Perşembe, Kasım 19, 2009

Örgü Börek



Klasik tarifleri olan hanımlara hep gıptayla bakmışımdır çünkü onu deneyeyim, şunu yapayım derken klasikleşen tariflerim olmamıştı-olamamıştı taaa ki şu son 1 seneye kadar:)Her misafir gelişinde;hem yeni ne denesem? hem de acaba nasıl olacak? psikolojisi beni acaip yoruyor.Bende tadanların hem kendimin beğendiği tarifleri özellikle defterime not ettim ki bir daha ki misafirimde bu tür panikler yaşamayayım:):)

Sık sık yaptığım; Bulgurlu böreğim ve Kat kat böreğim.İkiside hem malzeme hem lezzet açışından bir numara benim için.Ama içimdeki hadi yenibişiler yapalım içsesi dururmu hiç?:D değişik tarifler ve kıymalı harc haricinde yeni başka lezzetli harçlar aramaya koyuldum bu zaman kadar birçok börek denedim ama 1-2 tarif haricinde ev hanesine pek bişi beğendiremedim.
Örgü böreğe gelince,kardeşimden öğrendiğim pratik ve lezzetli bir börek ve şekli çok cici değil mi?içindeki patates sayesinde kıymanın ağırlığını alması hoşuma gidiyor zira bana kıymalı börekler ağır gelir,mideme dokunur:)sütlü harç ise yine kardeşimin klasik süt yağ yumurta karışımı veee kardeşimden örgü böreğin püflerine gelince; ısıtılınca güzel olmuyor, kıyma yağını salıyor.

Börek;5 kişilik bir aileye göre daha fazlaysanız 2 .örgü böreği hazırlamalısınız:)).Pişirmeden evvel buzdolabında yarım saat bekletip, pişirirseniz lezzetine lezzet katarsınız.Üzerinin daha çıtır olması içinse sütlü karışımdan bol sürmelisiniz.
Canım Kukişime buradan çoookkk teşekkürler:)

Örgü Börek;

Malzemeler;

  • 2 yufka
  • 250 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 patates
  • 2 yumurta
  • yarım bardak sıvıyağ
  • yarım bardak süt
  • tuz,kimyon,karabiber


Yapılışı;
  1. Az sıvıyağda doğranmış soğanı ve kıymayı kavurun.Kavrulunca ocağın altını kapatıp patatesi rendeleyin,baharatlarını ekleyin.
  2. Yumurta,süt ve sıvıyağı çırpın.yufkanın birini yayın ve harçtan sürün ikinci yufkayı üzerine yayın yine harçtan sürün.Sütlü harçtan muhakkak artmalı çünkü üzerine de süreceğiz.
  3. Hazırladığımız kıymalı harcı kenarına yayın ve rulo şeklinde gevşek olmamak kaydıyla sarın.
  4. Yaptığınız rulonun iki ucunu birleştirin ve saç örgüsü gibi örün.Tepsiye koyun ve kalan sütlü harçtan üzerine sürüp çörek otu veya susam serpin.

25 yorum:

  1. Saliha örgü börek nefis olmuş,içindeki malzemede tam benim sevdiğim gibi.örgü şeklini ne güzel vermişsin.. ellerine sağlık..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Anlatım da, sonuç da harika. Kutluyorum. Deneyeceklerim listesine aldım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor canımcım eline sağlık...bende denemeliyim daha önce hiç yapmadım...yüreğine sağlık öpüyorum kocaman....sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. saliha hanım merhabalar deniz ben tarifiyemekten gebzede oturduğunuzu bilmiyordumm ben istanbul doğumluyum ama gebzede büyüdümm 16 yıl tatlıkuyu mahallesinde 4 yılda mutlukentte...gebzeli olduğunuzu görmek beni çok duygulandırdı... okadar çok hatıra var kii oraya dair... aahh ahhh diyorumm.. klasikleşmiş tarifler konusuna gelince haklısınız annem yaşın daha 23 heralde heyecanlısın ondan hep değişik yapıyosun desede ben öyle olduuna inanmıyorumm mutfak çok geniş bir yelpaze ve her tada bakmak istiyor insan... böreğiniz ise leziz ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Tam benlik! :)
    Ellerine sağlık.Sabah sabah canım istedi.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  7. pelin cok sagol canım..,
    begonvilli ev cok teşekkürler,
    yesım ablacım senın begenmen benım ıcın cok önemli:)cok tesekkurler sevgıler...,
    deniz hanım bende dogma buyume ıstanbulluyum 6 yıldır gebzedeyım ama hala alısamadım desem:)sız hala buradamıınız;? aynı sehırlı olmamıza cok sevındım:)sevgılerımle..,
    sevgi,
    arzu,
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. bende misafirler gelince yeni tarifler denemek isterim ama sonuç hüsran oldugu zamanlar tekrar yeni şeyler hazırlamak zaman alıyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  9. Ben de senin gibi klasigi olmayanlardanim... Ve yoruyor beni dedigin gibi.

    Börek cok güzel ama buaradki vakumlanmis yufkalarla imkansiz birsey...

    Ev de yaptigim yufkayla olur mu?

    Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor, ben de senin gibiyim illa yeni bişeyler deneyeceğim diye çırpınıp duruyorum her misafirde ama zamanla da klasikleşen tariflerim oluştu gibi. artık daha cesurum bir de yeni şeyler denerken. bunu da deneyeceğim mesela. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. ya bende misafirlerde yeni bşeyler denesem artık diyorum aynı misafir gurubu gelmedikçe çıkmaıyorum dışına klasiklerimin :)
    canımcım örgülerin pek belik belik eline sağlık bende kıymalı iç harcını böyle yaparım aynı.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ben de seninle aynıyım Salihacığım.Hep yeni birşeyler deneyeyim hevesindeyim.İyi mim kötü mü tartışılır.:))
    Ellerine sağlık.Börek enfes görünüyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım ellerine sağlık canım, şekli çok değişik, daha öncede bu şekilde yapılan börek görmüştüm, aklıma takılmıştı sana sorayım, örgü yaptığın zaman bazı bölgelerinde pişmeme gibi bir sorun oluyor mu?
    börek de kıyma ve patates harika bir ikili oluyor, sana benim sık yaptığım hem ev ahalisinin hem de misafirlerimin çok beğenerek yediği buzluktada saklayabileceğin "kıymalı, patatesli sarma böreği" tavsiye ediyorum...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. EYLEMCIM HUSRANA UGRADIGIM TARIFLERIMI AKLIMA GETIRMEK BILE ISTEMIYORUM:)TESEKKURLER..,
    LAVANTINCIM EMINIM DAHA GUZEL OLUR,SEVGILER..,
    YASEMIN BUKADAR ZAMAN YENI YENI KALSIK TARFILERIM OLUSTU GIBI:)TESEKKURLER,
    HANSACIM BENDE KARAR ALDIM ARTIK MENULERIM HEMEN HEMEN AYNI OLACAK:)BELIK BELİK HE:d:d:d
    MÜJDECIM BAZEN IYI BAZEN KOTU BENCE:)TESEKKURLER,
    HATICECIM HERYERİ AYNI PİŞİYOR FAKAT ÖRGÜ YAPILAN YERİN BAZI KISIMLARI ÇITIR OLMUYOR DAHA YUMUSAK OLUYOR AMA PİŞİYOR MUHAKKAK..TAVSIYENI DIKKATE ALACAGIM TARIFE BAKMAYA GELIYORUM:D:D

    herkese sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  15. ellerine saglik canim bir tanecik aliyorum:)) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Canım nefis olmuş. Çok ta şık. Ellerine sağlık canım

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. http://porselendemlik.blogcu.com/

    http://gelibolu17.blogspot.com/

    http://birdemliksohbet.blogspot.com/

    tarafından hazırlanmış olan

    48.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

    16 KASIM 2009 - 7 ARALIK 2009

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://elzemhobby.blogspot.com/

    YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  18. Canım tadif müthiş:)
    ellerine sağlık,klasik tariflerim vardır benim bencede yeni şeyler denenmeli fakat abartıya kaçılmamalı.Bugün için teşekkür ederim canım kendine iyi bak öptüm

    YanıtlaSil
  19. slm saliha abla benimde severek yaptığım klasik bir böreğim var bunuda hftsnu denemeyi düşünüyorum.inş güzel olur ellerine sağlık

    ilknur

    YanıtlaSil
  20. ilknur canım merhaba,dene bak enfes olucak:)seınde kalsık böregını merak ettım yazarsan bende senın tarıfı deneme ımkanım olur:)sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..Tabağı alsam gitsem:)olurmu:)

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel fikir:) ellerinize sağlık şeker gibi olmuşlar yaaa...:) mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  23. SALİHACIĞIM çok şık vede içeriği harika bir börek bencede.
    güzel ellerine sağlık canım.
    esenlikler- sevgiler- iyi tatiller..

    YanıtlaSil
  24. slm saliha abla benim klasik yaptığım böreği yazayım sende dene inşallah beğenirsin.

    4 adet yufka
    4 adet yumurta
    1 çay bardağı sıvı yağ
    1 çay bardağı su

    iç harcı
    300 gram kıyma
    2 baş soğan
    tuz ,karabiber.kırmızı biber
    maydanoz

    yapılışı 2 yufka yuvarlak tepsiye bütün koyulur arasına kavrulmuş kıymalı harç koyulur sonra diğer 2 yufka koyulur.börek kare şeklinde kesildikten sonra karıştırlmış yumurta yağ su gezdirilerek dökülür 200 derecede piştikten sonra fırından çıkarılmadan 1 bardak ılık su böreğin üzerine dökülür tekrar fırında suyu çekene kadar bikaç dk beklenilir.tarif bu saliha abla genelde beğenildiği ve kolay olduğu için bu böreği yaparım.dilerim sizde beğenirsiniz.afiyet olsun denersen.öpüyorum çok bol lezzetli tarifler.

    YanıtlaSil
  25. ilknurcum ellerıne saglık ben cok begendım enkısa zamanda hemen deneyecegım..varsa guzel baska tarıflerın kek,kurabıye,yemek beklerım:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)