Cuma, Mayıs 23, 2008

Kat-kat Böreği


eklenti;Tariflerin yazısını ancak ekleyebildiğim için Sevgili Deryanın etkınliğine de ancak katılabiliyorum.Kolaylıklar dilerim deryacım..

Bahar sofrası yazımda, böreklerimi sıralamaya koyduğumu, 1.ci sıradaki böreğimi de yazacağımdan bahsetmiştim.İşte 1.ci sıradaki böreğim.Yapım aşamaları biraz oyuncaklı ama ortaya çıkan görüntü dillere destan oluyor,söylemedi demeyin.Arzu ederseniz,benim gibi böreği önceden hazırlayıp buzluğa kaldırabilirsiniz.yapmadan 30 dk. önce çıkarmanız yeteli olacaktır.



KAT- KAT BÖREĞİ; (Tarif;Sofra dergisi-şubat 2008 sayısından uyarlanmıştır)
__12 ADET__
  • 6 adet yufka
  • 250 gr. tereyağ
İç malzeme;
  • 500 gr.kıyma
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 soğan
  • yarım çay bardağı dolmalık fıstık (ben kullanmadım)
  • 3 adet sivri biber
  • 2 adet domates
  • yarım limonun suyu
  • yarım demet maydonoz
  • tuz,karabiber,(ben etli harçlara kimyonu çok yakıştırdığım için kimyonda ekledim)

üzerine;
  • 2 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı susam


YAPILIŞI;
  1. iç harç için sıvıyağı tavaya alın.Kıyılmış soğan,fıstığı ekleyip kavurun.sonra ince kıyılmış biberi,doğranmış domatesi(kabukları ınce değilse soyun),limon suyunu,baharatları ekleyin.
  2. domates suyunu çekene kadar kavurun ve ınce kıyılmış maydonozu ekleyip 1-2 çevirip kapatın ocağı.ılınması için kenara alın.
  3. tereyağı eritin ve ılıtın.Yufkayı düz bir zemine serin e ılınmış tereyağdan 1-2 kaşık döküp yufkanın heryerine yayın.Üzerine 2.ci yufkayıda ekleyin ve yine yağlayın.Sırayla yufkaları yağlayarak üstüste yayın.
  4. daha sonra 6 kat yufkayı bıçakla 12 eşit üçgen parçaya kesin.Sigara böreğinde yapıldığı gibi
  5. her üçgenin geniş kısmına harçtan 1-2 yemek kaşığı koyup sigara böreği gibi rulo yapın.
  6. yağlanmış tepsıye yerleştirin.yumurta sarısını sürüp,susam serpin.
  7. herbirisini uzunlamasına üzerini bıçakla çizer gibi kesin ,çok uçlara gitmeyin,pişerken açılır.Karnıyarık şeklinde keseceksiniz.
derginin notu;
limon suyu böreğinize ayrı bir lezzet katacaktır.






Bu pastacıklarıda Sevgili Seçil'in sayfasından aldım.Çocukların çok beğendiği lezzetli,minik ve şirin pastacıklar oldu.Görüntü ve lezzeti harika.Teşekkürler Seçil!!





PORSİYONLUK KÖSTEBEK PASTA;



malzemeler;



3 yumurta

2 kahve fincanı şeker (birer parmak noksan olsun)

1 kahve fincanı su

3 yemek kaşığı kakao

3 kahve fincanı un

1 pkt kabartma tozu

1 pkt vanilya

biraz limon kabuğu rendesi



Kreması İçin:





3 su bardağı süt (200 gr lık bardakla)

4 yemek kaşığı un (oldukça tepeleme olsun)

5 yemek kaşığı şeker

1 pkt vanilya

1 tatlı kaşığı margarin

hindistancevizi (istediğiniz kadar)

1 tane muz (isterseniz başka meyveler)







YAPILIŞI:





Yumurta ve şekeri mikserle en az 10 dakika çırpın.

Su ekleyip hafif karıştırın. Limon kabuğu rendeleyin.

Unu, vanilyayı, kabartma tozunu ve kakaoyu bir tabakta karıştırın. Eleyerek yumurtalı karışıma ilave edin.

Tahta kaşıkla hamuru söndürmeden karıştırın.

Yağladığınız mini fırın tepsisine boşaltın. 150 dereceli fırında pişirin.

Bu arada krema malzemelerini vanilya, margarin, hindistancevizi ve muz hariç karıştırıp pişirin.

Krema soğuyunca vanilya, margarin ve hindistancevizi ekleyip mikserle 3-4 dakika çırpın.

1 tane muzu küçük doğrayıp kremaya ekleyin, hafif karıştırın.

