Pazartesi, Mayıs 25, 2009

BALIK ÇORBASI


Balık çorbasını mezgit yada levrekle yapıyorum ama levrek daha yakışıyor.Oğlum için ızgara veya fırında pişirdiğim balığın kılçıklarını ayırıp,çatalla didiyorum ve bu şekilde yediriyorum.Doğal olarak oğlum bütün bir balığı bitiremiyor bende deneme yanılma yoluyla bir tarif buldum.İnanın onca balık çorbası tarifinden sonra 4 yaşındaki oğlumun hiç bir zorluk çıkarmadan yediği bir çorba oldu.Eğer fırın veya ızgara balıktan artan balıklarınız oluyorsa;bildiğiniz bir sebze çorbasını hazırlayıp çorba piştiğinde,didilmiş balığımızı ekleyip 5 dk. daha pişiriyoruz.Balık zaten pişmiş olduğundan, hemen çorbayla kaynaşıyor.
Ayrıca, çorbadaki limon suyu balığın kokusunu alıyor...
Balık Çorbası;
Malzemeler;
  • 1 adet levrek
  • 1'er adet orta boy patates,havuç,kuru soğan
  • 1 adet defne yaprağı
  • 5 su bardağı su
  • yarım limonun suyu
  • 2 yemek kaşığı un
  • zeytinyağı,tuz

Yapılışı;

  1. Balıkçı tarafından güzelce ayıklanmış veya filetosu çıkarılmış balığı yıkayın.
  2. Kabukları soyulmuş, yıkanmış patatesi, soğanı, havucu küp küp doğrayıp, derin bir tencerenin içine koyun.
  3. Levreği sebzelerin üzerine koyup,yerleştirin, defne yaprağını ve 5 su bardağı suyu ekleyin ve orta ateşte pişirin.
  4. Ara sıra üzerinde biriken köpüğünü alın.Balık haşlanınca tencereden defne yaprağıyla birlikte alın ve sebzeleri blendırdan geçirin.
  5. Boş bir çorba tenceresinde yağı ve unu kavurup püre haline gelen sebzeleri tencereye ekleyip,karabiber,tuz da ekleyin ve 15 dakika kısık ateşte pişirin.
  6. Balığı derisi ve kılçıklarında ayırıp ve didin ve çorbaya ekleyin ve 5 dakika daha pişirin.

27 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK SALİHACIĞIM BALIK SEVMEYEN BEN SENİN BU TARİFLERİ GÖRDÜKÇE BALIK KONUSUNDA ÖN YARGILARIM DEĞİŞİYOR :))

    YanıtlaSil
  2. balıgı pek aramam corbasını gordugumde cok kotu be bu diye kaçmışlıgımda vardır ama seninki cok lezzetli ciddiyim :)

    annem corba yaptıgında dediğin gibi kalan balıkları koyayım bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
  3. salihacığım beni evlat edinmek istersen hemen koşar gelirim bak! :)
    ne güzel bir çorba olmuş o öyle? ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Balığı çok severim ama hiç çorbasını demememiştim...
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. balık çorbası gerçekten çok güzel oluyor yanlız benim bildiğim tarifde balıklar haşlanıp suyunu kavrulan una ekleyerk balıklarıda üzerine tiftikleyerek servis ediliyor...
    balığı seven ve tavsiye eden biri olarak mutlaka denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  6. Ben sevemem ama eşim balık lokantasına gitmişse mutlaka sipariş verir.Nefis gözüküyor ama,yakışıklıya şifa olsun..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bu çorbayı çok denemek istedim tadını da çok merak ediyorum ama bir türlü kısmet olmadı:(
    ellerine sağlık.nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  8. LEVREKLE DAHA GÜZEL OLUYOR.TADINA DOYUM OLMUYOR.ELİNE SAĞLIK CANIM.ÇOCUKLAR DA ÇOK SEVİYOR BU ŞEKİLDE...

