Perşembe, Ocak 22, 2009

~~ AŞURE ~~

Aşureyi,malzeme açısından çok karışık olmayan sade şekliyle seviyorum.Aşure ayı çıkmadan eklemek istedim.

AŞURE;
_10 KİŞİLİK_

MALZEMELER;
  • 2 su bardağı buğday,
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • 1 su bardağı nohut
  • 5 su bardağı şeker
  • 15 su bardağı su
  • yarım su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı küp doğranmış kuru kayısı
  • 1 su bardağı küp doğranmış kuru incir
süsleme için;
ceviz içi,antepfıstığı,tarçin,nar taneleri,portakal kabuğu
Yapılışı;
  1. buğday,fasulye ve nohutu yıkayıp ayrı kaplarda bır gece evvelden ıslatalım.ertesi gün Buğdayı süzüp tencereye alın, 15 su bardağı suyu ekleyipkaynatın.Üzerinde biriken köpüğü alın,tencerenin kapağını kapatıp 30 dk daha kaynatın.
  2. fasulye ve nohutu süzüp ayrı tencerede haşlayın.
  3. pirinci yıkayıp,süzün ve buğdaya ekleyin.buğday iyice 4 saat yumuşayıncaya kadar haşlayın..bu işlemi düdüklede de yapabilirsiniz.Düdüklüde 1 saat yada 40 dakikada pişer.
  4. buğdayın suyu un çorbası kıvamına gelmek üzereyken şeker,nohut,fasulyeyi ekleyin.kuru üzüm ve kayısıyı da ekleyip birkaç taşım kaynattıktan sonra ocağı kapatın.aşure piştikten sonra inciri ekleyin ve sıcakken kaseere boşaltın.soğuyunca üzerini dilediğiniz gibi süsleyin.


20 yorum:

  1. Tam bir görsel şölen... Ben bir türlü fırsat bulup ekleyemedim... Artık aşure de kalmadı görüntülenecek... Ellerine sağlık Salihacığım Allah kabul etsin...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım ALLAH KABUL ETSİN,evinizin bereketi daim olsun ellerine sağlık harika olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Of of of aşureyebak! Arkadaş ellerine sağlık. Çok güzel duruyor.

    Sevgilerimle,
    Canan

    www.mutfakbocugu.com

    YanıtlaSil
  4. Ne de cok severim asureyi,görüne hemen yapmaya karar verdim.Birazdan yapmaya baslicam insal:)Harika görünüyor ellerine saglik Salihacim.Ayrica coban böreginide cok tuttum ,onuda mutlaka yapmam lazim.Sana kocaman sevgilerimi birakiyorum canim benim:)

    YanıtlaSil
  5. Saliaha'cığım,ellerine sağlık canım..O kadar nefis görünüyor ki,gözlerimi alamadan seyir edip yutkunmaktan..Allah kabul etsin canım..Afiyet şeker olsun..


    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. allah kabul etsin salihacım..... hep aşure yapmak istemişimdir ama nasip olmadı.... annemler hep göz kararı yapar bende beceremem . çok açık ve net anlatmıssın .... aşureyi ailece çok severiz. aşure ayı da çıksa yine yapabilirim dimii bu tarifle özledikçe.....ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  7. görüntü müthiş.ellerine sağlık canım.Allah kabul etsin...

    YanıtlaSil
  8. canım
    ellerine sağlık bayılırım aşureye allah kabul etsin
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. hayatımmm ellerine sağlık...allah kabul etsin..hani benim hakkım:)) sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  10. canım eline sağlık,Allah kabul etsin.nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. şekerli olsunda ben her şekliyle severim:)
    Allah kabul etsin canım.

    YanıtlaSil
  12. Insanin sizin gibi bir kapi komsusu olsa da , soyle bir kap asure getirse:)...
    Iste Turkiye de yasamanin guzelliklerinden birisi de bu.
    Iffet

    YanıtlaSil
  13. Allah kabul etsin canımm
    Çok gzüel görünüyor aşuren.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. SALİŞCİM MERHABALAR CANIM.
    YAZDIĞIN TÜM DUALARA VE YORUMLARA CANI GÖNÜLDEN TEŞEKKÜRLER EDERİM.
    AŞUREN ÇOK ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR. BENİMDE YAYINLANACAK BEKLİYORLAR ..
    AFİYETLER OLSUN CANIM.
    ÇOK SEVGİLER nUnU

    YanıtlaSil
  15. canım Allah kabul etsin.bolluk bereket hiiç eksilmesin yuvandan.çok aram olmamasına rağmen renkler itibariyle bayıldım .eline koluna sağlık.yiyenlere afiyet şeker bal olsun.öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  16. Salihacigim ellerine saglik asure nefis gorunuyor.ALLAH kabul etsin..
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  17. aşure çok güzel görünüyor,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  18. ohh misss gibi görünüyor ellerine saglik canim,Allah kabul etsin yiyenlere afiyet olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. arkadaşlar,yorumlarda epey egcıktım,tek tekde yazamıcam hepınıze guzel ıcten yorumlarınız ıcın tesekkurler...

    hatıce ablacım,bence her daim yapılabılecek bir tarıf:)yapınca benıde cağır:))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)