Çarşamba, Temmuz 08, 2009

ZEYTİNYAĞLI TAZE BEZELYE & KIYMALI BEZELYE


Bezelye sever misiniz? Genelde pek sevilmez ama biz çok seviyoruz:) Bünyesinde bol bol Protein,lif ve nişasta barındırıyor,bu yüzden diyettekilere pek önerilmiyor ama A,C,B vitaminleri,Potasyum,fosfor gibi vücuda enerji,kuvvet,direnç veren,demir gibi kansızlığı önleyen,kasların gelişmesi ve yenilenmesi açısından çok önemli mineralleri olan bezelye bu sebeble çok kuvvetli bir besin ve sindirilmesi biraz zor bu yüzden porsiyonlara dikkat edilmesi gerek:)
Mevsimi geçti ama ben hem kendi tarif defterimi oluşurduğum için hemde yeni yeni yemek yapmaya başlayanlar için bu yazıyı eklemek istedim.Şuan bu satırları yazarken hem üzülüyorum hem kızıyorum,neden mi? çünkü buzluğuma bezelye stoklamak için mevsimi kaçırdım:(
Mevsiminde bezelye,bamya,enginar,közlenmiş patlıcan ve kırmızı biber muhakkak buzluğuma koyarım.Her hafta pazardan taze taze alırım sebzelerimi..nasıl yaptım bu hatayı nasıl kızıyorum kendime anlatamam.Sırf bezelye kalmışmı diye hasta hasta pazarı dolandım bu hafta ama nafile:(bitmiş...hiç sevmem dondurulmuş ve konservelerini...Şükür ki bol bol yedik:)
Çok kolaydır bezelye yemeği yapmak,tek zahmeti ayıklamak.Onuda akşam eşinizin önüne koyup temizlettirin:):)


Zeytinyağlı Taze Bezelye;
Malzemeler;
  • Yarım kilo taze bezelye
  • 2 tane orta boysoğan
  • 1 havuç
  • 2-3 domates
  • 1 kaşık salça
  • yarım limonun suyu
  • dereotu
  • sıvıyağ
  • tuz
Yapılışı;
  1. Ayıklanan bezelyeler yıkanır süzülür.Soğan kıyılır ve yağda biraz kavrulur.Kübik doğranmış havuç eklenir 1-2 dk. kavrulur.Küp kesilmiş ve kabuğu soyulmuş domatesler eklenir.
  2. Bezelyeler eklenir,deretounun bir kısmı eklenir biraz kavrulur.
  3. tuzu ayarlanır,limon suyu dökülür ve suyu döküp kısık ateşte pişirilir.
  4. servis edileceği zaman doğranmış dereotu eklenir.
2.YÖNTEM;
  1. Soğan yemeklik kıyılır.Domates,havuç kübik kesilir.
  2. soğan,bezelye,domates,dereotu sırasıyla encereye konur.yağ,tuz,eklenir ve kısık aeşte pişirilir.Bu yönemle daha lezzetli olduğunu vurgulamam lazım:)


Kıymalı Taze Bezelye;

Malzemeler;

  • yarım kilo bezelye
  • 300 gr. kıyma
  • 1 ade soğan
  • 2 domates
  • 1 y.k salça
  • tuz,yağ
Yapılışı;
  1. soğan kıyılır ve yağda kıymayla beraber kavrulur.bezelye eklenip kavrulur
  2. kesilmiş domates ve diğer malzemeler sırasıyla eklenir ve kısık ateşte pişirilir.
  3. yemeklerin kısık ateşte pişirilmesinin lezzete katkısı büyük:)


8 yorum:

  1. Ben hiç zeytin yağlı denilen türden yapmadım genelde ya etli yada kıymalı denerim buzuktaki stoklarımla.Hakketen kıs saliha nasıl kaçırdın sen kilosu 1 liraydı dedğin gibi koydum eşimin önüne ayıkladı durdu.Bamyada aldım bu sene kilosu 6 lira hani sana buranın fiyatlarını bildiriyorumki gelip alaırsın belki diye:))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine Sağlık çok lezzetli olmuş görünümden belli.Bende 4 kg.aldım bu sene.Kg.1.5 liraydı ama içi dolu dolu iri idi.Kayınvalidemle birlikte ayıkladık :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle bende çok severim ellerine sağlık canım nefis olmuşlar...

    YanıtlaSil
  4. Biz de sevenler grubundayiz, hele ben...bu aralar bol bol yiyorum...bu arada görüntü o kadar güzel ki canım yine çekti, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Of harika olmuş canım. Ellerine sağlık canım. Ben artık buzluğum ahiç bezelye koymuyorum. Çünkü ne kadar sağlıklı olsun diye özen gösterirsen göstereyim İglo kadar güvenli olmuyor canım. Bu yüzden artık hiç koymuyorum.
    Denersen aradaki farkı anlayacaksın canım. Yemeğin süresi de bezelyeyi ekledikten sonra toplam 4-5 dk.
    Tavsiye ederim canım
    sevgilerimle
    http://www.lezzetibol.com

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık her iki tarifin de nefis olmuş.. ben kıymalı olanı tercih ediyorum..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Bende geçen sene ilk kez pişirmiştim zeytinyağlı bezelyeyi,ama gayet güzel oluyormuş.Bende beğendim lezzetini.Kışın en çok kıymalısı yapılır bizim evde de .En çok ramazan ayında(bereketli oluyor diye sanırım ) :)
    Saliha'cım ellerine sağlık..

    Kocaman Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ben de bezelye severlerdenim, çok lezzetli bir sebze bence.
    Hiç zeytinyağlı yemeğini yapmadım. Senin yemeklerin çok güzel görünüyor. Zeytinyağlısını denemem lazım:).
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgileeer:).
    aslı

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)