Pazartesi, Ağustos 25, 2014

Kızılcık Şerbeti/Suyu/Şurubu Nasıl Yapılır?



Halk pazarına ikindiden sonra çıktığınızda fiyatlar daha uygun oluyor sanırım bunu bütün anneler bilir. Biz de eşimle kızılcık almak için ikindi vaktini kolladık e iyi de oldu 6 tl ye satılan kızılcığı 4.5 tl'den aldık :)) 2 kg. almıştık ben 1 kg ile marmelat yaptım kalanıyla da kızılcık şerbeti...
Keskin ekşi tadına rağmen lezzeti şifası kendine has...fırsatım olursa kavanozlara koyarak konservesini de yapmak istiyorum hatta çok meşakkatli olmasına rağmen tekrar marmelatını bile yapmak isterim.
Aşağıdaki ölçülerle kıvamı tadı tam yerinde bir şerbet elde edebilirsiniz fakat şeker oranı damak tadınıza göre siz ayarlayabilirsiniz mesela ben kaynarken 2 kaşık kenara alıp ılıtıyorum ve tadına bakıyorum çünkü meyvalar herzaman farklı şeker ihtiva edebiliyorlar...




Kızılcık Şerbeti;
malzemeler;
  • 1 kg. Kızılcık
  • 3 Lt Su
  • 3 Su Bardağı Şeker

Kızılcık Şerbeti Nasıl Yapılır;
  1. Kızılcıkların sapları çıkarılır, yıkanıp tencereye alınır.
  2. Üzerine su şeker eklenip orta ateşte kaynamaya bırakılır.
  3. Kaynayınca 10 dk. daha kaynatılıp altı kapatılır ve süzülür.
  4. Dilerseniz en son meyvasınında posasını çıkarın fakat biraz meşakkatli oluyor.
  5. Soğutulur ve servis yapılır.

6 yorum:

hoşgeldiniz:)