Pazartesi, Eylül 28, 2009

İftar Sofraları ~ 5-6-7 / 2009

İftar Sofralarımızın 7.'si,Ramazanın son iftarı Kayınvalidem de yapıldı.Soframız oldukça kalabalıktı.Aşağıdaki sofranın aynısından diğer odamızıdada mevcuttu:)Gecemiz bereketli,hoşsohbetle harmanlanan eşsiz anılarımız arasına girdi bile:)



Patates Çorbası



İftariyelikler



Sotelenmiş mor lahana



Humus





Tas kebabı,Manisa Kebabı(tavuklu),İç Pilav





Eylül'ün başlarında başlıcak hastane telaşımız sebebiyle annemize gittiğimizde ameliyatının 1 hafta ertelendiğini duyduğumuzda kısa süren şaşkınlıktan sonra iftar için soluğu ailecek, Yahya Kemal'in ;

Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul!
Şu anda İstanbul'da olmak isterdim.
Görmediğim gezmediğim, sevmediğim hiçbir yer
Mihrabat Korusu'nun dar yollarında seninle
Ömrüm oldukça gönül tahtıma keyfince kurul!
Yan yana, yana yana yürümek...
Sade bir semtini sevmek bile bir ömre değer


mısralarına ilham veren eşsiz manzarasıyla kanlıcadaki Mihrabat Korusun'da aldık.Gerçekten ilham veren,insanı huzurla donatan bir havası var.Manzara eşsiz,iftar menüsü çok çeşitliydi.Vakit geç olduğundan çektiğimiz resimler manzaradan çok aile fotoğrafları oldu.Ertesi günkü iftar soframız;










Su böreği








Beşamelli fırın tavuk




Çok sevdiğimiz kremalı kırmızı biber kavurması,yoğurtlu kırmızı biber kavurması











5 numaralı iftarımız eşimin en büyük teyzesindeydi.Teyzemizin yaşına ve hastalıklarına rağmen hazırladıkları hem göz hem karın doyurucuydu.Evsahibinin ikramperverliği ve güler yüzü ile çok bereketli,hoş sohbet ,güzel bir iftar geçirdik,Rabbim tekrarlarını nasip etsin inş..Aslında kalabalık iftarları sevmiyor değilim ama bana göre değil.Mesela kiminle ne konuşacağınızı,kime hal-hatır sorduğunuzu şaşırıyorsunuz,çocuk bol olduğu için gürültü oldukça bol oluyor ve zaman çok hızlı akıyor.Aşağıdaki sofralara 6-7 aile sığdık desem heralde kelimelerim daha da anlaşılır olur.







Geniş ailemizi alan büyük masamız..





Annelerin çocuklarıyla oturdukları masa..




Cevizli kabak kavurma


Bizim ailemizin klasikleşmiş tatlarından; Buhara Pilavı




Hazır kuru ekmek kadayıfıyla evde yapım kaymaklı ekmek kadayıfı




Teyzemizin el açması kıymalı böreği



Tabağımız; Izgara köfte,fırında soslu tavuk but,püre,buhara pilavı

10 yorum:

  1. afiyet olsun,kahvaltıda yapmadım zaten.anneciğine sağlıklar diliyorum en yakın zamanda inşallah

    YanıtlaSil
  2. Canım oh afiyet olsun. Ne güzel sofralar kurmuşsun. İnsan sevdiklerinle olunca bütün sofralar güzeldir.
    Hepinizin ellerine sağlık canım
    Anneciğine de acil şifalar canım
    secgiler

    YanıtlaSil
  3. hiiii naptın seeennn... bu ne kadar güzel sofra ve menüler geçidi napıcam ben şimdi ingaaaaaa.........:(:(:(
    mihrabadın yeri apayrıdır bir istanbulsever için haklısın canım.Bir dahaki sefere alo de koşem gelem yanına....

    YanıtlaSil
  4. canım hepsi de harika sofralar olmyuş.allah ağzınızın tadını bozmasın inşallah sağlıkla kal..

    YanıtlaSil
  5. merhaba,ziyaretin için çok teşekkürler tekrar beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. maşallah yani bak bak bitiremedim ellerinize kollarınıza sağlık rabbım afiyet versin inş.
    bunları görünce acıktığımı hissettim:))

    YanıtlaSil
  7. Ohh maşallah ben görmeyeli neler eklenmiş buralara :)
    hazırlayanların ellerne sağlık,yiyenlere afiyetler olsun canım:)
    annen toparladı inşallah kendine iyi bak öpüyorum...

    YanıtlaSil
  8. canımın içi sofraların hepsi enfes.afiyet bal şeker olsun yiyenlere.ben ramazanda resmen sürüm sürüm sürünme modumda olduğumdan bırak resimlemeyi sofrayı zor hallediyorum:))blogger beni de kızdırdı hatta wordpresse gittim ama düzelince hiç uğraşmiiim oturiiim yerimde dedim:))öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. anam anaamm ne güzel sofralar bunlar..allah sofralarınızın bereketini daim etsin..yapanların ellerine sağlık canımm..sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)