Çarşamba, Ekim 15, 2008

HATM-İ ŞERİFE DAVET!!!...


Benim sadece yorumlarla kalan tanışıklığım, O’nu çok iyi yakından tanıyanların anlattıklarıyla daha iyi tanımama sebeb oldu.Sevgili Esra’yı çok iyi tanımazdım ama arkadaşları öyle bir anlatıyor ki…tanıyamadığıma üzülüyorum… Candan yazıları ve candan dostluğuyla ve Sevgili Süheyla'nın ;burada dediği gibi ;sıcacık yüreğiyle;‘’missim,Zerrinim,hem bu yazısında duygularını dile getirmiş hem de Ayçayla güzel bir fikre ev sahipliği yapıyorlar,elimizden geldiğince destek olalım..ben şimdiden etrafıma haber verdim,tam destek!!….

Canım arkadaşım Ninomun, yazısını okuyup da insanın iki damla yaşına hakim olamadığını ve zamanın ne kadar hızla geçse de hatıraları silemediğini anladım.Nihan'ım, Sevgili Esra’ya ‘’hatim’’ yapmak istiyoruz sen organize eder misin? diye teklif ettiğinde bu hayra dahil olacağım için çok sevindim.Birde ‘’telekom abi’’ şu iki gün bana müsaade etseydi bu yazımı daha önce sizlere ulaştıracaktım.

‘’Her nefis ölümü tadacaktır’’ ayeti kerimesi Sevgili Esra arkadaşımız için de tecelli etti.Biz dünyada kalanların yapacağı tek şey;ölülerimiz için dua etmek ve Kur’anı Kerim okumaktır.

  • Kur’an-ı Kerim’in sadece bir ciheti yoktur. Bediüzzaman Hazretlerinin ifadesiyle, “İnsana hem bir kitab-ı şeriat, hem bir kitab-ı dua, hem bir kitab-ı zikir, hem bir kitab-ı fikir, hem bütün insanın bütün hacatı maneviyesine merci olacak çok kitapları tazammun eden tek, cami bir kitab-ı mukaddestir. 1 Yani Kur’an-ı Mübin hayatımızı tanzim eder. Allah’a olan mesuliyetlerimizi gösterir, dünyaya geliş gayemizi, neler yapmamızı, nasıl ibadet edeceğimizi öğretir ve her şeyin hikmet ve mahiyetini anlatır. Hülasa Kur’an-ı Kerim bir zikir, fikir, dua ve davet kitabıdır.

  • Kur'ân-ı Kerimin tesir sahası sadece dünya ile sınırlı değildir. Onun mü'min ruhlara verdiği feyiz hayatta iken kalmaz, aynı şekilde kabir âleminde de devam eder, orada iken de ruhlarımızı şenlendirir, kabrimizde nur ve ışık olur.

  • Geçmişlerimizin ruhuna Kur'ân'dan nelerin okunması gerektiği hususunda Peygamberimiz (a.s.m.) şu tavsiyelerde bulunur: "Yasin, Kur'ân'ın kalbidir. Onu bir kimse okur ve Allah'tan âhiret saadeti dilerse, Allah onu mağfiret buyurur. Yâsin'i ölülerinizin üzerine okuyunuz."2Bu hadis-i şerif, Kur’an-ı Kerimin hem ölüm döşeğinde olan hastaya okunmasına, hem de ölmüş mü'minlerin ruhuna bağışlanmak üzere okunabileceğine işaret etmektedir.

  • Bir hadiste Peygamber Efendimiz şöyle buyururlar:
    "Ölen kimse kabrinin içinde boğulmak üzere olup da imdat isteyen kimse gibidir. Babasından yahut kardeşinden veya dostundan kendisine ulaşacak duayı beklemektedir. Nihayet dua kendisine ulaştığında bu duanın sevabı ona dünya ve dünyada bulunan her şeyden daha kıymetli olur. Muhakkak ki, hayatta olanların ölüler için hediyeleri dua ve istiğfardır."3

  • Gelin ,Esra’mıza ‘Kur’an-ı Kerim ‘’ okuyalım ve sevabını ,’’ESRAMIZIN’’ruhuna bağışlayalım, arkadaşımızı hayırla yad edelim.

