Perşembe, Nisan 16, 2009

ÇITIR KURABİYE ~ CRACKLE COOKİE

Klasikleşmiş olan,enfes oldu! harikaa!şimdiye kadar yaptığım en iyi kurabiye!! gibi laflar etmicem.Şu zamana kadar beni takip eden blogcu arkadaşlarım ve yorum konusunda sessiz(!) ama bana mail yoluyla ulaşan okuyucularım,aileme yapıp beğendiğim tarifleri paylaştığımı bilirler.Tabiiki bu tarif konusunda damak tadı çok önemli,bana güzel gelen başkasının damaktadına uymayabilir.
Portakallı kurabiyemle oğlumun gönlünü kazanmış:) Hanımeli bisküvisiyle mutfak kavonozunda daim hazır bir atıştırmalık hasıl olmuştu,hal böyle olunca bu iki kurabiye mutfağımın ve midemizin demirbaşı olmuş başka kurabiye arayışlarına gitmemiştim.
Dr.oetker paketlerinin arkasında sürekli gözüme çarpan ''çıtır kurabiyeyi''yapmak isteyince, yulaf ezmesini hiç!sevmeyen ben bir an tereddüt ettim ama yaptım:):) kurabiyelerin içinde yulaf olduğu anlaşılmıyor hatta kurabiyeye adını veren çıtırlık da buradan geliyor:)
Çıtır kurabiyeler,Creampuffsinvenice,Magazin Mondays'a gitsin,kolay gelsin Ivonne!... Arkadaşlar ye 43 ekmek yapalım etkınlıgı için bana mail yolladığı halde tarifi yayınlanmayanlar varsa tekrar yollamalarını rica ediyorum bazı spama düşen mailleri silmişim:(kimsenin incinmesini istemem...






















    Tarifte üzerine yaprak badem serpin diyor ama ben fındık serptim.Dolgu malzemesi olarak da çilek reçeli diyor sizce Nutella,fındık ezmesi,fıstık ezmesi varken başka şey sürmeye gerek var mı?






















    malzemeler:

    • 150 g (2,5-3 çay bardağı) un
    • 1 poşet Dr. Oetker Hamur Kabartma Tozu
    • 60 g (1,5 çay bardağı) yulaf ezmesi
    • 100 g yumuşak margarin
    • 1 yumurta sarısı
    • 1 limon kabuğu rendesi
    • 45 g (yarım çay bardağı) toz şeker
    Üzeri için:
    • 1 yumurta akı
    • 50 g (1 çay bardağı) yaprak badem
    Dolgu:1 çay bardağı çilek reçeli





























    Hazırlanışı:
    1. Unu eleyip hamur kabartma tozunu ilave edin. İkisini birlikte bir kez daha eleyip yulaf ezmesini ilave edin ve karıştırın.
    2. Margarin, yumurta sarısı, limon kabuğu rendesi ve toz şekeri ilave edip iyice yoğurun.
    3. Hamuru merdane yardımı ile 2-3 mm kalınlığında açın. 6 cm çapındaki yuvarlak kalıpla kesip pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine sıralayın.
    4. Üzerlerine yumurta akı sürün. Yaprak bademleri serpin ve Yaklaşık 15-20 dakika 170°C (önceden ısıtılmış)pişirin.çıkartıp soğutun. Kurabiyelerin düz taraflarına çilek reçeli sürün ve ikişer ikişer yapıştırın.

    26 yorum:

    1. Goruntusu bile cezbediyor.Elelrine saglik canim.

      YanıtlaSil
    2. Günaydın canım.
      Güne bu enfes görüntüyle başlamak inan çok güzel:))
      Ellerine sağlık,sevgiler...

      YanıtlaSil
    3. yulaf yiyen birisi degilim ama birazdan çıkıp alıcam büskivilerin görünümü bile beni mest etti ellerinize salık.

      YanıtlaSil
    4. Nutella her şeye bedel bence,reçeli kim arar :) Ellerine sağlık....

      YanıtlaSil
    5. Canımmm muhteşem ellerine sağlık harika olmuş kocaman sevgiler.Demek benim ekmekte spamlarda gitmiş sağlık olsun öptüm canım...

      YanıtlaSil
    6. Tatlım sölediğin seyın mantıgını anlamadım. Nedemek maille ulaşanlar bilir. Burası paylaşım alanı olup yaptıgın seylerın beyeni seviyeni neden saklayıp özel birşekilde sunuyorsun?
      SELEN

      YanıtlaSil
    7. şahane görünüyoe kesinlikle denemek lazım ellerine sağlık,sevgiler....

