Perşembe, Ocak 03, 2008

KLASİK, SADE EKMEK






Hava çok soğuk.Pencerenin önünden etrafa bakarken aklıma ilk yemek forumuyla tanışmam geldi. ‘’TARİF DEFTERİ’’ henüz kapanmamıştı (yakın zamanda açıldı).O kadar güzel arkadaşlıklar kurmuştuk..benimm hiç kabarmayan keklerimden forumdakilere gına gelmişti:) Hele almaya bir türlü karar veremediğim ‘’ekmek makinam’’ için çok uğraştılar, zahmetli hamur işlerinin yapılışını anlayamamamdan dolayı bıktıran sorularıma sabırla cevap verdiler.

Portakal reçelini,Alman pastasını,Nutellalı ,labneli kedidili pastasını,Tart pastayı,Milföyden elde açılmış gibi börek yapmayı….



oğlumun ilk yürümesini paylaşmıştım.Çilek çilek diye peşimde dolanışını,beraber tarhana ovmamızı..oğlumun en sevdiği cevizli ekmeğine nutella sürüp yemesini..

Aklıma geldi o zamanlar ‘’yağmur kokusu ‘’ adında bloğu olan Esra arkadaşımız vardı.İlk ekmek tarifimi onun tarifiyle yapmıştım…Hemen tarif defterimi açtım ve Esra’nın tarifiyle tekrar beyaz ekmeğimi yaptım.Zaten uzunca bir süre bu tarif üzerinden uyarlama çeşnili; Ruşeymli,Yulaflı,Kurutulmuş domatesli ekmek yapıyordum.Bu ekmek özellikle eşimin çok hoşuna gitti.Esra artık bloğunu güncellemiyor.Ama ben onu anıyorum sık sık..Arkadaşım ellerine sağlık..ekmek tarifin çok ama çok nefis oldu.

Bence hemen mutfağa gidip tarifi deneyin.3 saatin sonunda yumuşacık,pamuk gibi bir ekmeğiniz oluyor.





KLASİK, SADE EKMEK;

MALZEMELER;
  • 1+1/2 cup ılık su = 250 gr.lık 1,5 bardak su
  • 1 tablespoon şeker =1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tablespoon ayçiçek yağı=1 yemek kaşığı sıvıyağ(diğer çeşit yağlar ile aynı sonuç alınmıyor)
  • 1 teaspoon tuz =1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 cup un =4 bardak un.
  • 1,5 teaspoon instant maya = 1.5 tatlı kaşığı kuru maya
YAPILIŞI;

  • malzemeleri sırasıyla kabına koyuyoruz
  • 1.program veya standart yazan program da pişiriyoruz.
  • 3 saatlik bir program seçilmeli.
  • Bu tarifin ölçülerine sadık kalarak çeşitli ekmekler yapabilirsiniz;Tambuğdayunlu,cevizli,üzümlü,kurutulmuş ekmekli,haşhaş tohumlu vs..
  • Makina da değil de elde yapacaksanız aynı ölçüleri kullanabilirsiniz.Ama mayalama sürelerine dikkat edin.ilk mayalama 40 dk.sonra şekillendirip tepsiye koyup 30 dk.tepsi mayası yapın.
  • Eskiden bardaklar küçük oluyorlardı ama şimdi her boy var.Klasik bardakları bilirsiniz,tepeleme un doldurursanız sanırım 250 gr.bulur.
  • Ya da klasik bardağı normal doldurup un ölçüsünü 5 bardak yaparsanız sanırım olur.
  • Bu söylediklerim makine ölçü kabı olmayanlar için.
  • Su kesinlikle ılık olsun ve az koymayın.Su çoğaldığı müddetçe ekmeğinizin yumuşacık aynı fırındaki ekmekler gibi dokusu olur.

18 yorum:

  1. Amanin eski günlere dalmışsın şekerim:)Benmi güsel yemek yaparım breh breh sizin yanınızda hemide.Ekmeğe bende takmıştım bi ara salihacım ama ne zamandır ypmıyorum iyi hatırlattın eline sğalık

    YanıtlaSil
  2. naber adaşım....

    valla hiç forumla ilgili bi geçmişim olmadı ama seni anlıyorum..heeerşeyin ilki asl unutulmuyor.....

    benimde özlediğim şeyler var..mesela blogcudayken kırmızı renkle yazılmış yorum 3 yorum 5 herneyse.....
    özledim onları.....

    öptüm canım seni...ellerine sağlık..ekmek makinası alınca denerim inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Daha dumanı tüterken üstüne sürsem nutellamı !!! Mis koktu buralar misssss !!!!