  • Kur’anı kerim bilen blogcu arkadaşlarımı ve sayfamı ziyaret eden (yorum yazan,yazamayan) herkesi bu ‘’Hatmi Şerife’’ davet ediyorum….Bu hayra dahil olmak için isterseniz bu sayfaya yorum isterseniz mail adresime mail atabilirsiniz…bende cüzleri isteyenlere verip bir liste oluşturup takip ederim…Hadi bakalım kimler hayırda yarışacaklar?


    KAYNAK;
    1-Sözler. S.3402- Müsned, 5:26
    3- Mişkatü’l- Mesabih, 1:723DR.Mehmed PAKSU

35 yorum:

  1. ne diyeceğimi bilemedim... çok çok teşekkürler nihanımada sanada..

    sıcacık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canım benım ..az bile elımden fazlası gelse keske..kutuphaneyede hep destek tam destek:)
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  3. Canımmm merhaba sabah Nihanın yazdıklarını okuyunca bende dayanamadım,sende ne kadar güzel duygular içindesin Rabbim kabul etsin,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben de Zerrin gibi bu ince davranış için teşekkür ediyorum. Ne kadar değerli... Allah hepinizden razı olsun...

    YanıtlaSil
  5. hayırda yarışalım salihacığım ver bana bir cüz..istersen mail adresimi biliyorsun oraya yaz.slmlar

    YanıtlaSil
  6. gozyaslarimi tutamiyorum keske bole olmasaydi demekte cok anlamsiz onu degerince anip dualar edelim ins

    YanıtlaSil
  7. Rahmetli Esraya ALLAH tan Rahmet kederli ailesine sabır diliyorum onu çok sevmiştik YARADAN daha çok sevmiş demekki.
    Ben 1 cüz okumak istiyorum hangisini verirseniz onu okurum yorum bırakırsanız sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. salihacım ben de bir cüz alabilirim
    mailime gönderebilirsin ya da msn den haberleşiriz
    sayfama da yazıyorum bu hatim davetini.selamette kal

    YanıtlaSil
  9. Allah rahmet eylesin kardeşimize.. Bende bir cüz alırım,hayırda yarışalım ..

    YanıtlaSil
  10. Allah rahmet eylesin kardeşimize.. Bende bir cüz alırım,hayırda yarışalım ..

    YanıtlaSil
  11. canım merhabalar.evet annem bu işler sırayla der herkesin kapısında.belki yarın sıra bizlerde.canım bende 1 cüz almak istiyorum.madem hayır dedik gelin kuranı kerim bilmeyenlerede 70 bin kelime i tevhid çektirelim.herkes 500 yada 1000 yada100 ne kadar çekerseler.70 bini tamamlıyalım.ben varım.
    bizde cenaze oldumu cenaze kabre konulmadan hemen çekilirki kabir azabı olmasın.
    inşallah esranında biz okudukça kabri cennet bahçesi olur canım.sevgilerimle nilgün
    www.benimyemeklerim.com

    YanıtlaSil
  12. merhaba arkadaşlar rabbım hepımızden razı olsun ıns..

    1. cüz;suheyla-doyalog yemekleri
    2.den 11 e kadar; nihan-nino

    12.cüz;gülün mutfagından;

    13.cüz;sevgili leyya;

    14.cüz;anaksımona-kardeşim:)

    15.cüz;benım yemeklerim...

    şimdilk bu kadar:))

    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  13. en güzeli onu dualarla anmak bende almak isterim 1 cüz

    YanıtlaSil
  14. 16.cüz canım yeşimin..

    18. cüz halenzeciğimin..

    yurgınıze saglık..

    YanıtlaSil
  15. Bu dünyada yapacagimiz en iyi sey vefat edenlerimiz icin dua etmek kurani kerim okuyup hediye etmek,bende bir cüz alalabilirim.
    gönlünüze saglik

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar,
    Bende uzun suredir burdaki kardeslerimizin cogunu sessiz takip eden bir kardesinizim. Esra kardesimizi malesef saliha kardesimizin belirrtigi gibi olumunden sonra taziyeler vasitasiyla tanidim. Bende yapilan hatme katilip bir nebze hayirda katkida bulunmak istiyorum. Sevgilerimle, Hicran

    YanıtlaSil
  17. sevgılı bahar ciceği 17 cuzu alabılırsın:)yuregıne saglık..

    sevgılı hıcran hanım..hosgeldınız:)umarım yorumlarınızı bundan sonra sık sık okuruz:)

    19.cüz sizin..kolay gelsın..

    sevgılerımle..

    arkadaslar cüzlerinizi aldıgınıza daır bana onay yorumu yazarsanız benım dagıtmalarım havada kalmaz..birde okuyunca haberdar edın olur mu?

    herkese ıcten sevgıler saygılar:)

    YanıtlaSil
  18. Allah binlerCe kez razı OLSUN SENDEN Saliha'cığım..Bizlerin (tek) okuması ile olmuyordu..Böyle toplu olarak okumak çok daha makbule geçecek..Banada bir cüz canım.Allah ne muradın varsa tez zamanda versin..Tüm arkadaşlarında duaları şimdiden kabul olsun..AMİN!!


