Cuma, Kasım 13, 2009

Tiramisu Dondurma

Şaşırdınız dimi?Millet gider Mersin'e ben giderim tersine:) koca yaz dur dur şimdi yayınla,iş mi benimkisi:) ama demiştim ya hergüne bir tarif,arşiv temizliyorum,taslakta duranları yayınlıyorum diye:):)bu dondurma tiramisuları,biz yazın o kadar sevdik ki tariflere haksızlık etmemek adına sayfamda bulunsun istedim.Eğer tiremisu seviyorsanız ve benim gibi kışın bile dondurma yiyenlerdenseniz bunu deneyin derim ya da bir kenara not alın artık yaza kısmet:)

İlham kaynağım yazın bol çeşit dondurma tiramisu tariflerinden seçip seçip yaptığım site;taste
.

Tiramisu dondurma;

malzemeler;
  • yarım lt.çilekli dondurma
  • yarım lt.limonlu dondurma
  • 10 adet kedidili bisküvi
  • 1 y.k hazır granül kahve(ikisi birarada/bol kahve)+ su

Yapılışı;

  1. Dondurmalar dışarda biraz bekletilir ki sürmemiz yaymamız kolaylaşsın.Bir kalıba streç film yayılır.Granül kahve suda çözdürülür.
  2. Çilekli dondurma yayılır üzerine kahvede arkalı önlü hafifçe ıslatılmış kedidili bisküviler dizilir.Kedidilleri muhakkak hafifçe ıslatın yoksa çok yumuşuyor ve bu şekilde donarsa tadı değişiyor.
  3. Limonlu dondurmada yayılır ve buzluğa donması için kaldırılır.
  4. Servis yapılmadan evvel 5 dk önce çıkarılır.Dilimlenerek servis yapılır.
  5. Yanına çikolata sos veya bir dilim kek çok yakışıyor:)

26 yorum:

  1. Canim ellerine saglik, benimde buna benzer tarifim var, gerçekten lezzetli oluyor yazin sicaginda harika gidiyor, herkese tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Salihacığım,
    Harika şeyler yayınlamışsın. Tiramisu dondurmayı deneyeceğim. ben de kışın dondurma severim.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. merhaba Salihacım.... tiremisuya zaten ailece bayılırız.... Değişik bir lezzet..... şimdi ben bunu yapsam çocuklar yine hasta olur... İnşaalah yaza denerim.... ellerine sağlık.....Hatice Ablan....

    YanıtlaSil
  4. Günaydın arkadaşım. Çok güzel olmuş. Ayrıca çok iyi fikir. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım canım muhteşem görünüyor ellerine
    sağlık dondurmanın yazı kışı olmaz çok iyi yap
    mışsın kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. bence artık dondurmanın yazı kışı kalmadı.her mevsim çok güzel yeniyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. yazi birak kisinda yerim ben bu dondurmayi
    enfes bir görüntüsü var ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Salihacım ben yaz kış dondurmayı çok severek yerim..O yüzden bu tarif tam benlikmiş:).Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  9. hurıye demekki damak zevklerımız aynı:)tesekkurler,
    pelin kışın da yerim çook severim:)
    hatıce abla guzel yorumların bana şevk verıyor,çok teşekkğrler desteğin için:)yazın bol bol yaparsın çocuklar hastalanmasın aman aman,sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  10. dondurmaya bayılırım ama fazla yiyemem kilo korkusundan.tiramisun şahane olmuş.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. Canım bende çok severim yaz kış dondurmayı ellerine sağlık harika gözüküyor..

    YanıtlaSil
  12. İyiki yayınlamışsın bu tarifi. Çok lezzetli duruyor. Ellerine sağlık.

    Sevgiler
    Canan

    YanıtlaSil
  13. Salihacım muhteşem görünüyor. bence yaz-kış yenir.Ellerine sağlık canım.
    Bu arada 2. kurs etkinliği için başvurular devam ediyor canım
    http://www.lezzetibol.com/iglo-ve-hobimle-mutluyum-yemek-kursu.html

    Bilgine

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. fundacım bende hamurişi neyse ama dondurmaya asla hayır dıyemem yaaa:),
    aslı tesekkurler,
    canan cok sagol,
    tıjen gelıyorum hemen gmaılle sana:)

    YanıtlaSil
  15. Saliha yaz kış farketmez:) ben yerim.. grip uğramaz bana da umarım,çünkü dudaklarım yanıyor :))nefis bir görüntüsü var..ellerine sağlık...

    mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  16. açıkçası köh köh öksüren biri içni görüntü güzel ama yemek için sabretmek lazım dedirtiyor ne yazık ki:(
    ellerine sağlık şu boğaz kısmım bir iyileşse:)

    YanıtlaSil
  17. canim dondurma olurda kim yazi bekler bende yaz kis hic hayir demem:))

    ellerine sagliki nefis gorunuyor...

    YanıtlaSil
  18. çok hoş fikir ama meyveli dondurma sevmeyenler sütlü kakaolu ile yapabilirlermiiiii?
    eline sağlık canımcım.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. Bacım eline sağlık,bende bayılırım dondurmaya canım istedi şimdiii:)

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık cnm harika olmuş denemem lazım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Saliha, nefis görünüyor... Kisin deneme cesaretim yok ama yaz icin insallah diyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYOR:) MUTLU KAL..

    YanıtlaSil
  23. Salihacığım serin serin yaz için ne güzel bir alternatif olmuş, üstelik pratik, ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Salihacığım,

    sorunu yeni gördüm. Tabi börekleri daha önceden hazırlamak da mümkün.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)