Çarşamba, Nisan 15, 2009

İRMİK HELVASI



Şimdiye kadar neden yapmamışım büyük eksiklikmiş.Evliliğimden bu yana sanırım 1 kez yaptım oda sonucu hüsranla biten denemelerim arasına girdi:) 1-2-3 förmülü çok tuttum bundan böyle bu ölçülerle yapacağım.Tarif;tarif defteri forumunda başlayan dostluğumuz yıllara dayanan,özel hayatımıza da yansımış olan çok sevdiğim Medura'ya ait.Yeni blogu Buzlu badem çok güzel ve enfes tarifler var meduracım bence gayet gerekli bir sayfa açmışsın inan çoookkkk işime yaradı ,buyrun inceleyin;buzlu badem;)...teşekkürler meduracığım:):)






1 - 2 - 3 formülü uygulanıyor,pratik bir yöntem:)
Malzemeler;
  • 1 bardak sıvı yağ
  • 2 bardak irmik
  • 3 bardak şeker
  • 3 bardak su (sıcak olursa işimiz kolaylaşır)
Yapılışı;
  1. İrmik, kızdırılan yağda sürekli karıştırılarak kavrulur. Şeker ve su eklenir, karıştırılır, uygun kıvama gelince altı kapatılır, dinlenmeye bırakılır.
  2. Suyun 3 veya 4'te biri süt olabilir, yağın da bir kısmı tereyağı olabilir.
  3. şeker miktarı damak tadına göre 2,5 hatta 2 bardağa kadar düşürülebilir.

15 yorum:

  1. Ben de ilk kez birkac ay once yaptim. Aynen senin de yazdigin gibi "neden bu kadar kolay ve lezzetli bir tatliyi hic yapmadim" diye kendime sormustum.
    iffet

    YanıtlaSil
  2. ÇOK LEZZETLİ GÖRÜÜNÜYOR CANIM ÇOKTA SEVERİM SUNUMDA HARİKA ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  3. Her tatli kirizimde imdadiam yetisen bir tatlidir .Bende cok severim Ellerien saglik nefis gorunuyor.

    YanıtlaSil
  4. canım sabah sabah gözüm gönlüm açıldı ellerine emeğine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım,
    Ben de eşim de bayılırız irmk helvasına ama ben de beceremeyenlerdenim. Ben de deneyeceğim bu tarifle. Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ben tereyağlı ve şekeri biraz daha az yapıyorum, ancak görüntü aynı, hatta burnuma kadar geldi kokusu (ilk piştiği anda tüm evi saran kokusuna bayılırım da) Ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  7. Günaydın. Çok güzel olmuş. 2 haftadır bende denemek istiyorum ama bir türlü kısmet olmuyor. Hiç yapmadım inşallah benimkide böyle güzel olur :) Sende görünce bu hafta sonu kesinlikle yapmaya çalışacağım. İrmik helvasını çok severim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. günaydın canım.çok severim irmik helvasını.sunumuna bayıldım,çok leziz görünüyor.ellerine sağlık.buzlu badem'e de hemen bakıyorum.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  9. saliha büyük kayıp bu zamana kadar yapmamış olman canım. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. En sevdiğim helvadır irmik helvası ellerine sağlık canım harika kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Afiyet bal şeker olsun Salihacığım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. tariflerinin hepside çok güzel ellerine sağlık,sevgilerimle güzel günler diliyorum

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık saliha,kandillerdeki favorimdir.Osmanlı mutfağının nadidelerinden.

    YanıtlaSil
  14. ben de pek beceremedim şimdiye kadar.bir de bu tarifle deneyeyim bakalım...eline sağlık canım.nefis görünüyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık :) Çok naziksin ve de.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)