Çarşamba, Mayıs 14, 2008

BULGURLU BÖREK & BAHAR SOFRASI~2008

Hafta içi babaannem 1 haftalığına ziyaretime geldi.Ben de eşimin teyzelerini ve kızlarını ikindi çayına davet ettim.
Çok güzel saatler geçirdik.Yedik,içtik, bol bol sohbet ettik.Hepsine buradan sevgi ve saygılarımı yolluyorum…Hatice ablacım iyi ki geldin..
Menümdeki bazı tarifler, ilk yapışım olmasına rağmen yüzümü kara çıkarmadılar.Hepsi enfes olmuşlardı.Genelde yaptıklarımda hep bir kusur bulurum ama bu sefer bende çok beğendim.


BULGURLU BÖREK;


PATATESLİ PANCAR SALATASI;




KAKAOLU ISLAK KURABİYE; (canım nino'mun tarifi,gerçekten harika!)



PARMAK ÇÖREK;



ÇİLEK SOSLU KLASİK CHEESECAKE;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Şimdiye kadar yaptığım ve memnun kaldığım böreklerimi sıralarsam eğer, bu böreği 2. sıraya koymam gerekir.Çok lezzetli ve kıyır kıyır bir börek..1.sırada ise enfes bir böreğim var yakında yayınlarım..

Tarif ; Sofra 2005 sayısı, Fatoş Yağcı hanıma ait.



BULGURLU BÖREK;  tarif Sofra dergisinden uyarlanmıştır..




MALZEMELER;
  • 250 gr.kıyma
  • 4 adet yufka
  • 1 çay bardağı bulgur
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 adet soğan
  • Tuz karabiber,kimyon
  • Yarım su bardağı çekilmiş ceviz

    Yufkaların üzeri için;

    · 10 yemek kaşığı sıvıyağ
    · Yarım su bardağı su

    Üzeri için;

    · 1 yumurta sarısı
    · Galeta unu

    YAPILIŞI;

    · Soğanı doğrayıp,kıyma,biber salçasıyla beraber kavurun.
    · Bulgur ve sıcak suyu ekleyip karıştırın ve ocağı kapatıp bulgurun şişmesini bekleyin.
    · Ceviz,baharatları da ekleyip karıştırın.
    · Yufkayı serip üzerine yağlı su karışımından sürün ve 4 parmak eninde uzunlamasına kesin.
    · 1’er yemek kaşığı içten koyup muska şeklinde sarın.
    · Bütün yufkalara aynı işlemi uygulayın ve fırın tepsisine dizin.
    · Yumurta sarısı sürüp,galeta ununa bulayın ve ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.

    afiyet şeker olsun..

5 yorum:

  1. canım geçmis olsun. Allah şifa versin.
    nefis şeyler yapmışşın ellerine sağlık. sevgilermle..

    YanıtlaSil
  2. Canım çok geçmiş olsun umarım iyi ve güzel şeyler paylaşarak yoluna bizimle devam edersin.
    Bazen insan rahatsız olmasa bile sevdiği insanlar çevresinde olduğu zaman,birşeyleri paylaştığı zaman mutlu oluyor.Hepsi ayrı güzellikte ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Offf menü harika... Ben cheseecake'e bayıldım. Misafirlerimiz sevdiklerimiz hiç eksik olmasın evlerimizden...

    Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. annemler bayram için geliyorlar. şu an panik halindeyim ve onlara ne hazırlasam bilemedim. tam örgü böreğimi denesem derken bunları gördüm...ay hepsi çok güzel ne yapsam ki ben? özellikle patatesli ve pancarlı salataya bayıldım. onu kesin yapacağım. börek konusunda kararsım. hepsi güzel canım benim, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. sevgıcım acelen yoksa eger bulgurlu börek enfes oluyor tavsıye ederım sevgıler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)