Çarşamba, Kasım 14, 2007

Sahlep


Bir orkidenin damakta nasıl bir lezzet bırakacağını tahmin edebilir misiniz? doğru okudunuz...Orkide ; bir çeşit orkidenin yumrusu...Öyle bir lezzet ki anlatamam...düşünün kış ayında hangi içecek içinizi ısıtır...sevdalısı hemen cevabını vemiştir içinden...ben eskiden sevmezdim,daha doğrusu heryerde içemezdim..


Ama bu tarifi denedikten sonra dışarıda hiç içemez oldum.Evde yapılan herşey ayrı bir lezzet ayrı bir tutku oluyor..hele ki yanınızda sevdikleriniz varsa bambaşka...soğuk hava yüzünüzü okşadıysa içinizi ısıtacak bir huzura ihtiyacınız varsa boşverin diğerlerini....dışardaysanız eve gelince geçin ocak başına,eger evdeyseniz ne duruyorsunuz?haydi hemen deneyin...


SAF SAHLEP’LE EVDE SAHLEP YAPIMI;


MALZEMELER;

  • 1 Tatlı kaşığı saf sahlep

  • 1 tatlı kaşığı nişasta (her çeşit olur)

  • Damak tadınıza göre şeker ilavesi

  • 2 lt. Süt

  • Bol bol tarçın

    YAPILIŞI;

  • SAHLEP,NİŞASTA VE AZ MİKTAR ŞEKERİ BİR KAPTA KARIŞTIRIN.

  • AZ SÜT İLAVESİYLE EZEREK AÇIN.(KOYU KIVAMLI OLANLARI AÇMAK İÇİN KULLANILAN BİR YÖNTEMDİR,TARHANADA YAPILIR GENELDE)

  • TENCEREYE 2 LT SÜT KOYUP KAYNATIN.
  • KAYNAYAN SÜTE HAZIRLANAN KARIŞIMI YAVAŞ YAVAŞ EKLEYİP,BİR YANDAN DA TELLE ÇIRPIN.

  • KALAN ŞEKERİDE EKLEYİN, TADINA BAKIP DAMAK TADINIZA GÖRE EKLEYEBİLİRSİNİZ.

  • KISIK ATEŞTE YARIM SAAT KAYNATTIKTAN SONRA ALTINI KAPATMADAN 2 PAKET VANİLİN EKLEYİN.

  • BARDAĞINIZA DOLDURUP EŞSİZ LEZZETİN KEYFİNİ ÇIKARIN.

  • İSTERSENİZ ÖLÇÜLERİ YARIYA İNDİRİR VEYA 2 KATINADA ÇIKARABİLİRSİNİZ.

  • FAZLA YAPIP HAFTA BOYUNCA BUZDOLABINIZDA MUHAFAZA EDİP, İÇECEĞİNİZ KADARINI ISITIP KULLANABİLİRSİNİZ.


    KOMŞUM TİJEN'İN HATIRLATMASIYLA AKLIMA GELEN BİR NOT;SAHLEP,OLDUKÇA PAHALI BİR TOZ..GERÇEK OLUP OLMADIĞINI FİYATINDAN ANLIYABİLİRSİNİZ.GEÇEN SENE 100 GR.SAHLEP'İ 6 TL'YE ALDIĞIMI HATIRLIYORUM.

16 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Her şeyin evde yapılmışı daha makbuldür tabi.Katkı maddesi yok,son kullanma tarihi geçti mi geçmedi mi diye endişelenmek yok.Sahlep bana biraz fazla kalorili gibi gelir ama çocuklar için çok ideal,enerji verir.

    YanıtlaSil
  2. Saliha'cığım,
    Tabii bir de aktarlardan alınan salebin saf olup olmadığı gibi bir sorunumuz var. Ne yazık ki pek çoğu katkılı. Öyle kıymetli ve öyle hızla azalıyor ki salep orkideleri, kilosu kimbilir kaç yüz ytl'ye çıkmıştır.

    YanıtlaSil
  3. Salihacım;
    Sayende yepyeni bir şey daha öğrendim. Demek bildiğimiz salep orkideymiş ve ne kadar değerli imiş, bende onu nişasta gibi marketlerde kolayca bulunan çok da önemli olmayan bir toz zannederdim, nişasta gibi.
    Çok teşekkür ederim bu değerli bilgi için, resim bile içimi ısttı canım salep istedi. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. slm adaşım....

    aslında dediğin gibi dışarda satılanlar pek güzel olmuyor....

    evde yapmak daha güzel ama bizim buralarda saf salep bulmak biraz zor..

