Cumartesi, Kasım 15, 2008

~~ PIRASALI & PEYNİRLİ KİŞ ~~



Pırasa,kiş hamuruna en yakıştırdığım sebzedir.Ispanaklı,kerevizli,sebzeli çeşitleri bir yana,pırasalı ve peynirli kiş bir yanadır benim için.Bir fincan bitki çayının,ıhlamurun veya çayın yanına çook yakışır:)

Tart & kiş hamuru tarifi; William Sonomo'ya ait.William Sonomanın,Martha S. ve Martha Day'ın tart ve kiş hamuru tariflerini dönüşümlü olarak yaparım.Ama şimdiye kadar ençok Martha Day'in kiş hamuru övgü aldı:)) Kiş harcı, kendi tarifim.

Hamur, baskın tadıyla, üzerindeki harcın aromasının önüne geçmeyen,incecik,gayet kıtır ve kıyır,enfes lezzette temel bir tarif....Hafta sonu ailenize bir süpriz yapıp, denemenizi tavsiye ederim...Güzel bir hafta sonu dileklerimle..



BASİT KİŞ & TART HAMURU YAPIMI;( Basic Quiche and Tart Dough)

21cm kalıb için malzeme;

• 1+1/2 cup un &1,5 bardak un• 1/2 çay kaşığı tuz
• 4 tbs.(1/2 stick) tereyağ & 4 yemek kaşığı kıyılmış tereyağ• 1/4 cup sıvıyağ & 2 yemek kaşığı sıvıyağ
• 3 veya 4 Tbs soğuk su & 3-4 yemek kaşığı soğuk su

YAPILIŞI;

1-unu uzu kaseye koyun vesoğuk yağı ekleyin.karışım ufalanmış bir yapıya sahip olana kadar elinizin uçlarıyla hızlı ve nazikçe hamuru karıştırın.

2-hamurun üzerine 3 y.k soğuk su serpin.ve karışımı çatalla karıştırın havalanması için.

3-hamuru yuvarlak bir top haline getirin,eğer hamur toplanmıyorsa 1 y.k su daha ekleyin ve karıştırın.

4-top haline getirdiğiniz hamuru streç filme sarip buzdolabında 20- 30 dk. dinlendirin.

5-diğer bir alternatif;mutfak robotunuz varsa bu işlemi robotta yapmanız.çünkü daha çabuk ve güzel olacaktır.malzemeleri robota koyun ve 3-4 y.k soğuk su ekleyin ve 1-2 dk karıştırın.top haline getirip s.filme sarıp buzdolabında dinlendirin.

6-sonra kalıbınıza göre açıp hamuru merdaneyle kalıbın üzerine koyun ve elinizle oluklara bastırarak yerleştirin.



PIRASA VE PEYNİRLİ HARÇ;

21 cm. tart kalıbı için gereken iç malzemeleri;

• 3-4 adet adet orta incelikte doğranmış pırasa
• yarım bardak süt
• 2-3 iriliğine göre yumurta
• 1 su bardağı beyaz peynir
• rendelenmiş muskat ,öğütülmüş karabiber

YAPILIŞI;

1. Pırasayı ayıklayın. Ortadan uzunlamasına ikiye bölün.ince ince doğrayın.
2. Kaynar su dolu bir tencerede pırasaları 5 dakika bekletin. Daha sonra süzgeç yardımıyla süzdürün ve soğuk sudan geçirin.veya az yağda tavada 3-4 dk çevirin.
3. Pırasaların suyunu alın ve ufaladığınız beyaz peynir ile karıştırın.
4. süt ve yumurtaları çırpın. Biber ve muskatla tatlandırın.
5. Hazırladığınız tart hamuruna önce pırasalı, rokforlu içi arkasından kremalı üst malzemesini ekleyin.
6. Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırında 30 dakika pişirin. Bu sürenin sonunda üzerini aluminyum folya ile örtüp 15 dakika daha pişirin. Ilıyınca servis yapın.

afiyet olsun!!

24 yorum:

  1. canım nefıs gorunuyor ellerıne saglık. hayırlı hafta sonları..
    www.kibelesofrasi.com

    YanıtlaSil
  2. banu tesekkurler canım..sanada guzel bır hafta sonu dılıyorum:))
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  3. Ay çok iyi denk geldi eltimle canımızın istediği bu günlerin hemen arefesinde iyi oldu bu tarif...
    elinize sağlık...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bende çok seviyorum pırasalı kiş'i Saliha'cığım..Fakat bizde yenilmeyeceği için yapamıyorum..Saedece misafirden misafire oluyor..Şimdi sende görünce inan çok canım çekti..Bu aralar reflüm azmış olduğundan,pek yanaşamıyorum hiç bir şeye..))Ellerine sağlık güzel huylum,güzel yüzlüm..


