· Yarım kilo aşurelik buğday
· Yarım kilo kemikli lop et (boyun eti)
· Tuz,baharat
· 1 su bardağı haşlanmış nohut
· 3-4 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı;

1. Aşurelik buğdayı tencerede ılık suyla ısla.20 dk. sonra ocağa koy ve altını aç ve bir taşım kaynat.kenara al ve gece beklesin bu şekilde.gece boyunca açıldıkça açılacak:)
2. Kemikli eti düdüklüye al ve üzerini geçecek kadar su ekleyip haşla.sonra eti kemiklerinden ayırıp didikle.
3. Buğdayı ve eti düdüklüye al ve su ekleyip ağır ateşte haşla.ama dikkat et hemen dibini tutabilir.
4. Keşkeğimiz yaklaşık 20 dk sonra hazır:) tahta bir kaşıkla veya patates ezeceği aletiyle sanki dövercesine çırparak etlerin buğdayla özleşip bütünleşmesini sağlayalım.
5. Bir tavada tereyağını eritelim.ayrı servis tabaklarına kırmızı biber ve karabiberi hazırlayalım.
6. Tabağımıza keşkeğimizi koyup üzerine tereyağı dökelim,kırmızı biber ve karabiber serpip servis edelim.
7. Arzu ederseniz etler ile buğdayı karıştırırken haşlanmış nohutu ekleyebilirsiniz.


Ben keşkeğimi baharatsız tercih ettim:))








Patates salatası, çok kolay ama kolay olduğu kadar lezzetli bir salata.Tarifi ölçüsüz;ama ben kendi yaptığım ölçüleri belirticem. Bu da benim tabağım hepsinden azıcık ama kararında :))

Malzemeler;

· Kişi başı olacak şekilde patates,mesela 6 kişilikse 6 adet patates
· Yine kişi başı havuc,
· Nane,karabiber,tuz
· Sarımsaklı ve sarımsaksız yoğurt

Yapılışı;

1. Patatesler haşlanır ve ezilir.İçine baharatlar eklenir ve borcama yayılır.
2. havuçlar rendelenir ve az yağda kavrulur.patatesin üzerine yayılır.
3. En üste çırpılmış sarımsaklı yoğurt yayılır.

8 yorum:

  1. bizim oralarda özellikle kurban bayramı zamanı yapılır ve çok sevilerek yenir

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  2. Bizim orada yapilmaz ama ben arkadasimda yemistim ve bir türlü sevemedim yaa hocam:)Sevenlere afiyetler olsun,eline saglik canim.

    Selametle,SERAP...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik Saliha.
    Daha bir kac gün önce Antep usulünü yaptim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Salihacım
    Teyzenin ellerine sağlık
    İlk kez yıllar önce çanakkalede bir düğünde yemiştim,düğün yemeği olarak hala tadı damağımdadır,her gördüğümde olsada yesek derim:)
    ama yapabilirmiyim bilmiyorum
    dövme işlemi biraz zahmetliydi gördüğüm kadarıyla
    Afiyet bal şeker olsun ne diyeyim:)

    YanıtlaSil
  5. yeşim evet bayram zamanı yapılan bır yemek bıraz zahmetlı:)))

    serap bekarken bende bı turlu sevemedım ama sımdı yıyorum hayret:))

    lavantın sagol canım,senınde ellerıne saglık:))

    dılekcım evet bıraz zametlı canım..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  6. salihacım keşkeğe bayıldım...çok nefis görünüyor ellerin dert görmesin arkadaşım.bende yapsammı acaba kendimi nasıl frenlerim tabak tabak yemeden bilemiyorum....öptüm sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. YETUR ABLACIM HOSGELDIN COK TESEKKURLER...

    SEVGILERIMLE...

    YanıtlaSil
  8. Balıkesir düğünlerininde cazgeçilmez yemeğidir keşkek..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)