Pazar, Nisan 19, 2009

FIRINDA LEVREK



Balık mevsimi geçmeden bol bol balık yemeye çalışıyoruz.Değişik yöntemlerde deniyorum.Bu güzel balıkların tarifi ise,Tarif defterinden ....Patatesler balıklardan süzülen suyu emiyor ve buda balığın ızgara şeklinde pişmesini sağlıyor.Biz çok sevdik,çok lezzetli oldu.Uzun zaman ya tavada çupra yada Çupra buğulama yapıyordum,artık bir müddet balık tarifim budur:)



Malzemeler;
  • 4 adet levrek
  • 3 diş sarımak
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 4-5 adet göre patates
  • kaşar peyniri

Yapılışı;

  1. balıkları dövülmüş sarımsak ve zeytinyağı ile mümkünse dolabta 1 gece evvelden veya 3 saat marine edilir.
  2. fırın 250 derece ısıtılır.yağlı kağıt veya alümiyum kağıt serilir.Patatesler halka kesilir ve tepsiye dizilir.Balıklara yetecek kadar yani balıklar dizildiğinde altı boş kalmamalı.
  3. balıklar patateslerin üzerine dizilir.garnitür veya baska sebze konulmuyor ki buğulama gibi olmasın.Patatesler balıklardan süzülen suyu ve buharı emiyor.
  4. Dilerseniz servise yakın kaşar serpebilirsiniz.

16 yorum:

  1. Balık, Begonvilli Ev'de favori yemeklerden biridir. Levrek de çok sevdiklerimizden biri. Balığı sarmısak ve zeytinyağında dinlendirmek fikri harika olmalı. Deneyeceğim. Ben bu tarife kaşar peyniri değil de azıcık cevizli tarator ekliyeceğim.(Antalya usulü:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglkik canim
    levrek cok istah acici gorunuyor

    afiyetle...

    keyifli bir hafta dilerim...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. Tek kelime ile HARIKA...

    Ellerinize saglik.

    Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

    YanıtlaSil
  4. canımm nefis görünüyor ellerine sağlık...mutlu haftalar..sevgiler:=))

    YanıtlaSil
  5. Canımmmm ellerine sağlık harika görünüyor sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Canım muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık.İlk fırsatta deneyeceğim nasipse...
    Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  7. Fazla et sevmeyen biri olarak gene de yemeye calistigim sey balik, ama inan goruntu gel beni ye diyor.Patatese de bayiliyorum zaten, bir dahakine ben de denemeyi dusunuyorum.
    Ben de tarif defterinden aldigim bir tarife bayiliyorum,Uzum yapraklarini sarma yapar gibi baliga sarip hafif zeytin yaginda kizartiyoruz.
    Cok guzel oluyor.
    Genelde balik hafif bayatlamis gibiyse mutlaka boyle deniyorum.

    YanıtlaSil
  8. Hic bir balik cesidine hayir demem.Cok faydali ve hafif.bu tarifde cok guzel olmus ellerine saglik canim,

    YanıtlaSil
  9. ALTINA HALKA SOĞANLA DİLİMLENMİŞ MANTARDA DİZ MMMHH BAK SEBZELERİ YEMEKTEN BALIĞA YER KALMIYOR:))

    YanıtlaSil
  10. ahh ahh..
    içim gider bu manzaraya her defasında..

    YanıtlaSil
  11. Boyle tatlari maalesef buralarda bulmak cok zor.Bize de boyle guzel fotograflarini izlemek kaliyor:)
    Iffet

    YanıtlaSil
  12. ben de bol bol balık yapıyorum bu aaralar.fakat bu tarifi ikilk kez gördüm.muhakkak denemeli salihacığım.ellerine sağlık.harikasın..sevgiler...not:sarımsağı eksik yazmışsın malzeme listesinde..

    YanıtlaSil
  13. Tamamdır, ilk balık yapışımda (cuma günü) bu şekilde deneyeceğim. Süper fikirmiş Salişim eline sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Salihacığım,
    Biz levreği çok severiz. Bu tarifi hemen yapmalıyım. Alabilirsem bugün yapacağım.
    İyi haftasonları
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. begonvilli ev cevızlı tarator tarıfını ısterım:)
    yenı tadlar cok tesekkurler,
    aybıkecım sagol,
    fatoş canım tesekkurler,
    deryacım canımsın,
    hayatın ta kendısılok.cok tesekkurler,
    mujde sagol canım,
    hanımeli tesekkurler balıgı bırde yapraga sararak denıcem cok sagol fıkır ıcın:),
    lezzet sefası sagol,
    aylın zaten önce patatesler yendı sanra balık:P,
    nunum gıtmzezmı:),
    iffet yokmu balık oralarda?,
    fundacım sagol,mmm şimdi duzeltım hemen:),
    şefim,afıyet olsun sımdıden:),
    pelincim afıyet olsun dene muhakkak enfes oluyor:)

    gec yazdıgım ıcın özurdılerım ama herkese guzel hafta sonları:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)