Perşembe, Şubat 28, 2008

LEZZET DİLİMLERİ,TAVUKLU,ŞEHRİYELİ SALATA VE DİYET ETKİNLİĞİ


Bu hafta nasıl geçti hiç anlamadım(büyüklerin sık sık söylediği laflardan, demek ki çok çabuk geliyormuş,anladınız siz onu! ).Menüyü ekleyeli, işlerimden ,elim bilgisayara gitmedi.İnşaallah bu hafta sonu,yani Pazar günü Adana yolcusuyuz.Ev temizliği bir yandan çizimler vs..daha bavulum hazır değil!

İlk tarif,ekmek makinasıyla pişirdiğim, cevizli ekmeğimle yaptığım kanepeler.Kurabiye kalıplarıyla şekil verecektim ama son dakikada oğlumun huysuzluğu tutunca dilimledim ve dilimleri üçgen şeklinde kestim.Sonrada üzerlerine nutella,fıstık ezmesi,labne peyniri sürdüm.Labneli ekmekciklerimin üzerlerine dilimlenmiş zeytin serptim,çocuklar bayıldılar..

Cevizli ekmeğin tarifini önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağım,bizim sütlü ekmekten sonraki en favori ekmeğimiz.İsterseniz,buradaki sütlü ekmek tarifiylede aynı lezzeti yakalayabilirsiniz.

İkinci tarif ise Tabbule,arşivimde tarifi var,buradan veya salatalar bölümünden ulaşabilirsiniz.Mevsimi olmadığı için domates eklemedim.

Beslenmemi düzene sokmak istediğim zamanlarda (diyetin yeni açılımı budur arkadaşlar!!) başvurduğum lezzetli ve doyurucu bir salata.Tabii, yerkende porsiyonlara dikkat etmek gerekiyor.Ailenizde konusunda uzman doktorlar olunca,beslenmenizde ona göre şekilleniyor.
Bu tarifimde,çok sevdiğim arkadaşımın da aralarında bulunduğu; Ayşe,Dilek,Aynur,Yaren’in düzenledikleri ‘’Diyet Etkinliğine’’ gitsin.Biraz erken belki ama ben Adana’da olacağım için aksilik olmasın diye şimdiden yayınlıyorum..kim bilir ne tarifler yayınlanacak..neler öğreneceğiz…

TAVUKLU,ŞEHRİYELİ SALATA;

Malzemeler;

· Yarım kilo küp kesilmiş ve haşlanmış tavuk eti(göğüs)
· Yarım paket tel şehriye
· İnce rendelenmiş havuç
· Yarım demet dereotu
· Kimyon,tuz,z.yağ,limon,köri =damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.

Yapılışı;

· Tel şehriyeyi kaynar suda 3dk haşlayın.
· Haşlanmış tavuk eti,tel şehriye,rende havuç ,ince doğranmış dere otunu büyük bir kasede karıştırın.
· En son baharatları ve yağını ayarlayıp servis edin.

7 yorum:

  1. canim kanepeler cok nefis olmus ellerine saglik bazen benimde olur elimi kaldirmak bile istemem herhalde havalardan oluyor:)
    canim sana hayirli yolculuklar diliyorum sevgilerimi gonderdim.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı yolculuklar.Eline sağlık kanepeler ve salata harika

    YanıtlaSil
  3. hepsi çok güzel olmuş

    hayırdır memleketime gidiyormuşsun, inince havasını çek benim yerime, nasıl özledim anlatamam. iyice bir gez

    selamlar öptüm

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, daha ne olsun ki?
    Tabuleyi denem isterim.
    Hayırlı yolculuklar...

    YanıtlaSil
  5. Salatalar iştahımı açtı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. canim tatili bitiremedin heralde:))
    neyse biz blogunu bos birakmiyoruz gez eglen nese icinde dön.

    canim arkadasim 8 mart dunya kadinlar gununu kutlarim kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)