Salı, Ocak 11, 2011

Köstebek Pasta

köstebek oastaa


Porsiyonluk köstebek pastam favori ve istek alan tatlımdır ama biraz el oyalar eee artık 2 çocuklu ve bebekli bir anne olduğumdan bende daha pratik olan değişik bir versiyonunu deneyeyim dedim.Lezzeti gayet yerinde, görüntüsü ise çok şık.En az 10 dilim çıkıyor tam kalabalık misafirlere göre..
Aslında pastam daha koyu renkte ama malesef gün ışığının azizliğine uğradım.Hee aklıma gelmişken bir püf daha pastanın kekini 25-26 cm.lik kalıpda pişirin derim ben 24. cm.de pişirdim ve bana göre biraz kalın kekli bir pasta oldu,sizin tercihinize kalmış,kremanın içine farklı meyveler ekleyebilirsiniz,kivi,böğürtlen gibi... ama muhakkak deneyin :))

köstebek pasta (4)


Malzemeler;
  • 3 (iri boy ) Yumurta
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Sıvıyağ (bir parmak eksik olsun)
  • 1 Su Bardağı Yoğurt veya Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao veya 1 Paket Kakao (25gr.lık)
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
Kreması;

  • 4 Su Bardağı Süt
  • 1 Su bardağı Şeker
  • 3 Yemek Kaşığı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Nişasta
  • 1 Tatlı Kaşığı Tereyağı
  • Yarım Paket Krema (isteğe bağlı)
  • 2 adet muz

Yapılışı;
  1. Kek için;oda ısısındaki yumurtaları şekerle köpürüp krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  2. Sıvıyağ,yoğurt ekleyip düşük ayarda çırpın.
  3. Elenmiş un ve kakaoyu ekleyip yavaşça karıştırın ve 26 cm.lik kalıba dökün ve 180 derecede ısınmış fırında 30 dk. pişirin.
  4. Krema için;malzemeleri bir tencerede karıştırıp ocağın altını yakın ve kıvama gelene kadar pişirin.İsterseniz yarım kutu krema ekleyin ve soğutun.Muzu doğrayın ve soğuyan muhallebiye ekleyip karıştırın.
  5. Pişip soğuyan keki 2 cm. içerden başlayarak oyup içindeki keki çıkarın ve bir kaseye ufalayın.Ufalarken çok ufalamamaya dikkat edin çünkü serperken çok ufak olursa durmuyor.
  6. Soğuyan kremayı oyuk kısma dökün ve ufaladığınız keki kremanın üzerine serpin.
  7. Buzdolabında 30 dk. dinlendirin.

27 yorum:

  1. çok güzel lmuş. bayıldım ben bu pastaya .ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Mutlu sabahlar canım,köstebeğin nefis olmuş..
    Tek porsiyonluk benim de tercihimdir fakat,yapması cidden vakit alıyor :)
    Ben tek çocukla uğraşamıyorum,sen yine de yapmışsın maşallah..:)
    Ellerine sağlık.
    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tarif canım.
    Ellerine sağlık .
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler annecik... Hem iki çocuk hem evin işleri, hem de böyle güzelliklerle misafir ağırla... Maşallah sana, aklım kaldı bu köstebekde... ellerine sağlık... Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyor .ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Çocuklu olmak insanı gerçekten pratik tariflere yönlendiriyor:) Pastanız çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Semiha

    YanıtlaSil
  7. nam nam :) gel beni ye diyor! ellerine saglik.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ÇOK SEVERİM KÖSTEBEK PASTAYI.ELLERİNİZE SAĞLIK.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  9. Nasil canimç ekti bak simdi!! Ellerine saglik canim, mutlaka denerim

    YanıtlaSil
  10. waawwww ben buna işte asla hayır diyemem
    saliham işten çıkayım sık sık gelicem sana yada hadi yap pastanı al gel bende çay var diyeceğim sana :))
    olur değil mi
    birde gün yaparız seninle zaten günlşerde hevesim çok var
    Rabbim izin verirse ben şu evi bir satsam taşınacağım beklemedeyim stresli tabi :((

    neyse gelelim pastaya balım valla olsa ham diye yutardım 2 dilim senin elinden olunca birbaşka güzel olur
    canım benim ellerine sağlık afiyet bal olsun
    kocaman ve sıcacık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık...2 çocukla nasıl yapıysun be yavrum maaşallah:)

    YanıtlaSil
  12. merhaba:))
    ellerine sağlık nefis olmuş bende çok severim köstebek pastayı........çok çok...
    sevgiler..........