      YanıtlaSil
    8. SELEN HANIM ASIL BEN SIZIN YAZDIGINIZI ANLAMADIM?YAPTIGIN SEYLERIN BEYENİ SEVİYENİ NE DEMEK? İŞTE DEMEK İSTEDİĞİM ŞUDUR Kİ YORUM YAZMAYA ÜŞENENLER BANA MAİLLE ULAŞIYORLAR!! AYRICA AKRABALIĞIMIZ VE YAKINLIĞIMIZ OLMADIGINA GÖRE BIRAZ DAHA SEVIYELİ KONUSALIM TATLIM CİCİM NEDEMEKTİR ANLAMADIM?

      YanıtlaSil
    9. lezzet sefası,
      müjdecim,
      karamel mutfak,
      pelince,
      derya,
      sedacım,
      coooookkk tesekkurlerr....

      YanıtlaSil
    10. Off offf offf bece süper içinde de yulaf varsa deyme keyfime....
      Ellerin dert görmesin arkadaşım...
      Çok öpüyorum seni..

      YanıtlaSil
    11. Yine ve her zaman ki gibi harika görünüyor canım. Fotoğraflarını da çok beğendim. Ellerine sağlık.
      Sevgiler

      YanıtlaSil
    12. saliham vallahi döktürmüşsün canım benim harika görünüyorlar....oğluşunada sanada afiyetler olsun.sizi çok öptüm sevgiler....

      YanıtlaSil
    13. Ellerine saglik...
      Yulaf ezmesini bu sekilde kurabiyelerde hic görmedim. Denemek gerek lezzetini anlamak icin.
      Selametle...

      YanıtlaSil
    14. çayın yanına çok yakışıcak bir lezzet olmuş.
      Ellerinize sağlık.

      YanıtlaSil
    15. Salihacığım kurabiyeler nefis nefis...
      nutella fındık ezmesi daha ne olsun:))
      Ben de kabartma tozu paketinde hep rastlıyordum aynı tarif mi bilmiyorum, benim gördüğümde yağ miktarı biraz fazla diye es geçiyordum, sendeki daha az, bunu da deneme listesine alayım, ellerine sağlık canım, sevgiler...

      YanıtlaSil
    16. deniyorum kurabiyelerini canım ve her tarifin harika oluyor.bu kurabiyeler de nefis olmuş.mutlaka denyeceğim.ellerine sağlık.sevgilerimle...

      YanıtlaSil
    17. Süper bir görüntü eminim ki süper de bir lezzet olsa gerek ellerine ve emeğine sağlık
      Sevgiler

      YanıtlaSil
    18. ahh ahh....
      bu diyete sözüm var.,diyetinde bana !! :)))

      ama sen hem aşağıdaki cağğnım helvacığa :)
      hemde bu şahasere çoooooooookk selam yolla nunusundan emi salişim :)
      :(

      YanıtlaSil
    19. bence mükemmel olmuş.tek kelime il.eline sağlık canım..

      YanıtlaSil
    20. Goruntusu harika, citir citir olduguna gore tadi da benlik... En kisa zamanda deniycem, ellerine saglik...

      Sevgiler...

      YanıtlaSil
    21. pembetatlar.blogspot.comPazar, Nisan 19, 2009 11:09:00 ÖS

      Merhabalar...
      Kurabiyeler çok iştah açıcı gözüküyor canım çekti...
      Ellerinize sağlık
      Sevgilerimle:))

      YanıtlaSil
    22. Those cookies are delicious, Saliha! Wish I could have some right now!

      YanıtlaSil
    23. Görüntü tek kelimeyle muhteşem..Üstelik ben yulaf ezmesini de çok severim:).
      Ellerine sağlık..
      Sevgileeer:).
      aslı

      YanıtlaSil
    24. Bu kurabiyeleri gorumcemin kizinin dogum gunu icin yaptim . Tabii ki herkesin damak tadi farklidir , bana gore bu kurabiyeler cok super oldu :) yalniz hamuru acip kalipla kestikten sonra hamur masaya yapisti . Ben yilmadim :) hamuru toparlatip yagli kagidin ustunde actim . Yine yagli kagidin ustunde kesip kagitla beraber tepsiye yerlestirdim :) kurabiyeleri yaparken ellerim nedense cok sicakti . sanirim hamur ellerimin sicakligindan eridi :)

      Tarif icin cok tesekkurler ! :)

      Firdevs

      YanıtlaSil
    25. sevgili fırdevs öncelıkle ellerıne saglık..guzel sozlerın ıcınde tesekkurler:)) kurabıye hamurlarıyla çalısırken bıraz hızlı olmak gerekıyor el ısısından dolayı formları bozulabılıyor bu benımde basıma gelıyor varsa mermer tezgahta calısmak daha guzel sonuclar verıyor mermerın sogugu kurabıyeyı tok tutuyor...sevgılerımle..

      YanıtlaSil

    hoşgeldiniz:)