Pazartesi, Kasım 22, 2010

Ispanak Böreği

ıspanak keki (8)




Bir bayramı daha uğurladık.Tebrik, kutlamalarda iyi olmayan ben bayramınızı kutlayamadım malesef...Nice güzel bayramlara inşaallah...
Fatoş Yağcı'nın tariflerini yıllardır severek uygularım,tutmayan tarifi yok gibidir.Hatta dergideki tariflerini keser saklarım o derece yani :).Tarifleri bazen ekonomik,bazen pratik bazen de uğraştırıcı ve şıktır ama muhakkak  lezzetli olur.
Geçen kıştan bu yana severek yaptığım bu tuzlu kek-börek arası hamurişini ise çok seviyorum.Çay saatlerine,gün sofralarına beslenme çantalarına yakışır lezzette..Çocuklar için, özellikle ıspanak yemeyen çocuklar için kandırıkçı bir ruhla yapabilirsiniz :).

ıspanak keki


Malzemeler; Tarif ,Sofra Ocak-2006 sayısından uyarlamadır....
  • 3 Adet Yumurta
  • Yarım Kilo Ispanak
  • 250 Gr. Beyaz Peynir
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ
  • 2 Yemek Kaşığı Yoğurt
  • 15 Adet Siyah Zeytin
  • 5-6 Adet Kuru Domates
  • 1Paket Kabartma Tozu
  • Tuz,Kırmızıbiber
Üzeri İçin;
  • susam
Yapılışı;
  1. Derin bir kase de yumurtaları iyice çırpın.
  2. Rendelenmiş peynir,sıvıyağ ve yoğurt ilave edip karıştırın.
  3. Un,kabartma tozu,çekirdekleri çıkartılmış siyah zeytin,küp kesilmiş kuru domates,tuzu katarak bütün malzemeyi karıştırın.
  4. En son yıkanmış,süzülmüş ve ince ince doğranmış ıspanağı ekleyin.
  5. Yağlanmış kare şeklindeki kalıbınıza veya borcamınıza karışımı dökün ve üzerine bolca susam serpin.
  6. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dk. pişirin.
  7. Dilimleyip sıcak veya ılık servis yapın.

25 yorum:

  1. Ne şahane bir börektir bu böyle,çok beğendim..
    Oldukça leziz gözüküyor..
    Ellerine,emeğine sağlık..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Canım benim ellerine sağlık enfes olmuş size afiyet olsun öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. tatlı annecikk!!!
    ellerin dert görmesin nefis görünüyorlar:))
    bahçedeki ıspanaklar da büyüdü bende deneyeyimmm bakalım nasıl olacakk:)
    ama mis kokusu burnuma geldi gibi gibi:))

    YanıtlaSil
  4. Salihacım nasıl şık görünüyor bu böyle, ellerine sağlık. kesinlikle denemelik olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş bayramınız mübarek olsun. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım yine harika bir tarif çok seviyorum böyle börek kek arası lezzetleri herkesede yarasın:)))sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. oldukça ilginç geldi bana.ellerine sağlık arkadaşım.değişik olduğu için denemek isterim bende.mintiden sevgiler sana

    YanıtlaSil
  8. Mmmm ellerine saglik cok guzel gorunuyor
    ispanagi cok sevdigim icin biran gorunce bayildim :) kesin denicem

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik canim sahane hos lezzetli bir börek olmus sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Hem şık hem de çok lezzetli görünüyor gerçekten, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor.Bende dün yapmıştım,tesadüfe bakın.Sizinki daha güzel görünüyor ama :)

    YanıtlaSil
  12. valla süper olmuş çok da sağlıklı
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. selam saliha abla uzun zaman oldu bende bıraktım bloğu derken geri döndüm nete.senlede görüşemez olduk 1 ,2 kere sana mesaj attım girdikce face e ama dönmedin.
    neyse nasıl gidiyo artık güzel haberler vermene az kaldı demi?hadi hayırlısı kendine iyi bak börekte nefis görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil
  14. buna benzer böreği pazı ile yapıyorum ayrıca ıspanaklı börek içine zeytin koymayıda çok severim.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel gözüküyor, ben de denemeliyim en kısa sürede.
    Ellerine sağlık
    Müge

    YanıtlaSil
  16. Çok lezzetli ve şık görünüyor ellerinize sağlık, denemeden yapamayacağım...sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Gerçektende çok değişik görünüyor ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. zeliha,gercekten nefis bir kek tabıı ıspanak severlere..
    deryacım tesekkurler:))
    denız cok sagol :))
    yasemın,
    arzu,
    mıne,
    minti,
    öznur,
    huriye,
    betül,
    cok tesekkurler:))
    basakcım cok sagol cok nazıksın:),
    izgün,
    sanıye,
    mügem,
    kubra,
    evatolyesi
    herkes canu gonulden sevgıler ve tesekkurlerrrrrrrr....

    YanıtlaSil
  19. Mutlaka yapmalıyım, ıspanak ve peynir ikilisini seven biri olarak.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Tarifinizi denedim ve çok beğendim. Blogumda da blogunuza bağlantı vererek yayınlayacağım. Çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  21. sevgılı feyza tarıfımı denemene ve begenmene cok mutlu oldum..afıyetler olsun,sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  22. Canım Saliham ben de bayıldım bu ıspanaklı keke... Mutlaka deneyeceğim ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
  23. BUZLUKTAN ÇIKARTTIĞIMIZ ISPANAĞIN SUYUNU SÜZDÜRÜYORMUYUZ YOKSA BUZLUKTAN ÇIKARTTIĞIMIZ GİBİ Mİ KULLANACAĞIZ TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  24. evet suzdurup kullanırsanız daha ıyı olur....

    YanıtlaSil
  25. Hem lezzetli hem pratik bir tarif mutlaka denemek isterim.Elinize sağlık :))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)