Pişen ve soğuyan keki bir çay bardağı ile yuvarlaklar halinde çıkarın. Kalan kek parçalarını rondodan geçirip geniş bir tabağa boşaltın.

Bir yuvarlak kek parçasını alın. 1 çorba kaşığı dolusu kremadan koyup hemen parçalanmış keklerin üzerine kremalı tarafını atın.

Elinizle yuvarlayarak kek parçalarının her yerine gelmesini ve yuvarlak şekil almasını sağlayın.

Kalan kekler için aynı işlemi uygulayın.

Ağzı kapalı bir kaba alarak köstebeklerinizi bir gece dolapta dinlendirin.

Not:Bu ölçüler mini fırın tepsisi için. Normal fırın tepsisine 1,5 ölçü kullanın.


11 yorum:

  1. Canım ikiside çok güzel.Tariflerini bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. canimcim sen yaparsinda güzel olmazmi hic görüntüsü yeter sadece. ellerine saglik
    Emine...

    YanıtlaSil
  3. BAYILDIM BEN BU BÖREĞE,NASIL GÜZEL AYRILMIŞ KATLARINA.EN KISA ZAMANDA TARİFLERİNİ BEKLİYORUM.ELLERİNE SAĞLIK CNM.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık.Tarifleriniz bir harika olmuş.Böreğin görüntüsüne hayran kaldım.Tariflerinizi yayınladım.Etkinliğe katıldığınız için çok teşekkür ederim.Görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  5. Cok sahane olmuslar, ellerine saglik canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.Harika tariflerinizle etkinliğimizi şenlendirdiniz.Etkinliğimiz yarın sona eriyor.Yarın akşama kadar tariflerinizi bekliyorum.Bir etkinlik biterken yeni bir etkinliğim başlıyor.Ye # 34 bulgur etkinliği.Etkinliklere sürekli benim ev sahibi olduğumu düşünmeyin sakın.Porselen demlik çay etkinliği ev sahibi olmam salata yarışmasında ki birinciliğimden dolayıydı.Yarışmanın ödülü etkinlikte evsahipliği yapmaktı.Bulgur etkinliği ise bir sene öncesinden 2008 mayıs ayında evsahipliği yapacağım belli olmuştu.Yani bir yıldır bulgur etkinliğini bekliyordum.Sizleri YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİNE mutlaka bekliyorum.Bulgurla yaptığınız bir tarifi yayınlayıp,başlığına YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ yazıp,etkinliğin benim sitemde olduğunu belirtmeniz yeterli.İster bana yorum yazabilirsiniz,istersenizde ye34bulgur@hotmail.com adresine adınızı,bulunduğunuz şehri,tarifinizin adını,sitenizin adresini göndererek katılabilirsiniz(Lütfen yorumlarda da bunları belirtin).Pazartesi tarifleri yayınlamaya başlıyorum.26 mayıs son katılım demiştim.Önceki etkinlikten dolayı bu etkinliğimizi fazla tanıtamadım.Bu yüzden tarifleri yayınlamaya başladığımda da gönderebilirsiniz.Bir ricamda etkinlik banner ını eklerseniz sevinirim(ekleyenlere çok teşekkür ederim).Böylelikle etkinliğimizden daha fazla arkadaşın haberi olur.Pazartesi görüşmek dileğiyle.Hepinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  7. elinize sağlık ikisi de çok leziz gözüküyor.
    börek için limon önerisi için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 24
    http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
    http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    • Akşam üstü sohbetine gelen dostlara
    • Hanımlarla yapılan günlere
    • Beş çayına gelen misafirlere
    • Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..

    26 Mayıs 2008 (pazartesi) -- 8 Haziran 2008 (pazar)
    tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 24 bende yani http://www.keyiflimutfagim.com/ da düzenlenecektir..
    Tüm arkadaşlarımın katılımlarını bekliyorum.


    AYRICA :
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
    Yayına Hazırlayanlar
    http://nasibim.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Sorumlu Müdür
    http://selmahlc.blogcu.com
    Grafik Tasarım Düzenleme
    Yagmur İpar

    Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
    Bunun için yapmanız gereken tek şey
    • adınızı
    • sitenizin adresini
    • dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
    • tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. 23. Ev sahibemiz olan http://deryadanlezzetler.com arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim

    YanıtlaSil
  10. slm
    her ikiside ayrı güzel olmuş ellerine sağlık
    limonsuyunu börekte hiç duymamıştım ilginç geldi
    sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  11. canım yine harikalar yaratmışsın ellerine sağlık deeyaceğim böreği hemen.sevgilerimle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)