Perşembe, Kasım 05, 2009

Ezogelin



Kış gelince, yeme düzenide değişiyor değil mi? Artık yaptığımız hafif çorbalar, yemekler yerine kış aylarına uygun hastalık önleyici,enerji verici yemekleri tercih ediyoruz.Aslında, ezogelin çorbasını yaz ayında da yapıyorum ama kışın daha sıklıkla yapıyorum.
Ezogelinin binbir çeşidi var desem yalan olmaz.Bulgur,mercimek gibi ana malzemelerine pirinç eklenen tariflerin yanı sıra,patates,havuç eklenenlerde var.Terbiyesini ayrı yapıp sonradan eklenen,bütün malzemelerin düdüklüde pişirilip robottan geçirilen versiyonlarının arasında benim yaptığım ve beğenerek tükettiğimiz iki farklı usülü var birisi aşağıdaki ''ana tarifi'' diğeri ise sebzeli ve hepsini birden pişirdiğim tarifim:).
Sebzelisini de eklemek istiyorum çünkü içindekiler bakımından oldukça zengin ve besleyici.
Malzemeler;
  • yarım su bardağı mercimek
  • yarım su bardağı bulgur
  • 1 orta boy soğan
  • 5-6 bardak et suyu ve su
  • yarım limonun suyu

Terbiyesi için;

  • 2 yemek kaşığı tereyağ+sıvıyağ karışımı
  • 2 y.k salça
  • 2 y.k un (tepeleme)
  • nane,karabiber,tatlı kırmızıbiber ve tuz

Yapılışı;

  1. Bulgur,mercimek ve küp doğranmış soğanı tencereye koyup üzerini geçecek kadar et suyu veya su ekleyin ve yumuşayana kadar pişirin.
  2. Tavada yağı eritip unu rengi değişene kadar kavurun.Salçayı ekleyip tekrar 1-2 dk. kavurun,baharatları ekleyip soğuk et suyundan yavaş yavaş dökerek meyaneyi iyice karıştırın ki topaklanmasın.Ocaktan alınca kaynayan çorbanın suyundan alıp terbiyeyi açın.
  3. Açtığınız terbiyeyi tencereye yavaşça dökerek ekleyin ve karıştırın.5dk.daha pişirin.
  4. isterseniz servis yaparken üzerine tereyağla yaktığınız nane ekleyebiirsiniz.

12 yorum:

  1. Salihacım çorba çocuklar için şart sanırım,benimde vitaminleri ile yedirebildiğim tek şey diyebilirim.. nefis olmuş... ezogeline bayılırım...
    ellerine sağlık...

    not: yer elması aldım geçen gün,senin daha önce yaptığın geldi aklıma.. ben bir tek limonlu değil portakal suyunda pişirdim çok güzel oldu.. vallahi sayenizde mideme şifa giriyor :))

    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık mercimekten sonra ezo gelin gelir benim için:))

    YanıtlaSil
  3. Benim için de bir numara çorbadır mercimekle beraber. Bu usulünü daha çok seviyorum ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Her haliyle kase kase içerim:) bayılırım çorbaya ezogelineyse daha bir bayılırım.Ellerine sağlık canım nerelerdesin bir sıkıntın yok inşallah öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık çok leziz görünüyor...Selamlar....

    YanıtlaSil
  6. Aldılar elimden ezo gelini...
    saramadım yarin ince belini ...
    kim silecek gözlerimin selini...
    dağlarrr yüce dağlarrr ....dınınıdıdnınım...


    eline sağlık cancağızım. sıcacık sıcacık içeriz ne güzel yapalım.havada yağmur olsa bu çorbadan olsa kızarmış ekmek bide iki sevdiğin dost...:):) bi daha dostta koy resme ehe ehe.
    sevgiler.
    bugun neşem yerinde de....

    YanıtlaSil
  7. canım kardeşim en sevdiğim çorbalardandır ezogelin...çok güzelgörünüyor eline yüreğine sağlık.hayırlı cumalar ve iyi hafta sonları diliyorum.çok öptüm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Tesadüfe bak canım. bende bugün ezogelin çorbası yapacaktım. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor.
    Canım bu arada sitemde güzel bir sürpriz duyurum var. Bakmak ve kaılmak istersen
    http://www.lezzetibol.com/surpriz-ve-ac-soslu-iglo-acik-deniz-somonu.html

    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  9. canim ellerine saglik nefis bir tat corbasiz bir kis günü düsünemiyorum .sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik Saliha...
    Yemek düzeni konusun da cok haklisin. Bir süre önce hic canimizin cekmedigi bir sürü seye istahla bakar olduk mesela.:)
    Mercimak corbasi olsun da isterse Ezo ninenin olsun.:)) Hepsi güzeldir.

    Hayirli cumalar...

    YanıtlaSil
  11. Salihacığım çorba konusunda dünyanın en beceriksiz insanı olarak tarifini okuyunca epey heveslendim. Deneyeceğim ve umarım seninki gibi güzel yaparım. Ellerine sağlık
    Tarif içinde ayrıca teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  12. Hem besleyici hemde lezzetli bir çorba olduğu için, kışın en çok tavuksulu ezogelin yaparım.Sizinde ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)