Salı, Ekim 06, 2009

Beyaz Çikolatalı,İki Renkli Kedidili Pastası

Bu enfes pastayı geçen hafta hastane -ev arasında mekik dokurken yapmıştım.O kadar aceleyle yaptım ki yaparken bu kadar güzel olacağını hiç tahmin edememiştim.Kremasını birkaç kez daha denemiştim ve çok memnun kalmıştım bu sefer içine beyaz çikolata da ekledim, daha da lezzetlendi diyebilirim.Sonuçta çok lezzetli bir pastamız oldu ve kısa zamanda tükendi,tavsiye ederim.
Yazıyı kafamda binlerce düşünceyle beraber hazırlayınca üzerindeki sosu yazmayı unutmuşum.Bende diyorum bir yerde bir eksiklik var ama nerde:) üzerindeki sos ;hazır meyveli sos:):):)
Malzemeler;
  • 1 paket (kakaolu ve sade) iki renkli kedidili
Kreması;
  • 4 su bardağı süt
  • 7 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket fildişi çikolata (75 gr.lık paketin yarısını kullandım)
  • Yarım paket krema


Yapılışı;
  1. tencereye süt,şeker,yumurta,un,nişastayı koyun ve telle homojen şekilde karıştırın.
  2. ocağı yakın ve kremayı pişirin.Piştikten sonra ocaktan alın ve vanilyayı ekleyin karıştırın.Beyaz çikolatayı ufak ufak kırıp yarım paket kremayla sıcak kremaya ekleyin ve eriyene kadar karıştırın.
  3. baton kalıba biraz kremadan yayıp,kedidillerini sütle hafif ıslatıp bir sıra dizin ve tekrar kremanın bir kısmını yayın.tekrar kedidili dizin ve kremayı yayın.Malzemeleriniz bitene kadar bu şekilde devam edin.
  4. pastayı buzdolabın 2-3 saat dinlendirin hatta mümkünse 1 gece dinlendirin.Bir gece dinlenen pastalar daha da lezzetleniyor.Kremayı sıcak yayacaksanız eğer kedidillerini fazla ıslatmayın.

17 yorum:

  1. eline sağlık canımcım.
    okuldan gelir gelmez evde tatlı bişeler varmı anneee... diyen kızıma iyi gider bu pasta.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Nefisss gözükmekte...Sunumu harika...ellerine sağlık.

    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  3. geçen markette görüp ilk defa kedidili almıştım. tam da aklımda böyle bir tarif vardı. ama iki renkli çok şık olmuş. benimki sanırım tek renkli:((
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım benim ellerine sağlık harika görünüyor afiyet şeker olsun öptüm...

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım pastan harika görünüyor, geçenlerde ben de iki renkli kedi diliyle pasta yapıp eklemiştim, hoş bir görüntüsü oluyor...
    anneciğin daha iyidir inşallah...

    ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. nasılda harika görünüyor..
    ellerin değdi ya :)
    tadıda mutlaka öyle,
    ben eminim..
    sevgiler salihacığım.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor, üstündeki sos, çilek sosu mu? tart jöle mi? Yazdın da yine ben mi atladım ya da?

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık. Harika br pasta olmuş. İçinde çikolata olan her kema çok güzel oluyor gerçekten. Canım üzerindeki sos nedir. Çok güzel durmuş ve çok ta yakışmış

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. merhaba canım nasılsın.sevgilerimi bırakıyorum.selamlar görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  10. hansacım yakın olsakta ben yapsam kızına:)senın sımdı yukun agır cunku:)
    sevgılerımle,cok tesekkurler,yıne beklerım
    yasemıncım hem pratık hem lezzetlı oluyor kedıdılı..ama tek renklısınden pek bı farkı yok tat olarak:),
    derya cok tesekkurler canım..
    hatıcecım cok sagol,hastaneden bazı bloglara gıremıyordum canım senın sayfanada:(sımdı gelıp bakıyorum neler eklemıs benım arkadasım:)
    nunum canım nekadar tatlı dıllısın ya:)
    meduracım postu yazarken canım cok sıkkındı ve bişi unuttum ama ne? deyıp duruyordum:)meyvelı hazır sos:)
    tijencım cok tesekkurler,unutmusum canım uzerındekı meyvalı sos hazır:)
    gelıbolu,ıyıyım sukurler olsun her halımıze, cok tesekkurler...

    YanıtlaSil
  11. Şekerim hem pratik,hem lezzetli,hem acele yaplan tatlar daha güzel olur her zaman böyledir canım :)
    çok güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım:)
    artık güzel günler bizim dimii :):) :)

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler sultanımmm:)evet nedense aceleyle yapılmış şeyler cok tatlı gelır ınsana...
    bizim bizim cc. izniyle:)

    YanıtlaSil
  13. Ohh canım mis gibi elelrine sağlık harika gözüküyor..

    YanıtlaSil
  14. Ellerine saglik canim...
    Allah islerinde kolaylik versin...

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık salihacım
    nasıl canım çekti suan anlatamam böyle soğuk bir tatlı ımmmm...
    krize gridim galiba...

    YanıtlaSil
  16. bayıldımmmmmm
    harika olmuş. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)