    öPÜYORUM YANAKLARINDAN CANIM..!

    YanıtlaSil
  19. Nino'm ateşekkür etmeyi unutmuşum..Çok özürler Nino'm!!

    Allah senden de binlerce kez razı olsun..Bu büyük bir bayram olacak Esra'cık için..Şimdi o'na herşey beyan olmuştur..Yazamıyorum kötü oldum..Öptüm Nino'm.

    YanıtlaSil
  20. Bende cüz istiyorum böyle bir hayırda ve hatim halkasında bulunmak sanırım bizlerde göçüp gittikten sonraya yatırım olur...okuyalımki okunsun bizede...
    Esraya sonsuz rahmet diliyorum harika bi fikir...
    sırada hangi cüz var 2 cüz alabilirim...

    YanıtlaSil
  21. selam ben 12. cüzü Okudum Rahmetli Esramızın ruhuna bağışladım ALLAH hepimizin etsin okuduğu duğaları Hatmi şerifi kabul etsin canım . arkadaş listenize eklemenizde bir mahzur yok çok memnun olurum sevgiler canım

    YanıtlaSil
  22. selam ben 12. cüzü Okudum Rahmetli Esramızın ruhuna bağışladım ALLAH hepimizin etsin okuduğu duğaları Hatmi şerifi kabul etsin canım . arkadaş listenize eklemenizde bir mahzur yok çok memnun olurum sevgiler canım

    YanıtlaSil
  23. Seni bekledim gelmedin..Bende 20. yi aldım gidiyorum birazdan evime..))Öpüyorum yanaklarından..İyi akşamlar..)

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar bu güzel hatim düsüncesine bende katilmak isterim 1 cüzde ben istiyorum mailime haber gönderirmisin canim...
    simdiden Allah kabul eylesin...

    seval

    post@lezizsofralar.com

    YanıtlaSil
  25. GÜLCÜM TAMAM CANIM 20 CÜZ SENIN:)COK SAGOL..

    HANSA CANIM 21 22 SENIN:)

    23 CÜZ LEZİZ SOFRALAR..

    ARKADASLAR HEPINIZE SEVGILERIMLE..;

    YanıtlaSil
  26. Tamam ben 21. ve 22. yi okurum allahın izniyle...şimdiden allah kabul...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. bende senden ses cikmayinca 23. cüzü okuyacagim umarim okunmamistir.
    Allah bütün okuyan arkadaslarimzin duasini kabul etsin ,amin

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Canım,
    Eğer okunmayan cüz kaldıysa banada bir cüz veya daha fazlasını verebilirsin.

    YanıtlaSil
  29. Ne güzel bir hareket bu... Hatimi paylaşıp okuyan herkesden Allah razı olsun... Ben kuran bilmiyorum ama Yasin okuyacağım Esra için...
    Allah kabul etsin herkesin dualarını...

    YanıtlaSil
  30. 24. cüz hala bossa aliyorum canim,bana yazarsin bu cüzü...

    ok.se cevabini beklerim sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  31. Tamam 23. cüzü okuyorum sorun degil canim sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. Merhaba,Esra ile hiç bir tanışıklığım olmadı maalesef fakat çok güzel bir insanmışki onun için çok güzel çalışmalar yapılıyor..
    bend evereceğiniz herhangi bir cüzü okurum..
    kolay gelsin sevgiler..

    YanıtlaSil
  33. TAMAM CANIM 6.cüzü okuyorum inşş haberiniz olsun,yalnız belli bir süresi var mı onuda öğrensem çok iyi olucak..

    YanıtlaSil
  34. arkadaslarım hepınızden allah razı olsun..hepınıze sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  35. hatim in belli bir süresi var mı acaba.Allah razı olsun.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)