Perşembe, Nisan 23, 2009

HAVUÇ ÇORBASI






Benim oğlumun özel sebzesidir havuç:) aralarında anlayamadığım özel bir bağ var,özellikle de çorbalarda..evde her gün şu diyalog yaşanıyor;''Anne havuçlu çorba yaptın mı?''..... dolayısıyla gün aşırı bu çorba pişer bizde:) hem bu şekliyle hem değişik versiyonlarıyla..mesela havuçlu un çorbası,havuçlu sebze:)çorbası ,havuçlu düğün çorbası vs..böyle uzayıp gidiyor liste:)

Havuç,çok faydalı bir sebze ama diğer sebzelerden ayrılan yanı içine yağ girince faydasının daha da artması:)buradan inceleyebilirsiniz....



Ben 2 şekilde yapıyorum ilki aşağıda yazdığım 2.si ise bildiğimiz yoğurt çorbasını hazırlayıp kaynamaya başladığında,ince rendelediğim havuçları ekleyip bir-iki taşım kaynatıyorum zaten incecik rendelenen havuçlar hemen pişiyor.

Çorbayı taneli yiyemeyen çocuklar için pişince rondodan veya robottan geçirelebilir.

HAVUÇ ÇORBASI;

Malzemeler;

  • 2 adet orta boy havuç
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 s.b su
  • et veya tavuk bulyon suyu
  • tuz

Yapılışı;

  1. havuçlar yıkanıp temizlenir ve rendelenir.tencerede kızdırılan yağda kavrulur.
  2. Rengi açılıp,küçülmeye başladığında un eklenir ve kavrulur.
  3. soğuk su eklenir ve hızlıca karıştırılır.süt eklenir.
  4. kaynamaya başladığında tuzla tatlandırılır.

Arkadaşlar,çorba tatlı olmuyor.Dilerseniz havuç miktarını azaltırsınız ama içine etsuyu ve tuz girdiğinden dolayı(et suyunu eklemeyi unutmuşum bu sabah yazımı okuyunca farkettim) tadı zeytinyağlı yemeklerdeki gibi oluyor.Bu ölçülerle hazırlayın eminim ki memnun kalacaksınız,denemekten zarar gelmez değil mi?:):)

10 yorum:

  1. Saliha,
    Ben bir kere denedim havuc corbasini ama cok tatli geldi bana, zor bitirdik.
    Bilemiyorum seninkinin tadi nasil veya ne yapilabilir tadi degistirmek icin?
    Iffet

    YanıtlaSil
  2. Harika olmus harika, ellerine saglik.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir tat doğrusu. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. salihacım sayfanda harika lezzetler var eline yüreğine sağlık ama havuç çorbası nasılda güzel görünüyor...sizlere afiyet şifa olsun.çok öptüm sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Canımmm ellerine sağlık eminim çok lezizdir sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ben de oktay ustadan yıllar önce aldığım havuçlu çorba tarifini denemiştim. babam çok beğenmişti.
    sizin çorbanız daha kolay gözüküyor.deneyeceğim inşallah.tarif için sağolun.
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Havuş çorbası tatlı oluyordur diye hiç denemedim.Ama sizin tarifinizi denemek istiyorum.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. iffetcim;çorbanın tatlı olması içindeki malzemelerle alakalı,havuçu fazla kullanmıs olabılırsın veya içine etsuyu eklememiş olabılırsın.istersen benım tarıfımle bır dene bakalım nasıl olacak,inan sureklı yaptıgım bır tarıftır:)

    aybıke cok tesekkurler ,
    arzu sagol,
    yeşim ablacım senden bu sözlerı duymak ne guzel:)çok tesekkurler:),
    deryam cok sagollllll,
    haydı mutfaga,evet cok basıt bır corba:)tesekkurler,
    tugba,dene bakalım begenecekmısınız?deemekten zarar gelmez ölçülerde az..

    herkese canu gonulden sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  9. Havuç fotoğrafın harika. Ben yoğurtlu havucun her türlüsüne bayılırım, kızarmış haşlanmış veya çiğ ama bol sarmısaklı. Çorbasına da limon suyu ve biber salçası katarsak çocuklar sevmeyebilir ama tatlı tadından çıkar.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)