Cuma, Mart 12, 2010

5.Yaş Doğum Günü Menüsü










5. yaşımızı da bitirdik, telaşlı, yorgun ama çok güzel-neşeli bir gün geçirdik .. Davet ettiğimiz yakın akrabalarımız iş ve hava şartları sebebiyle gelemeyince çok üzüldük ama bol bol resim çekildik ki onlara da gösterelim:).

Doğum günü menüsü, ikindi çayı menüsü, akşam yemeği,akşam oturması gibi faaliyetlerde,yapacağınız hazırlıkları not alacağınız ufak bir defter edinmek en iyisi.Böylece hazırlayacaklarınızı yazarak menüdeki yemeklerin birbiriyle uyumlarını, ekleme çıkarma yapıp yapmayacağınızı daha iyi analiz edersiniz.Sonradan şunu da yapacaktım gibi yakınmalar olmaz:)
Doğum gününe 4 gün kala başladım hazırlıklara;2 gün alışverişimi yaptım (birinci gün pazar diğer gün makarna malzemeleri satan dükkan) 3 gününe. ev temizliğimi, 4.gün ise menüyü hazırladım.

Menüyü hazırlarken gelecek olan kişilerin sevip-sevmediklerini göz önünde bulundurmaya çalıştım. Davetli sayısı azalınca benim haftalardır planladığım menüde indirime gidildi :) Notlar alarak menüyü belirledikten sonra, gerekli olan malzemeleri yazarak alışveriş listesi oluşturdum.Bu listeye göre alışverişimi yaptım. Süslemeleri Eminönü'nden aldım, yıllardır gittiğim ve eski çalıştığım firmanın orada olmasından dolayı zaten esnafı tanıyordum, alışverişimde de faydası olmadı değil:)

Doğum gününe, oğlumun arkadaşları katılamayınca çocuklara yönelik yapacağım birkaç tarifi eksilttim ama süslemelerden feragat etmedim. İyiki de etmemişim, patlayan konfetilerle, öten kaynana dilleriyle babaannemiz, anneannemiz başta olmak üzere çocuklar gibi şendik:) çok zevkli geçti çoook ..

Pastayı oğlumun en sevdiği karakteri olan Ben 10 'nin karakteri üzere hazırladım.Üzerine ben 10'in resminin basılı olduğu yenilebilir şeker hamurunu yerleştirdik.Bu kadar güzelliğin içinde moralimi bozan bir şey oldu ki; aynı hataya düşen olur diye buraya da yazmak istiyorum.Pasta üzerine, şeker hamuruna resim bastırmak  için,pasta  malzemesi satan  yere gittim.Normalde benim pasta malzemecim Yüksel gıda'dır fakat o tarafa geçmeye vaktim olmadığından bu sefer başka yere gittim,gittiğim yerin ismini vermeyeceğim ama inanın  çok üzüldüm,bana basılan hazır diskin hemen pastaya transfer etmem gerektiğini  söylemediler ,bu yüzden 2. gün kontrol ettiğimde kağıttan çıkmadığını gördüm ee napalım bizde pastanın üzerine yerleştirdik üfleme bitince pastanın üzerinden aldık.Allahtan çocuklar ayrıntılara takılmıyorda anne babalar daha da üzülmüyor:)
 
Buraya kadar dayanıp okuduysanız:) artık Menüye ve çekebildiğim kadariyla resimlere geçebiliriz demektir:)





MENÜDEKİLER;

• Tost ekmeği salatası;





• Kereviz salatası;




• Kırmızı Biber Ruloları;






• Zeytinli,sosisli pastane kurabiyeleri;




• Tam buğday unlu pizzalar; resmi yok: (



• Greyfurt Kafalar ;






• FİL CUPCAKE'LER





• BEN 10, SüngerBob, Spiderman kurabiyeleri :Teyzesi gelirken hediye olarak getirdi:)






• BEN 10'li PASTA






Masa Ayrıntıları;





Süsleme Ayrıntıları;




Tarifler sırasıyla ekleyeceğim:)

17 yorum:

  1. canım benim,sağlıklı,kardeşli :) uzun ömürler diliyorum oğluşuna.
    ellerine sağlık tüm hazırlıklar enfes olmuş tarifleri bekliyoruz sabırsızlıkla.eminönüne gidip o süscüleri şekercileri bebekçileri gezebilmeyi çok isterdim :(
    sevgilermile tatlım...