    Sana ve ailene sağlıklı,mutlu bir hafta sonu tatili diliyorum..Ağız tadınız hiç eksilmesin..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. lezzetli görünüyor.elinize sağlık olsun

    YanıtlaSil
  6. eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. çok lezzetli ve bir okadarda şok görünüyor,ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  8. Salişcim , merhaba canım.
    hakikaten sana katılıyorumm,pırasa kişlere benimde çokkk yakıştırdığım bir lezzet.
    benimde denemek istediğim bir tarif vardı arkadaşıma ait, bende bugün deniyeceğim.Pırasalı oda. başarılı oursa tarif paylaşmak isterim sayfamda..
    ellerine sağlık tatlım..
    sevgiler kocaeliye.

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık çok sağlıklı,leziz ve şık,bir dilim aldım...
    Sımsıcak sevgiler ve mutlu hafta sonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  10. Salişim harika bir görüntü, bayıldım..Elceyizlerine sağlık datlı bacım, öpüldün..

    YanıtlaSil
  11. offf süper olmuş canım.eminim lezzeti tam not almıştır.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. saliham yine harika işler başarmışsın.ellerine sağlık kardeşim hakikaten denemelik bir tarif.ilk fırsatta deneyeceğim kişin tarif bu olacak inşllh.sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  13. Bloga her gun bir kac defa ugramadan pc yi kapatamaz hale geldim...
    Aliskanlik oldu bakmadan gecemiyorum.
    Tariflerin bir kac tanesini denedim, artik hep yapar oldum elimde alisti.
    Boyle guzel pratik tariflerle bir blog hazirladigin icin ellerine saglik.
    Kolay gelsin sana ablacim.

    ...SariGül...

    YanıtlaSil
  14. Muhtesem gorunuyor,ellerine saglik...kislere bayilirim Fransa'da kis çok sevilir:))sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Elerine sağlık nefis görünüyor...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Salihacım nefis görünüyor kiş. Ellerine sağlık:).
    Eşimin aksine ben pırasaya bayılırım. Bu kişi kendim için denemeliyim:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  17. çok lezzetli görünüyor canım ellerine saglık kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  18. canım ellerine sağlık çok güzel olmuş..sevgiler mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  19. Canim ben bu lezzeti cok seviyorum,harika bir sey.Sende zaten herzamanki gibi cok güzel yapmisin.Ellerine saglik.Saglik durumun nasil insal. daha iyisindir. Sana acil sifalar diliyorum Salihacim,sevgilerimi biraktim:)

    YanıtlaSil
  20. kist kisssssssssttttttttttttttt ben yicem cekilin uleynnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor.Ben hala akitmada kaldim. Maya miktari ne kadar diye soracaktim.

    Hatice

    YanıtlaSil
  22. HANSA,CANIM INS.DENERSINIZ..BENIDE CAGIRIN:)))

    GULCUM BENDEDE REFLU VAR CANIM MIDEM RAHATSIZ COK KÖTÜ:(( BEN SANA YAPARIM CANISI,NE OLUR GEL BUYUR:))

    GÖNULDEN ELE ,COK TESEKKURLER..

    KARDELEN ,COK SAGOL CANIM,

    MELEK,SAGOL ARKADASIM:),

    NUNUM BEKLIYORUM CANIM:))

    DERYACIM COK SAGOL:))

    FEYZA SAGOL CANISI:),

    LEYYA DENE APLAM BAK ENFES:)COCUKLAR BAYILIR..

    SARIGUL,COK TESEKKURLER CANIM NE KADAR NAZIKSIN..ELLERINE SAGLIK..

    HURIYE,
    ABIHAYT,
    EZGİ,
    FATOŞ,
    COK TESEKKURLER...

    ASLICIM DENE BAK BAYLACAKSIN,BENI CAGIR BITIRIRIZ:))

    YARENCIM,BIRAZ DAHA IYI SAYILIRIM CANIM..COK DUSUNCELISIN SAGOL CANIM..

    ELMA ŞEKERİ,SAGOL ARKADASIM..

    NİNOM CIZZZZZZ:pppppp

    HATICECIM SAGOL VE COK ÖZÜR DILERIM UNUTMUSUM DUZETLMEYI..1 PAKET OLUCAK CANIM...

    HERKESE SEVGILER VE GUZEL,HUZURLU VE BEREKETLI BIR HAFTA DILIYORUM:))

    YanıtlaSil
  23. nasıl olmuş?
    güzle olmuş:)

    pırasayı börekte seven ben hiç böyle denemedim seninki leziz duruyor deneyebilirim blogta yayınlarım inşAllah:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)