Perşembe, Mayıs 21, 2009

Sosisli Poğaçacıklar & Elmalı Puding




Gelişme çağındaki çocukların öğün atlamamaları ve uygun yiyecekler tüketmeleri sağlıklı gelişimleri için çok önemli.Okula,anaokuluna giden çocukların bir öğünlerini orada geçirdiklerini düşünürsek(benim gibi bazı okul kantinlerinin hala kalitesiz,sağlıksız ürünlerin sattığına şahit olduysanız):( beslenme çantalarına koyacağımız yiyeceklerin sağlıklı,yanında götürebileceği dayanıklılıkta olması daha da değerlenir.
Hamurunu, zeytinli,sosisli tuzlu pastane kurabiyeleri'ne benzettiğim sosisli poğaçacıklar,malzeme açısından ekonomik ve çok şirinler.Çocuğunuz tadına da şeklinede bayılacak:)


Sosisli Poğaçacıklar; (Tarif Sofra dergisinden uyarlanmıştır)
  • 125 gr. tereyağı
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 6 y.k yoğurt
  • 1 paket k.tozu
  • tuz,aldığı kadar un /takriben 4-4,5 s.b /

İçi için;sosis

Üzeri için;1 yumurta sarısı

Yapılışı;

  1. tereyağı ve yumurtaları çırpın.
  2. yoğurt ve sıvıyağıda ekleyip çırpmaya devam edin.
  3. un,k.tozu ve tuzu ekleyip kulak memesinden daha sert bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  4. hamurun üzerine nemli bir mutfak bezi örtüp 15 dk. dinlendirin.
  5. hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alıp avucunuzda açın ve sosisi koyun.İki ucunu üstüste getirip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  6. üzerlerine yum.sarısı sürün .180 der.ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin.






Tamek'ten gelen hediye sepetimdeki meyve sularını yavaş yavaş tüketiyoruz:) Acaba farklı ne yapabilirim diye düşünürken,Sevgili Pembe defter'in verdiği fikirden yola çıkarak yaptım ''elmalı tatlıyı''.Tadı aynı pelte,eksiği yok fazlası var;enfes!...Teşekkürler Esma!

Elma suyu hiç içmemiş biri olarak,yabancı tariflerde sık sık karşılaştığım, çoğu zaman şeker yerine (düşük kalorili olması açısından) kullanılan elma suyunun ne işe yaradığını anlamış oldum.Elma suyu kendi çapında şeker yerine geçebilecek oranda tatlı:) dolayısıyla da şekerin yerini alıyor.Bu şekilde elimde bir kaç tarif var.Denemek şart oldu:)Tatlıyı bır kalıba yayıp arasına bisküvi,kedidili dizebilir,üzerine meyvelerden hazırlanmış sos ile servis yapılabilir.


Elmalı Puding;

Malzemeler;
  • 1 paket vanilyalı puding
  • 3.5 su bardağı Tamek Elma suyu
Yapılışı;
  1. tencereye pudıngi dökün ve üzerine elma suyunu ilave edin.Karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  2. ılınınca kaselere dökün ve buzdolabında soğutun.


























19 yorum:

  1. ellerine sağlık. ben tuzlu tatları daha çok seviyorum. o yüzden poğaçaya bayıdım. görüntüsüde çok güzel.
    diğer yandan havalar bu kadar sıcakken elmalı pudinge de hayıır diyemem açıkçası. :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. salihacım her iki lezzette harika olmuş canım.eline yüreğine sağlık.çok öptüm.sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. canım lezzetler harika olmuş.ellerine sağlık canım.sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  4. SALİHACIM GENE DÖKTÜRMÜŞSÜN ELLERİNE SAGLIK NEFİSSS
    PİKNİK İÇİN NE MAMALAR YAPIYORSUN BAKAYIM :))

    YanıtlaSil
  5. Canımmm süpersin ellerine sağlık kocaman öptüm seniii

    YanıtlaSil
  6. yine harika şeyler yapmışsın canım.ellerine sağlık...poğaça da pelte de nefis..

    YanıtlaSil
  7. seni beklerken sayfana bisey ekledinmi diye bakiim demistim, ikiside nefis görünüyo canim ellerine saglik, sevgiler benden, öptüm...
    emine..

    YanıtlaSil
  8. Pelteyi sevmem ama poğaçalara bayıldım...Biz bu sene yemekhaneye yazdırmıştık.Ordan da memnun kalmadık aldık ikinci dönem.İkinci dönem harçlığının çoğu kantine gitti.Yanına koyduğum poğaçalar ve kekler eve geri gelmeye başladı :( Para vermemek istesekte,olamadı olmadı... Neyseki çok saçma şeylere para harcamadı.Ama bu iş seneye çok zor olucak...

    Ellerine sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. İkisi de birbirinden güzel olmuş.Ellerine sağlık Salihacığım.Pelteyi ilk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Poğaçaya bayıldım,ellerine sağlık.En kısa zamanda kızım için denemek lazım,bayılacaktır:)))


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. çok tatlı olmuş o şişko lezzetler ellerine sağlık.
    bu arada bırak gelişme çağını her yaştaki insan için kantinler sadece dehşet saçıyor ne yazık ki!

    YanıtlaSil
  12. Salihacığım,
    Her ikisi de çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. poğaçalar enfes gözüküyor şimdi olsa ne güzel giderdi...
    ayrıca ben teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim:)
    gerçekten güzel oluyor..

    YanıtlaSil
  14. Salihacım çok güzel deneyimler edinmişisn bizede faydalı olmuş tebrik ederim herşey çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Salihacığım ben yetişememişim neler neler eklemişsin, piknik, kahvaltı, bir sürü güzel lezzet, ellerine sağlık canım, güzel bir hafta sonu diliyorum...
    Explorer da sayfanı açtıktan sonra yorum yazmak istediğimde ve konu başlıklarını seçtiğimde sayfa hata verip kapanıyor, şimdi "mozilla firefox" tan yorum yazıyor, pek çok arkadaşın sayfasında karşılaştım bu problemle, bilgine arkadaşım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Poğaçalar muhteşem görünüyor.Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. arkadaşım elmalı puding tarifi için sağolasın. kızkardeşime yaptım.bayıldık.çok teşekkürler

    ben tabağa ters çevirip yaptım.

    http://haydimutfaga.blogspot.com/2009/06/menu.html

    YanıtlaSil
  18. haydı mutfaga begenmenıze cok sevındım:)afıyet seker olsun....sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)