Salı, Ocak 27, 2009

~~ AYVA PELTELİ TART ~~



Tek uğraştırıcı yanı ayvaları doğramak olan:) bu tart çok ama çok lezzetli oldu.Klasik tart/pasta tabanıma bu defa ayva peltesi yaydım,öyle pratik bir tarif ki muhallebi,puding,rondodan geçirip pelte yaptığım reçellerim dahil üzerine herçeşit içi yapabiliyorum.Tartın 20 dk hazırlandığını düşünürsek,acil misafirlere de birebir bir tarif...


Tart/pasta tabanı tarifi burada,


Ayva peltesi için;

  • 1 kg ayva
  • 1,5 su bardağı şeker & bana biraz şekeri fazla geldi 1 bardak yapabilinir.
  • 1 su bardağı su

yapılışı;

  • ayvaları soyup,çekirdek yataklarını çıkarıp,elma dilimler gibi doğrayalım.
  • ayva çekirdeklerini temiz bir tülbende bağlayıp tencereye alalım.Ayva dilimlerini,şekeri ve suyu ekleyip,20-25 dk. ayvalar iyice yumuşayana kadar pişirelim.
  • pişen ayva sulu kalmışsa suyunu süzelim.
  • çekirdeklerini içinden çıkarıp posasını bir kaba alalım.ayvayı püre haline gelene kadar ezelim.ronda işimize yarayabilir ve tel ezici.


yapılışı;

hazırladığımız tabanımızı soğuduktan sonra üzerine ayva peltemizi yayıyoruz ve üzerini cevizle süslüyoruz..denenesi bir tarif,afiyet bal olsun..


34 yorum:

  1. Yaratıcı hatun... Ayvanın mayhoş tadı tart üzerine çok yakışmış olmalı... Ellerine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. oyyy oyyyy ooyyyy canım benim harikalar yaratmışsın yine ellerine sağlık kocaman öptüm...

    YanıtlaSil
  3. ya harıkasınız bu ne hız:)) tek uyuşuk benım galıba:(
    ayselcım,
    deryacım,
    yasemıncım
    cok cok cok tesekkurler,sizinkilerin yanında sönuk kalır :)))

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Saliha,
    Tart nefis görünüyor,ellerine sağlık.
    Bir tartta görmek istediğim en önemli özellik kenarlarının tırtıklı halidir.
    Senin tartta fazlasıyla güzel olmuş,içinde de muhteşem tadıyla ayva yer alınca bu tart tadından yenmez de ne yapılır : )

    YanıtlaSil
  5. Çok nefis olmuş Saliha'cığım,ellerine sağlık canım..Bende geçenlerde bir dostumuza yapmıştım, fakat tadını bilemiyorum..Maille çok nefis olduğunu bildirdiler o kadar..))Senin yaptığında harika olmuş,ellerine sağlık canım..Afiyetler olsun!!


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  6. oy oy oy lkezzetinden şüphem yok ama pek bi oyalayıcı geldi bu bana en ayvanın kabuklarını soyup 2 ye bölüp ayva tatlısı bile yapmak zor gelirken:)şaka şaka yapcam bunu sözz:)

    YanıtlaSil
  7. MERHABA SALİŞCİĞİM,
    ÇOKDA GÜZEL BİR TARİF YARATMIŞSIN.ELLERİNE SAĞLIK. AYVAYI HEPİMİZ SEVİYORUZ CANIM.
    AFİYETLER OLSUN.
    ÇOK SVGİLER..

    YanıtlaSil
  8. nefis görünüyor canım,göz okşayıcı.eminim lezzeti de harikadır.eline sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. çok pratik ve lezzetli olmuş.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  10. Bir meyve pişirilince bu kadar mı güzel olur. Bir de kaymak olacak üstüne...Ellerine sağlık Saliha'cım

    YanıtlaSil
  11. Slm Harika görünüyor ellerine saglik canim,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  12. canım şahane gorunuyor cok guzel resımlemıssın ellerıne saglık sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  13. Süper fikir olmuş,görüntüsü ise muhteşem..Ellerine sağlık...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Ayva tatlılara çok yakışır, bu tarif de çok leziz, ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  15. Çok değişik. Tadını da çok merak ettim.Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. harika bir goruntu bu arkadasim ya:))gece gece nasil canim cekti:))
    ellerin dert gormesin
    sevgiler...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  17. salihacım eline sağlık canım.
    tart çok yapmam ama bu güzel duruyor.
    çok öptüm seni
    sevgilerimle kardeşim...

    YanıtlaSil
  18. arkadaslar,hepınıze teker teker tesekkurler edıyorum...derslerım agırlastı..ıns..sırayla hepınıze ugrayacagım..inş...sevgılerımle....

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık
    Salihacım,ayva eminim çok yakışmıştır tarta

    derslerinde Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
  20. Canım Saliham, muhteşem olmuş tek kelimeyle, fotolarada ayrı bittim..Elceyizlerine sağlık bacım..
    Öpüyorum çok..
    Derslerindede Allah zihin açıklığı versin, başarılar..

    YanıtlaSil
  21. bitiyorum senin su tart tarifine ya
    ellerine saglik
    tarif icin cok tsk ederim ;)
    Bedia

    YanıtlaSil
  22. canım saliha çok hoş bir görüntü sunmuşsun eline sağlık.tartın tadını biliyorum ama ayva hakkında hiç fikrim yok))meyveli tatlılar hafif oldugundan olsa gerek dikkatimi çekmemiş fazla))illede hamur illede krema,illede yağ yağ yağ )))olsun bana)eline koluna sağlık tam zamanıyken bi tatmalı valla..öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  23. Ellerine saglik Salihacim yine cok güzel bir tarif.Afiyet seker olsun canim.Sana ailenle güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.Sevgiyle kal,öpüldün;)

    YanıtlaSil
  24. bence şahane görünüyor..tam da ayva mevsimi ellerine sağlık arkadaşım..slmlar

    YanıtlaSil
  25. canım görüntüsü çok güzel ellerine ssağlık

    YanıtlaSil
  26. çok değişik ve güzel bir tart olmuş, ellerine sağlık canım...
    sınavlarında başarılar, Allah zihin açıklığı versin...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. çok güzel yaaa denenmeli hem şık duruyor hem de güzel,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. MERHABA BENİM Bİ SORUM OLCAK TART HAMURUNA AYRICA KAKO FALAN EKLİYOMUYUZ.ÇÜNKÜ GENELDE BU TARİFLE BEYAZ BİR TART HAMURU OLUYOR SİZİNKİ DAHA KOYU Bİ RENKTE HARİKA TARİFLERİNİZ ÇOK TŞK EDİYORUZ.CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  29. hayır eklenmıyor fazla pişirdiğiden ve resım kalıtesınden rengı boyle ama sız kakaoda ekleyebılırsınız 2 yemek kasıgı kadar ama ozaman undan 2 yemek kasıgı cıkarın...sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  30. merhaba, sahane gorunuyor ben ayvadan sekerlemeler yapiyorum oglus luplup yiyor. Bir dahakine tart deneyecegim:)

    YanıtlaSil
  31. beste hanım merak ettım sekerlemelerı:)oglunuza afıye bal olsun :)

    YanıtlaSil
  32. sekerlemeler linkte ugradigin ve yorum biraktigin icin tesekkurler:)
    http://bestebonnard.blogspot.com/2009/09/bayram-sekeri-yerine-ayva-lokumu.html

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)