Cuma, Kasım 16, 2007

İSVEÇ ELMA PASTASI(KEK'İ) VE ISLAK BÖREK

Sevgili Kevser bu kek’le ilgili, ne yazmışsa çok doğru yazmış. Ağzına tatlı namına bir şey koymayan eşim dahi çok beğendi.Yanına birde tarifi sevgili Yetur’un olan ‘’ıslak böreği''ni yaptım.İkisi de çok beğenildi.Çok teşekkürler Kevser ve Yetur’cum….herkese tavsiye ederim hem kolay hem de lezzetli bir çay ikramı hazırlamış olursunuz.

Ben tarifi her zaman ‘’ilk denediğim’’ yemeklere yaptığım gibi ‘’yarım ölçü’’ yaptım.Aşağıya tarifi aynen yazıyorum.Ben bu ölçülerin yarısını yaptım ve yuvarlak,20 cm.lik kalıbıma tam geldi.

İSVEÇ ELMA PASTASI;
MALZEMELERİ;
  • 4 yumurta
  • 175 gr seker
  • 125 gr tereyagi
  • 125 ml süt
  • 300 gr un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya sekeri
  • 6 tane aromatik yani olgun elma, dilimlenmis
  • 1 tatli kasigi tarcin 50 gr seker- 75 gr file badem

YAPILIŞI;
1. Seker ve yumurtalari köpürene kadar cirpiyoruz
2. Süt ile tereyagini kücük bir cezvenin icinde cok az kaynatip sogumaya aliyoruz. Tereyagi tam olarak erimis olmasi lazim. Soguduktan sonra bu yagli karisimida yumurtali sekerli karisima ekliyoruz ve tekrar karistiriyoruz.
3. Daha sonra un, kabartma tozu ve vanilya sekerinide bu karisima ekleyip cirpmaya devam edelim, dikkatli olmak gerek bu asamada cünkü cok fazla karistirirsak hamurda sönme meydana gelebilirmis, bunun icin siz yine de cok fazla cirpmadan güzel bir sekilde herseyin birbirine karismis oldugundan emin olursaniz tamamlayin cirpma islemini.
4. Hamuru yagli kagitla kaplanmis bir tepsiye dökelim ve her yerini düzeltelim. Sonra dilimlenmis elmalari düzgün bir sekilde üzerine dizelim. Sizler isterseniz elmalar kararmasin diye dilimledikten sonra üzerine biraz limon suyu ile birlikte harmanlayin. Benimkiler biraz kararmaya dönmüstüler bile.
5. Elma dizme isleminden sonra tarcin, seker ve file bademleri birlikte karistiriyoruz ve elmalarin üzerine düzgün bir sekilde serpistiriyoruz. Ben tarifteki ölcüyü tam olarak kullandim seker konusunda sizler yine de daha az kullanabilirsiniz, fazla kitir olmasin derseniz üzeri seker yüzünden.
6. Önceden isitilmis firinda 200 derecede yaklasik 30 dakika pisiriyoruz.

Benim acemiliğimi bilen bilir.(blog ve tarif defterinden arkadaşlar!) Bir yemeği yapamazsam yapamam.Bu gelenek bu tarifte de bozulmadı.Sevgili Yetur iyice kızarmadan almayın demiş ya ben de iyice kızarttım.tabi ki fırından çıkınca kıtır kıtır olmuşlardı.kötü anlamda kıtır kıtır!neyse ki biraz bekleyince yumuşadılar.Allah’tan 2.ci posta börekler pişirilmeyi bekliyordu.Daha dikkatli davranıp zamanında çıkardım ve bunlar daha lezzetliydiler..Her iki tarifi de klasiklerime eklemeye karar verdim..yani sık sık yapılacaklar….

ISLAK BÖREK;
MALZEMELER;
  • 3 tane yufka
sosu:
  • 125 gr erimiş margarin
  • 2 bardak su
  • 1 kaşık yoğurt

YAPILIŞI;
  1. yufkalar tek tek açılıp bu sosla her yeri sıvanır.
  2. sonra uzun uzun kesilir ve bir köşesinden kıvrılarak muska şeklinde sarılır.
  3. sonra artan yağlı suya tekrar batırılıp yağlı tepsiye dizilir...
  4. üzerlerine yumurta sarısı sürülüp önceden ısıtılmış kızgın fırına verilir....
  5. dilerseniz içine istediğiniz iç malzemeyi koyabilirsiniz....fırında puf puf kabarıyor..(BEN KAŞAR KOYDUM)
  6. İyice kızarmadan almıyoruz.
  7. yoksa fırından alınca kabarıklığı söner...

19 yorum:

  1. Saliha'cım bence nefis olmuş, ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. müthiş olmuş..eline sağlık SAliha'cım

    sevgiler
    müge

    YanıtlaSil
  3. börek pufidik, kek enfes olmuş saliha ...

    ellerine sağlık canım benim.

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ohh ne güzeller böyle. Ağızlara layık. Ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bence ikisi de süper olmuş Saliha, ellerine sağlık :)) Değişik tatları denemek her zaman güzeldir :))

    YanıtlaSil
  6. Bence ikisi de süper olmuş Saliha, ellerine sağlık :)) Değişik tatları denemek her zaman güzeldir :))

    YanıtlaSil
  7. FEYHAN TESEKKUR EDRIM CANIM..,
    MUGE TESEKKURLER..,
    KAMIS HOSGELDIN CANIM SAGOL GUZEL SOZLER İÇİN,
    ZERRIN SAGOL MİSSİM:),
    AYSEL TESEKKUR EDRIM CANIM:)

    YanıtlaSil
  8. ıslak börek çok kabaran börek olumş yağmur yiyince kabaran saçlarım gibi
    ellerine sağlık çok güzel görünüyorr

    YanıtlaSil
  9. Canim, güzel sözlerin icin tesekkür ederim. Senin pastana da baktim ve tipki ayni kivamda oldugunu test etmedim ama onayladim, tadinin da görüntüsü kadar mükemmel oldugundan eminim, ellerine saglik. Memnun kaldiysan ne mutlu bana.

    Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum..selam ve sevgilerimle..hoscakal..

    YanıtlaSil
  10. Kek de börek de harika olmuslar,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  11. slm canım..

    keki merak ettim doğrusu...

    her ikiside güzel görünüyor.

    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. off nefis görünüyorlar her ikiside ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  13. Canım, selam! Pastan da böreğin de çok çok güzel görünüyor, ellerine sağlık!
    Kocamannn sevgiler!

    YanıtlaSil
  14. Ellerine saglik, cok leziz görünüyor....

    YanıtlaSil
  15. salihacım canım ellerine sağlık tüm tariflerin çok güzel görünüyor ...böreği beğenmenize sevindim...afiyet olsun tatlım ...dünya tatlısı oğluşunu çok öptüm Allah nazarlardan korusun...sevgiler....yeşim....

    YanıtlaSil
  16. merhaba,
    keki bu haftasonu yapıcam, şahane görünüyor.
    ama vanilya şekeri nedir bilmiyorum :(
    bu bildiğimiz vanilya mı?
    değilse bildiğimiz vanilya kullanmakta bir mahsur olur mu?

    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. sothyz,vanılya sekerı daha cok yabancı ulkelerde kullanılıyor,ben tarıfı alıntı yaptıgım ıcın aynen yazdım yoksa bende normal bıldıgımız vanılya ekledım kekıme:)ben tesekkur ederı.umarım begenırsınız:)sevgılerımle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)