Salı, Aralık 09, 2014

Ispanak ve Kaşarlı Fırında Tavuk

 
 
Merhaba Sevgili Dostlar;Nasılsınız?
Netten görselini görünce hoşuma gitti. Tarifi tecrübelerime göre şekillendirdim.Biz ailecek beğendik ben yapımını kolay buldum genelde tavuk göğsünü kuruluğu sebebiyle tercih etmem fakat kaşar ve ıspanak tavuk göğsünün kuruluğunu önleyip gayet sade olan lezzetini canlandırdılar diyebilirim.Yapım aşamalarını her zamanki gibi kıpırcanlar sebebiyle resimleyemedim fakat netteki görseli ekliyorum size yardımcı olması amacıyla..
 
Aklıma gelmişken belirteyim tavuk alırken dikkat etmeliyiz çünkü artık doğal yollarla üretim yapılıyor maalesef..Kaliteli markalar ki markanın kalitesi güvenirliliği nasıl belirlenecek orasıda muamma ama köy tavuğu ve helal sertifikası olan ürünleri tercih etmeniz vücudunuza saygınızdır.
 
Ben yanına mercimekli bulgur pilavı yaptım siz nasıl isterseniz o şekilde servis yapabilirsiniz..
 
Ispanak ve Kaşarı Fırında Tavuk Nasıl Yapılır?
 
Malzemeler;
  • 4 Adet Tavuk Göğsü (kişi sayısına göre)
  • 250 gr.Ispanak
  • 250 gr.Kaşar
  • 1 Kase Galeta Unu veya Bayat Ekmek Kırıntısı
  • Sıvıyağ,tuz,karabiber
Yapılışı;
  1. Ispanakları temizleyip kurutun ve az yağda 1-2 kere çevirip baharatlandırın.
  2. Tavuk göğüslerinin üzerine keskin bir bıçakla ıspanak ve kaşarın gireceği kadar kesikler atın.
  3. Kaşarı kesiklerin boyutunda dilimleyin.
  4. Tavuğun her bir kesiğine ıspanak ve kaşardan koyun.
  5. Üzerine biraz yağ gezdirin ve galeta unu serpin.
  6. Tuz ve karabiberde serpin.
  7. Aleminyum folyo yada yağlı kağıda sarın ve kızgın fırına verin.
  8. 15 dakika sonunda folyoyu açıp 5 dakika üzeri kızarana kadar pişirin.
  9. Afiyetle!!!!
 

 
 
 

4 yorum:

  1. Salihacım tam krallara layık bir yemek olmuş,nefis..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Gogus etini bende pek tercih etmiyorum. Fakat bu tarif denenmeli :))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)