    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. merhaba bloğunu tesadüfen buldum .ailem gebze de yaşıyor bir an tebbessüm ettim profilini görünce.
    sonra sahlep tarifini görünce dahada mutlu oldum çok severim. helede dışarda yağmur varsa evde koltuğa kıvrılıp battaniye altında sıcacık sahlep içmek gibisi yoktur.
    en kısa zamanda deniycem ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba canim, bence sen misir gevreginin yerine eger evinde varsa findik kirigi ve ceviz kirigi da serpebilirsin. Hadi sana kolay gelsin arkadasim diyorum ve hemen gidiyorum.

    Öptüm ve selamlar..

    YanıtlaSil
  7. kitchensweetkitchen,BANADA KALORILI GELIR NEDEN ACABA?HALBUKI SEKERINI AYARLAYABILIRIZ....
    TIJEN ASLINDA BUNUDA YAZACATIM UNUTMUSUM..IYIKI YAZMISSIN KOMSUCUGUM..,
    MUGECIM,BIRBIRIMIZDEN NELER OGRENIYORUZ..MESELA BENDE SENDEN SUTLU KEKI OGRENDIM PANDISPANYA YAPICAM ONUNLA:)),
    SALİHA ADAŞIM AKTARLARDA BELKI VARDIR CANIM SORSAN...
    DUYUSEN TESEKKUR EDERIM..SEN NEREDE OTURUYORSUN?,
    KEVSER YAPTIM CANIM YEMEK İÇİN ESIMI BEKLIYORUM:))

    YanıtlaSil
  8. oh mis gibi tarçın la sahlep bir arada ellerine sağlık içim ısıttın

    YanıtlaSil
  9. amanin orkidedenmiymiş sahlepppppppp ben bunu bilmiodum ıyy salep içemem sanırım bi süre böle cinsliklerim vardır benim :( neden bilmiom ama içemem işte.Bende salebin kilosunu baya bi palı olduğunu duymuştum bir kaç yüz ytlcikcik ahhaha o paraya evin 1 aylık mutfak masrafı karşılanır yafs :)

    YanıtlaSil
  10. YEŞİM TESEKKUR EDRIM BENIMDE ISMINI DUYUNCA HEP İÇİM ISINIR:))
    AYLIN YUMRULARI KURUTULUP OGUTULUYOR..ONDAN YAPILIYOR TIKSINCEK BİŞİ YOK GUNLUK HAYATTA NELER NELERDEN YAPILIYOR BILIYORMUSUN:)))

    YanıtlaSil
  11. selam canım

    sana kargo yollamıştım eline ulaştımı canım merak ediyorum
    elif

    YanıtlaSil
  12. aaaaaaaaaa orkidemi salepin kaynağı vay be hiç aklıma gelmezdi...bilgilendirdiğin için yeşekkürler yafrusss ellerine sağlık pekde şık bir sunum olmuş...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Yine ben geldim canim, elmali pastanin böyle bir etki yaratmasina sasmadim acikcasi, ama daha da cok mutlu oldum senin yazdiklarindan sonra, yani esinin bile severek yemesi seni bile sasirtmis. Sizlere afiyetler olsun canim, begenmenize cok sevindim.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. Canım Saliha,

    ben de her yerde sahlep içemem.. bu sahlep yapımı bana iyi geldi :)

    ellerine, aklına sağlık canım benim. :))

    Yazıya blog manşetden geldim :)))

    sıcacık sevgiler hayatım

    YanıtlaSil
  15. GÖNUL,KEVSER TESEKKURLER CANIM..,
    ZERRIN HAYIRLI OLSUN CANIM..BENDE HEMEN KAYIT OLDUM MANSETE:))

    YanıtlaSil
  16. merhaba ben kanada dan emin
    burda orjinal salep tozu bulmak (orchis powder) inanılmaz zor hatta imkansız
    burda cogu zaman havalar soguk nasıl salep özlemim var anlatmaya kelimeler yetmez
    mümkünse bir arkadasımız bana yollayabilirmi
    orginal salep tozu (marka yada hazır marketlerde satılan katkılı olanlardan degil)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)