    YanıtlaSil
  9. ben hiçiçmedim canım balık çorbası ama güzele benziyo sayende denerim belki birgün ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. gulızar atla gel yapayım sana:),

    gokçe ınan travuk corbası gıbı oluor:),

    sevgı hay hay:),

    pembetatlar sagol:),

    esmacım,suyunu koyunca balıgın kokusu daha keskin olmuyormu acaba?:);

    pelin sagol canım:),

    nilgün dene bak bayılacaksın:D

    funda,evet katılıyorum levrek harıka oluyor:),

    semacım ınan tavuk corbasından farkı yok:D,

    herkese sevgılerımle:)

    YanıtlaSil
  11. Hic balik corbasi denemedim.Benim oglanlar baligi pek sevmiyor sanirim oyuzden corba yapmakda hic aklima gelmedi.Bu cok guzel gorunuyor ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  12. Salihacığım,
    Balık tariflerine bayılıyorum. Çorbanı da çok beğendim. Artanları da değerlendirmek için de güzel bir yöntem.
    Teşekkürler
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar,
    Beğendiğim blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar,ben de aynen dediğin gibi balık yemeyen oğluma birkaç defa çorba ile yedirmeyi denedim ama beğenmedi lezzetini.ama vazgeçmedim,balık gibi değerli bir besini sevmesini isterdim umarım büyüyünce sever.bir de senin gibi sebze çorbası ile denemeli,ellerine sğalık

    YanıtlaSil
  15. hiç denemediğim bir lezzet, ama senin yaptığım çook lezzetli gözüküyor, elleine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  16. Salihacim cok enteresan,lezzetlide görünüyor.Ben hic balik corbasini tadmadim.Bizim evde o kadar da sevilen bir lezzet olmadigindan sadece annem hamsi yaptiginda orda yiyorum:)ellerine saglik canim.Cok güzel ve saglikli bir tarif.Sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  17. saliha hanım ablamı desem bilmiyorum ama benden büyük olduğunuz kesin:))
    eğer gerçekten küçük bey için yuva düşünüyorsanız gebzede subemiz var ilgileniyorsanız iletişim için mail atabilirim
    toplantılarda gebze bölgesindeki yuvanın çok güzel olduğunu duymuştum benden söylemesi:)))))

    YanıtlaSil
  18. Salihacım ellerine sağlık, çorba harika görünüyor:).
    Ben 6 aylıkken balığı iyice ezip verirmiş annem. 4-5 yaşlarımda koca bir lüferi yediğimi bilirim:). Benim gibi balık tutkunu biri için bu çorba süper bir seçenek olmuş.
    Sevgiler:)...
    aslı

    YanıtlaSil
  19. Anneler cocuklari icin cok yaratici oluyor,güzel bir fikir hem corba cicecek hemde baligin bütün vitaminini alacak,harikasiniz bir anne olarak sizi kutluyorum.
    elinize saglik sevgiler Almanyadan

    YanıtlaSil
  20. yemeyen her zaman küçük çocuklar olmuyor malesef benimde 24 yaşında bebegim var abla olarak ona balık yediremiyorum .çorba emnim çok lezzetlidir ama azda olsa koku oluyormu?

    YanıtlaSil
  21. karamel mutfak,lımon balık kokusunu alıyor koku olmuyor..,
    baharçiçeği,
    aslı,
    esma,
    yaren,
    eldıvenlerim,
    yasemın,
    maydonoz,
    pelin,
    lezzet sefası,
    hepınıze cok tesekkurler guzel sozlerınız ıcın arkadaslar:)

    YanıtlaSil
  22. Epeydiiir yapmadım balık çorbası. En son Helsinki'de içmiştim. Somonla yapılmış nefis bir çorbaydı. Ellerine sağlık Saliha'cığım. Ama lütfen 2. haftadayım diye dert etme, haftalar çok çabuk geçiyor zaten, sonuçları gördükçe daha da mutlu oluyorsun...

    YanıtlaSil
  23. canım çok güzel bir fikir verdin bana...

    bizim evde artan balıklar hep atılırdı..şimdi böyle değerlendireyim bari..

    ellerine sağlık...

    öptüm adaş...

    YanıtlaSil
  24. corba cok leziz gorunuyor ama
    ben bugune kadar hic yemedim o yuzden tadini da gercekten merak ettim simdi
    ellerine saglik
    afiyetle...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  25. Salihacığım sende benim gibi balık çok seviyorsun ama benim kociş böyle tadlara açık olmuyor:(( hep ızgara tarzı senin balık tariflerine bayılıyorum senin bir patatesli levrek tarifin var inşallah bir gün onu deneyeceğim kocişe gösterdim beğendi:))ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. cok güzel nefıs gözükyor ellerıne saglık bende sımdı denıcm

    YanıtlaSil
  27. şimdiden afıyet olsun yorumlarıızı yazarsanız sevınırım:))sevgılerımle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)