    Nostaljik bir edayla gelen mis kokulu ekmek için ellerine kollarına sağlık Salihacım..Dışarısı buz gibi lapa lapa kar var , aklıma sıcak ekmek düştü şimdiiiii

    YanıtlaSil
  4. SALİHA NE GÜZEL ANLATIŞSIN GERÇEKTEN HEPİMİZ BLOGLARDAN ÇOK ŞEY ÖĞRENDİK EKMEK NEFİS ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  5. sevgili saliha çok nefis olmuş ekmeğin..aslında keşke herkes evine bi makina alıp ekmeklerini taze taze kendisi yapsa,en azından içinde neler oldugunu bilerek yeriz dimi ama..ellerine sağlık arkadaşım.

    sevgiler
    gözde

    YanıtlaSil
  6. Evde yapılan ekmeyinde tadı bir başkadır. Ellerinize sağlık. Sevgileer

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha, gerçekten sanal dünya güzel kullanan için bir nimet. Ben de sık sık sanal kurduğum arkadaşlıkları anarak gülümsüyorum.
    Rabbim hep iyilerle karşılaştırsın.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Salihacim yüregine saglik,iyiki blogculuk varmis.Bende keske daha önce kesvetseydim.Birdaki dosluklar cok güzel.Herkez burda oldugu gibi ve karsisindakinide kendisi gibi düsündügü icin cok güzel arkadasliklar olusuyor.Ayni zamanda mutfak bilgilerimizde artiyor.Ekmekte cok harika görünüyor.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  10. hergun yapiyorum bu ekmekten her gun ... caaanim turk ekmegini bulamayinca malum, amerikada , is basa dusuyor. gidip firindan alivereyim mis gibi citir citir olmuyor iste :( ama isin iyi yanina da bakmak lazim, super guzel super saglikli bi ekmek :) denemeyen arkadaslara bi deneyin derim, tarifi de cok guzel vermissin canim , ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık.Evde pişen ekmek gibisi yoktur.

    YanıtlaSil
  12. canım, beni de geçmişe götürdü yazın. benim için de ayrı bir yeri vardı forumun. uzunca bir süre kim hangi blogun sahibi diye dönüp dönüp bakmıştım ama şimdi hepinizi çocuklarınızla, en çok yaptığınız yemeklerle hatırlıyorum
    güzel dostluklar kuruldu bence de

    YanıtlaSil
  13. aylın yapıyorsu tabı kıs...enguzel arkadasımsın su sanal dunyanın bana verdıgı:)

    adas,anlamana seındım canım,hepımız az cok yasamısızdır ya:)

    burcın gel kuzum sanada ıkram edeyım:)

    kalbe gıden yol,evet haklısın bence herkes evde yapmalı mısss gıbı ve temız:)

    lezzetlılerım,tesekkurler canım:

    lavantın katılıyorum ıyı kullandıgın surece ıyı bencede:)

    yaren,tesekkurler canım:)

    tatlı hatıralar evde yapılan bır baska ben hamurhazırlayıp fırındada pişirioyurm:))

    kıtchen,tesekkurler ,

    sema özledım ben hepınız ya:((((

    arkadaslarımın hepsıne sevgılerımı yolluyorum canlarım:)

    YanıtlaSil
  14. salihacım canım vefalı arkadaşım...bizleri unutmaman çok hoş ama bizde seni unutmadık canım dilerim yine eski günlerdeki gibi bir araya geliriz...bu arada ekmek nefis olmuş ellerine sağlık...oğluşunu çok öptüm...ha bu arada bizim foruma hiç uğramıyorsun bekliyoruz bizi unutma...öptüm sevgiler....yetur ( yeşim )

    YanıtlaSil
  15. canım cok sagol yesım ablam:)haklısın bıraz ıhmal ettım..gelıryom en kısa zamanda:)

    YanıtlaSil
  16. merhaba ben nurdan ekmek yapma makinamın siparişini verince güzel tarifler bulmak için blogları dolaşırken sizinkinde takılı kaldım:)ama kafama birşey takıldı ... 750-900-1500gr ekmek yapmak için un maya yada süt miktarı farklı mı olacak .. sizin verdiginiz tarifler kaç gr ekmek yapmak için...

    YanıtlaSil
  17. Ekmek tarifinizi denedim,mükemmel oldu.200 derecede 20 dk.ısınmamış fırına koydum. Küçük sandviç ve yuvarlak hamburger ekmekleri yaptim. Kızım bayılarak yedi. Çok çok teşekkür ederim.
    Gamze

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Gamze merhabalar..tarıfı deneyıp begenmen benı cok mutlu etti canım ellerıne saglık bu benım herzaman uyguladıgım klasık ekmek tarıfımdır:)) sevgılerımle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)