Cumartesi, Kasım 21, 2009

Pratik Balık Çorbası





Dünden kalmış balıklarımı değerlendirmem gerekiyordu ve vaktimde oldukça dardı.Bende diğer balık çorbamdan daha pratik bir çorba yaptım.Balık çorbalarını genelde salçayla yapıyorum ki oğlum balık çorbası olduğunu farketmesin :)) Havalar güneşli gibi ama ayaz var.Balık çorbası hem hastalıklara hem vücud direncine iyi gelir diye düşünüyorum.
Pratik Balık Çorbası;
Malzemeler;

  • 2 y.k un
  • 2 y.k domates salçası
  • 2 y.k sıvıyağ
  • 4 s.b su
  • yarım limon suyu
  • kalmış balık parçaları

Yapılışı;

  1. Sıvıyağda unu rengi hafif değişene kadar kavurun.Salçayı ekleyin biraz daha kavurun.
  2. soğuk suyu yavaş yavaş ekleyin ve hızlıca çırpın.Çorbanın tuzunu,karabiberini ekleyin ve kaynamaya bırakın.
  3. Kalmış balık parçalarını elinizle ufak parça olacak şekilde didikleyin ve kaynayan çorbaya ekleyin 5 dk. daha kaynatın ve ocağı kapatın.Bu kadar:)
  4. Limon suyu ilave edin ve sıcacık servis yapın.

8 yorum:

  1. balık çorbasını ilk kez geçenlerde katıldığım bir iş yemeğinde içtim ve bayıldım. denemeye cesaret edebilir miyim bilmiyorum ama geldiğinde anneme yaptırıp onun yanında çıraklık yaptıktan sonra belki cesaretim artar :D
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canim hiç kendim yapmadim ama çok denemek isterim insallah tarifindende bir gun denemeye firsat bulurum...eline saglik sahane gorunuyor...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Selam ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun.iyi pazarlar dılıorum.

    YanıtlaSil
  4. Yok sen bana bu corbayi yaptiracaksin.:))
    Bu oldukca basit ve denemek icin uygun. Türk bakkalinin yolunu tutmali...
    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  5. Bende denemek istiyorum,çocuklar balığı çok seviyorlar aslında ama hiç çorba yapmadım.. afiyet olsun...
    ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. canım kalpler bir...ötesi de boş ve yalan ...
    ben d seni takipteyim...de bu aralar hastalar vs.
    o sebeple uğrasam da yorum bırakamadım...

    yoksa ben de sendeyim ...
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. çok sağlıklı bir tarif olmuş. ben de deneyeceğim kesin. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. sevgi annenı beklemeden dene bak cok kolay:),
    hurıye cok tesekkurler denemenı tavsıye ederım..,
    sadece yemek teswekkurler,
    pelincım dene bak cok kolay,
    lavantın yap yap :)
    ilkaycım ınan gönlumuz bır..,
    mımosa cafe cok tesekkurler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)