Cumartesi, Aralık 27, 2008

Manisa Kebabı




ADI NE:)????



Bayram çıkışı aklıma kebab yapmak düşünce, akıtmayı çok seven aileme Manisa kebabı yapmaya karar verdim. Netteki tarifler çok farklı maalesef!Birde şöyle bir şey var ki,akıtmayla yapılan tariflerin altına yazılan yorumlarda çoğu kişi Manisa kebabının bu şekilde olmadığını belitmiş.Kuzu ve dana kıymasının karışımından hazırlanan karışım, şişe dizilerek pişirilirmiş ve kesilmiş pidelerin üzerine dökülürmüş.Adana kebabın erbabı olan görümcem de bu şekilde yapıyor,içine artı olarak kuyruk yağıda ekliyor.O zaman Manisa kebabıyla ,adana kebabının ne farkı var?anlayamadım.Yorumlarda itiraz edilmiş ama itiraz etmekle kalmışlar itiraz edenlerin tarifi bilmiyorlar..Gerçek Manisa kebabı veya değil…ama sonuç olarak ortaya enfes bir yemek çıktı.Görüntü çok şık,tadı enfes…ee daha ne olsun:)

MASA KEBABI;5-6 KİŞİLİK

AKITMASI İÇİN;

· 2 su bardağı süt
· 2 su bardağı un
· 3 yumurta
· Tuz
· 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ

KEBABI İÇİN;

· 350 gr. Kuşbaşı dana veya kuzu eti
· 2 adet soğan
· 300 gr. mantar
· 3 adet havuç
· 1 kase konserve bezelye ,buzluğumdaki bezelyelerimi kullandım
· Kimyon,tuz,karabiber
· Sıcak su

YAPILIŞI;

1. Akıtma malzemelerini bir kaba koyup mikserle çırpın.ısınmış tavaya 1’er kapçe koyarak koyar koymaz yaydırın.Akıtmalarımız ince olmalı yoksa kebaplarımızı kapatamayız.
2. Ayrı tencerede etlerimizi sularını salıp tekrar suyunu çekene kadar kavurun.Dilimlediğiniz havucu,mantarı bezelyeyi sırasıyla ekleyip birkaç dakika kavurun.
3. Sebzeler yarı piştiğinde üzerini 2 parmak aşacak şekilde sıcak su ekleyip pişirin.
4. Etler piştiğinde akıtmalarımızı bir kaseye veya tatlı tabağına koyup ortalarına delikli kepçeyle aldığımız kebabımızı koyalım ve bohça gibi kapatalım.
5. Kebaplarımızı fırın kabımıza dizelim ve üzerine sivribiber,domates koyup tutturalım.
6. Bazı tariflerde üzerine beşamel sosta konuyordu ama ben uygulamadım.
7. Fırında 10-15 dk. Tutalım ama dikkat başından ayrılmayın yoksa akıtmalar hemen kurur ve üzerleri yanabilir.tecrübeyle sabittir:)

22 yorum:

  1. Adi hic önemli degil bence nefis görünüyor canim,eline saglik.
    Un miktarini sormusun,dogrusu ben pek ölcü kullanmam hep göz karari yaparim ama,takriben 750, gr vardi un.Hamurun sert oldugundan iki yumurtaya bir bardak su tam gelir umarim un miktari.InsAllah yüzümü kara cikarmazsin hocam:)
    Selamlarimla,SERAP.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik, cok guzel olmus.Harika birsey, fotografda oyle, yutkunarak ayriliyorum.

    Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  3. benim bildiğim ve herzaman yediğimiz manisa kebabı iskenderin aynısı.tek fark döner yerine köfteyle yapılması.ama bu kebabın adı ne olursa olsun tadının nefis olduğu kesin ellerine sagık canım sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bayılırım manisa kebabına süper olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Canım adı ne olursa olsun senin elinden muhteşem bir lezzet olarak dökülmüş ellerine sağlık kocaman öptüm...

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım ellerine sağlık nefis görünüyor. Gerçek manisa kebabını tatmadım ama ben de bu şekilde yapmıştım. Dediğin gibi adı herneyse çok lezzetli ve sunumu da güzel olan bir yemek...
    güzel bir hafta sonu diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bir manisalı oarak çok iyi biliyorum.bu manisa kebabı değil adana kebabına benzer. ama köfte boyutunda olur.pidenin üzerine bol tereyağlı sumaklı çok lezzetlidir.

    ama tarifinde inan en az onun kadar ggüzel görünüyor.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Manisa kebabı harika olmuş ellerine sağlık... Selin

    YanıtlaSil
  9. mmmmmmmmmmmm nefis olmuş canım nefis ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Salihacım
    Bende birkaç dergi ve kitapta manisa kebabını bu şekilde gördüm:)
    görüntü harika görünüyor.Bu arada akıtmaya bayılıyorum zaten:)
    mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım
    sevgiler:))
    banada beklerim :((

    YanıtlaSil
  12. en sevdiğim yemektir adana kebabı.tarifi de dikkatle okudum bu kesinlikle manisaya özgü bişey olmalı ama nefis.ben de bir ara denemeliyim.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Ay Saliha'cım Manisa kebabı böyle olmazkiii amaaa dermişim ( değil tabiki hiçbir fikrim yok)
    Canım benim manisa tokat hakkari hiç farketmes yenir yurdum lezzetleri bee..
    ellerine sağlık.oğluna kocaman sevgiler.
    öptüm seni.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar,
    adı nerenin bilemem ama nefis gözüktüklari kesin ellerine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Üstüne kaşar da çok yakışırdı,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Salihacığım,

    Manisa kebabı hakkın da bir fikrim yok ama fotoğratfaki lezzet harika ve çok şık görünüyor...ellerine sağlık...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. benim de kayın validem yapar bu yemeği manisa kebabı der oda .nasıl da canım çekti şimdi. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Blogunuzu bir arkadaşınızın linkinden hareket ederek buldum. Blogunuzu tam gezmeme zamanım yetmedi. Blogunuzda ki çalışmalarınız fevkalade güzel, ilgimi çekti beğendim. İzlemeye devam edeceğim. Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  19. evet adi manisa kebabi degil ama cok guzel bir yemek ve bende cok ozel bir yeri var, ahh ahh/... artik malesef ayri dustugumzu bir arkadasim yapmiti. yeni gelindi o zamanlar ve ilk misafirlerine hazirlamisti. neyse basinizi agritmim :( :)

    YanıtlaSil
  20. klsik tatlar cok tesekkkur ederım..bende senın zıyaretıne sık sık gelıcegım...
    lamacım:)bende ne oldugunu bulamadım ama nette adı bu sekılde gecıyordu...ama heralde bu aldıgım bılgılerden sonra ısmını krepli tas kebabı dıye degıştireceğim:)

    YanıtlaSil
  21. Saliha hanım..ben bu tarifle zamanında tamek in yemek yarışmasına katılmıştım..Bu tarifi görümcemden öğrendim.Kendisi İsmek yemek kursunda öğrendi bunu ve adı manisa kebabı..birçok kişi itiraz etmiş,yorumları okudum ama koskoca kursun öğretmeni de mi bilmiyor bu işi..inanmıyorum..Ellerimle yapıp yediğimiz bu lezzet gerçekten muhteşem bişi.Ayrıca değiştirip tavuk soteyle de denemenizi tavsiye ederim..sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. aktıf mutfak,evet bende manısa kebabı dıye ılıyorum genelde bu sekılde gecıyor heryerde..tabııkıde hocaalr egıtım almıs ınsanlar muhakkak bılırler..cok tesekkurler tavuk soteylede deneyecegım:)
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)