    YanıtlaSil
  13. himm bende tek kisilik olarak yapmistim bu sekilde hos olmus ellerine saglik canim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. tatlı annecikk!!!
    yerim ben seni demek iki çocuklu ve bebeklisin:))
    canımsın ayol:))
    pastan nefis..
    hani demişsin ya deneyin diye.. okurken "hıhım evett deneyeceğiimmm" dedim:))

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık iki çocukla bunları başarabilmekte bir marifet:)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. pastayı görünce gene döktürmüş becerikli arkadaşım dedim
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  17. tam bir köstebek pasta olmus,eline saglik

    YanıtlaSil
  18. İki çocuklu olup bir de minik bebiş bakarken böyle leziz tarifler ortaya çıkarmak hiç kolay olmasa gerek..Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  19. Ayyy bu köstebekten çok besili kuzucuk olmuşşş çokta güzel olmuş.. Sakın yanlış anlama tatlım çok beğendim pastanın yüzeyini sadece kirpinin dikenleri yerine ben daha çok kuzu postuna benzettiğim için böyle yazdım eline sağlık..kocaman öpücükler..

    YanıtlaSil
  20. Salişim ellerine sağlık
    Çok güzel görünüyor köstebek pastan

    maşallah hamarat anne

    YanıtlaSil
  21. Çoook lezzetli olmuş arkadaşım. Ellerine sağlık olsun. Çocuklar muhallebi istiyordu, üşenmeyip böyle yapayım:)) görünce daha çok hoşlarına gidecek.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. mutlaka yapmalıyım diğer mini köstebekleriniz favorim çünkü,aynı o gibi keki yumuşacık oluyormu acaba?
    un niktarı nekadar olucak kek için?

    YanıtlaSil
  23. mini köstebekleriniz benim favori tarifimdir,o yüzden büyük köstebejk için sizde tarif görünce çok sevindim,mini köstebejlerdeki gibi keki yumuşacık nemli oluyormu bu tarifinde?
    kremayı ekleyince muhallebi çok sıvı olmazmı acaba?

    YanıtlaSil
  24. sevgılı gülşah,2tane çocuk ve hastalıktan yorumlarına enı cevap yazabılıyorum canım:))evet hatta yogurttan dolayı nemli bir kek oluyor,istersen yogurt yerıne aynı oranda süt ekleyebilirsin canım..ayrıca dikkatın ıcın teşekkürler un mıktarını eklemeyı unutmusum un;2,5 s.b olucak..kremayı ekleme istersen tercihe baglı ama krema muhallebiyi cıvıklaştırmıyor..umarım dener ve begenırsin,denediğinde yorumlarını beklıyorum gulşahcım..
    sevgılerımle....

    YanıtlaSil
  25. acaba 26 cmdemi pişirsem sizce dahamı iyi olur?yarın misafirlerim için bu gece yapmak istiyorum,ama 26 cm yaparsam krema iyice az gelicek gibi,böyle dr.oetkerinki gibi dolgun olsun istiyorum,acaba kremayı 1 paketmiş eklesem kremayı çoğaltmak için,veya ekstra 1 pakette çırpılmış şantimi eklesem?
    kremayı muhallebi sıcakkenmi ekleyeceğiz ayrıca çırpmadan?
    fikirlernizi benim için önemli,sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. sevgılı gülşahcım 26 cmde pişirebilirsin pastanın dolgun gorunmesı pandıspanyanın buyuklugu ıle degılde kasenın derınlıgıyle alakalı bişey anladıgım..bende oyle dolgun ıstemıştım ama kasem yoktu sen daha derın bır kaseye koyarsan dolgun olur krema oldukça fazla emın ol az gelmez..üst patıda koyarken sakın bastırma kenarlardan fışkırıyor muhallebısı..krema yarım paketı 100 gr gulşah muhallebı pişince ocagı kapatıp ekle ve karıstır cıvıklaştırmıyo sadece lezzet verıyor ama dılersen muhallebıye 1 paket şanti tozu ekleyebılırsın canım aynışey..ocagı kapatınca ekle..ıns guzel olur sevgılerımle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)