    YanıtlaSil
  2. herşey çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.oğlunuz doğum günü kutlu olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Doğum günü çocuğuna ALLAH sağlık sıhhat versin. Ailece sağlık ve huzur dolu bir ömür dilerim. Menü çok güzel. Özellikle tost ekmeği ile yapılan salatayı merak ediyorum. Daha öncede görmüştüm. Tekrar nice yıllara. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Salihacım oğluşun yeni yaşı kutlu ve mutlu olsun.Allahım sağlıklı,mutlu ve ailesi ile birlikte güzel günler nasip etsin.
    Canım oğluş benim oğluşla aynı yaşta herhalde. sadece ay farkları var. Öpüyorum canım seni ve oğluşu. Menü,sofra ayrıntıları ve süslemeler çok hoş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Salihacım pastadaki aksiliği tam anlayamadım ama her şey harika gözüküyor,neler neler hazırlamışsın böyle... vallahi harika... ben 10 zaten çocukların favorisi..
    oğluşunun yeni yaşı kutlu olsun...Nice mutlu senelere...

    benim yerime de öp lütfen...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ohh maşallah
    ne güzel bir gün geçirilmiş , darısı diğer yaşlara inşallah...

    YanıtlaSil
  7. Yine harikasınız...Allah evladınızı hayırlı uzun ömürlü eylesin...herşey çok güzel bol lezzet ve bol görsel şov hakikaten...maşallah...sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Canim masallah ne güzellikler hazirlamisin,hepsi çok güzel oglusun kim nasil mutlu olmustur,oglusunun 5 yasini kutlarim daha nice nice yaslar dilerim,saglikli mutlu basarili günleri olsun,öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım canım ellerine,kollarına sağlık çok güzel hepsi özellikle greyfurt kafalar bayıldım....Oğluşunada Rabbim hayırlı ömür nasip etsin...msn kapalı merak ettim...

    YanıtlaSil
  10. Canım o kadar kusur olur nazarlık olmuş oda :)
    küçük beye mutlu,sağlıklı,huzurlu bir ömür diliyorum,herşey nefis olmuş ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  11. salihacigim nice yillara canim
    tebrik ederek sevgiler yolluyorum
    keyif dolu hazirliklarin harika olmus.
    iyi haftalar diliyorum

    YanıtlaSil
  12. Salihacım oğluna nice sağlıklı yaşlar dilerim, herşey çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  13. merhaba,
    oğlunuzun yeni yaşını kutlar sağlıklı ve başarılı uzun bir ömür dilerim. Bir bloğunuzun olduğunu ve kurabiyeleri yayınladığınızı Rukiye hanımdan öğrendim. Ellerinize sağlık çok lezzetli ikramlar hazırlamışsınız. Bende bloguma ziyaretinizi beklerim.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  14. merhabalar saliha hanım öncelikle oğluşunuza hayırlı bir ömür diliyorum.
    Nisanda kızımın doğumgünü pasta üstü için şeker hamuru ile ilgili yardımcı olabilirsenişz sevinirim.emine

    YanıtlaSil
  15. arkadaslar hepınıze teker teker tesekkurler..
    sevgılıe emıne,yenilebilir kgıttan seker hamura basılıyor,siz ıstedıgınız resmı soyluyorsunuz onlar netten bulup basıyorlar fakat soyle bır ayrıntı var,seker hamurlu baskı pastanın servıs edılecegı gun pastaya koymak gerekki yumusayıp kendı kagıdında kalmasın.Etiket gıbı dusunun etıketı cıkarıp nası deftere yapıstırırız buda oyle heryanı santıyle kaplanmıs pastamızın üzerine etıketınden cıkarıp koyuyoruz o kendı butunlesıyor zaten bukadar..bende kızınıza hayırlı ömurler dılıyorum emıne hanım yardım edebılecegım baska bısı varsa seve seve..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)