Salı, Haziran 12, 2007

TABBULE.....BİLDİĞİM EN HAFİF SALATA...






Bana göre özellikle bahar ve yaz aylarına çok yakışan bir salata..Orta Doğu mutfağından mutfağımıza geçiş yapan;bizim kısır’ın salçasızı ‘’Tabbule’’..
İçindeki taze salatalardan ve bulgurun en güzel halindenmidir ,nedir bilemiyorum ama ben bu sıralar misafirlerime orta doğu mutfağının ençok hoşuma giden tarifini ikram ediyorum.Herkese de tavsiye ederim.Faydalı olan her şeyi hayatımıza nakşetmeliyiz öyle değil mi?

Malzemeler:
  • 225 g ince bulgur
  • 50 g maydanoz, doğranmış
  • 8 taze soğan, doğranmış
  • 4 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 büyük domates
  • 40 g taze nane yaprağı
  • 2-3 salatalık, soyulup küçük küçük doğranmış
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz ve karabiber


Hazırlanması:


1. Bulguru bir kaba alıp üzerini geçecek kadar soğuk su koyun. 20 dakika sonra bulguru bir eleğe alın. Tüm suyunun akmasını sağlayın.
2. Bulguru geniş bir kaseye alıp maydanozu, soğanı, limon suyunu ve 1,5 tatlı kaşığı tuzu ilave edin. Eğer zamanınız varsa buzdolabında 1 saat bekletin.
Bu arada domatesleri soyun. Çekirdeklerini çıkartıp küçük küçük doğrayın. Bulgurlu karışımınıza domatesleri, salatalıkları, naneyi, zeytinyağını, tuzu ve taze çekilmiş karabiberi ekleyip karıştırın. Marulla döşenmiş bir tabağın içinde servis yapın.

not;Ben kısırdada sevmediğim domatesi tabbuledede kullanadım.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)