Cumartesi, Nisan 11, 2009

TİRAMİSU ~ 2


Dün annem ve kardeşimle birlikte tiramisu yapmaya karar verdik.Tarif araştırmasına girdiğimde herzaman ki gibi bir yığın tarif çıktı karşıma bende tiramisu paketinin üzerindeki tarifi denemeye karar verdim. Annemin 30 cm.lik :) kalıbından dolayı kreması az geldi.Bu tarife 22-24 cmlık bir kalıp daha iyi sonuç verecektir.Eğer büyük kalıba yaparsanız da tavsiyem , tarifteki muhallebiyi 2 ölçü yapın.Tiramisuyu çok beğendik,hafif ve çok lezzetliydi:))





TİRAMİSU;

Malzemeler;
  • 1 paket kedidili
ıslatmak için;
  • yarım bardak sıcak su
  • 1 yemek kaşğı nescafe
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı süt
Muhallebisi;
  • yarım kilo süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1,5 çay bardağı şeker & ben 2 çay bardağı kullandım
  • 2 yumurta
  • 1 kutu labne peyniri
  • üzerine serpmek için kakao
Yapılışı;
  1. muhallebi için malzemeleri tencereye alıp çırpın,homojen bir karışım elde edince muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.Soğuyunca labne peynirini ekleyip iyice karıştırın.
  2. kedidilini kaba dizin hazırladığınız kahveli karışımla ıslatın ve muhallebinin yarısını dökün ve tekrar kedidili dizin ve kalan muhalebiyi dökün ve üzerine kakao serpin ve buzdolabında 1-2 saat veya 1 gece dinlendirin ki bir gece dinlendirince daha lezzetli oluyor:)




diğer tiramisu tarifim burada..

19 yorum:

  1. Cokk guzel gorunuyor.Bende sevrim ama size afiyet olsun.Elelrinize saglik

    YanıtlaSil
  2. ben gayet iyi buldum kendisini yani daha kalınını napacaksınki saliha annamadım yüksekliği kedi dilli bir tiramisuya göre gayet iyi..Birde o kedi dilinin markasını söle bana dava açıcam ayol bu benim tarifim yahu :))) çalmışlar hırkıslar sende git benimkini yapmada elalemein paketlerinin arkasındaki tarifi yap hıh.

    Birde bi sonraki denememi aslında ben şey yapmak istiyorum yemekyteyizdeki italyan adam yapmıştıya 6 yumurta sarılı hehehehe :))

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş bu görüntü nefiss


    ellerine sağlık
    sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
  4. Bu kedidili bisküvileri nereden aldın? Bizim burada pastanedekiler ince oluyor, bunlar markette mi satılıyor ve ne marka?

    YanıtlaSil
  5. şu kedilini aradım taradım bulamadım sonra buldum tavsiye kızlar uyum marketlerde genelşde oluyor
    aldında denedinmi diye soranlar var malesef deneyemedim inş. en kısa zamanda deniyecegim :))
    senin tarifinde harika olmuş canım ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Offf canım çekti benim de :) Ellerine sağlık.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canımmmmm ellerine sağlık harika olmuş çokta seve
    rim kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. nefis olmuş canım.çok severim.ellerinize sağlık.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Salihacim cok severim Tiramisuyu ellerine saglik canim nefis oldugu belli oluyor.Ailecek afiyetler olsun canim.Sana güzel bir hafta sonu diliyorum.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. OOOOOOOOOO TİRAMİSU ENFESSS.ELİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  11. off yaa of of off((ya bi tanesi de sevmedigim bişey olsaydı.baştan ayaga süpper bi sayfaydı ..cizkek..tiramisuu,börekler,ekmekler..hele o balık aklımı aldı valla)ben de nicedir soslu bi balık tarifi buldum hala deniycem...ellerine sağlık saliham hakket harikasın..öpüyorum seni de şeker oğlunu da canım.

    YanıtlaSil
  12. ŞİMDİ BİR DİLİM OLSA HAYIR EMEZDİM ELERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  13. bence harika olmuş ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  14. HARİKA CANIM..
    TEK SEVDİĞİM PASTADIR.
    SEVGİLER SALİHACIĞIM.

    YanıtlaSil
  15. Harika olmus, ellerine saglik. Cok severim Tiramisu'yu:))

    Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle.

    YanıtlaSil
  16. Salihacığım ellerine sağlık,bayılırım tiremusuya.

    YanıtlaSil
  17. Salişim ellerine sağlık, çok nefasetli görünüyor. Az önce bende yaptığım tiramisunun resmini çektim :))))
    Öptüm bacım..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)