Pazartesi, Aralık 01, 2008

Haşhaşlı ,Patatesli Çörek




Hamurundaki patatesin verdiği lezzet, haşhaşın baştan çıkaran,diyet bozduran:) güçlü lezzetiyle birleşince enfessss bir börek afedersiniz çörek:) ortaya çıktı.''24 temmuz menüsü ''yazımda bahsettiğim, resimlerini çekemediğim için yayınlayamadığım; haşhaşlı çöreklerimden daha lezzetli oldu.Patates ve haşhaşı sevenlere tavsiye ederim.İsterseniz haşhaşı çıkarıp sadece patatesli hamurdan çörek veya poğaça yapabilirsiniz.Bu ölçülerden yaklaşık 2-2,5 tepsi çıkıyor.Az yapmak isterseniz yarım ölçü kafi gelir.




HAŞHAŞLI,PATATESLİ ÇÖREK;(Tarif, Emine Bederin,Büyük Yemek Kitabından uyarlanmıştır)
_7-8 kişilik_



· 2 yumurta ;birisinin sarısı üzeri için ayrılır.· 1 su bardağı süt
· 1 su bardağı sıvıyağ
· 5 adet orta boy haşlanmış ve rendelenmiş patates
· 1 kibrit kutusu yaşmaya & kuru instant maya kullandım· 1 yemek kaşığı şeker
· 1 tatlı kaşığı tuz
· 5 su bardağı un & her zaman dediğim gibi unu eklerken kontrollü dökün ve yoğurarak ekleyin ki kıvamına göre un ilave edin.



İÇİ İÇİN;

· ¾ su bardağı sıvıyağ & 1 su bardağından 2 parmak eksik· 250 gr. Çekilmiş haşhaş & artık marketlerde,kahvaltılık satan dükkanlarda hazırları satılıyor



Yapılışı;



1. Ilık sütün içine mayayı ve şekeri ekleyin ve kabarmasını bekleyin.kuru maya kullanıyorsanız direk hamura ekleyin.
2. Unu kaba eleyip içine,mayayı,sütü,sıvıyağı,yumurtayı ,haşlanmış patatesleri,şekeri,tuzu ekleyip özlü bir hamur yoğuruyoruz.ağzını örtüp ılık ortamda 2 misli kabarana kadar bekliyoruz.
3. Çöreğin iç harcını hazırlıyalım;sıvıyağı ve haşhaşı bir kapta karıştıralım.
4. Mayalanan hamuru 3’e bölüp beze yapalım ve bezelerden birini unlanmış zeminde 0.3 mm. Kalınlığında açalım.
5. Üzerine haşhaşlı karışımı sürelim ve rulo şeklinde saralım.
6. Rulonun iki ucunu ip büker gibi ters yönde bükerek 5 cm. eninde parçalar halinde keselim.
7. Diğer bezeleride bu şekilde hazırlayıp,yağlanmış fırın kabına dizelim.hamurların 2.ci kez mayalanması için oda sıcaklığında yarım saat bekleyelim.
8. Fırını 200 derecede ısıtalım ve hamurların üzerine ayırdığımız yumurtayı sürelim.altları ve üzeri pembeleşene kadar pişirelim.
9. Afiyet olsun!!!
Tarifim,Porselen demlik çay saati 31 'i düzenleyen Sevgili; çapankızımutfakta'ya yolluyorum:))kolaylıklar dilerim..

17 yorum:

  1. Saliha'cım ellerine sağlık enfes çörekler bayılırım haşhaşlı lezzetlere bir tanesini aldım öptüm canım...

    YanıtlaSil
  2. Icinde patates olan hamurlar cok yumusak ve oldukca lezzetli oluyor ve bir de icerisinde hasha varsa yeme de yaninda yat olur. Böyle güzel bir tarif icin diyetimi bozabilirim vallahi. Ellerine saglik canim, sevgilerimi gönderiyorum-

    YanıtlaSil
  3. derya,al afıyet olsun:)))

    senemcım,cook haklısın,bende bozdum zati:))sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık nefis olmuş..iyi haftalar sevgiler..yuncafe.blogcu

    YanıtlaSil
  5. saliha hanım enfes bir görüntü ellerine saglık harika olmuş ayrıca 31. ev sahibemize olna desteginden ötürü ayrıca tşk ederim sevgiler sevil http://www.birdemliksohbet.com/

    YanıtlaSil
  6. Bayılınmaz mı hiç? İyi ki uzaktasın Saliha, yoksa bugün harcadığım kalorilerden olacaktım!

    YanıtlaSil
  7. SEVGILI YUNCAFE,TESEKKURLER..

    SEVIL UZUN ZAMANDIR KATILAMIYORDUM ICIMDE UKDEYDI,COK SAGOL:)

    TİJENCIM:))COOK TESEKKURLER BILGILERI HEMEN KOPILEDIM:))

    YanıtlaSil
  8. canım harika olmuş tam ezanın okunmasını beklerken oruçlu oruçlu bittim görüntüye.ellerine sağlık. güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. coreklerin cok guzel gorunuyor canim
    ellerine saglik

    cok guzel bir hafta dilerim

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  10. Süper görünüyor Saliha'cığım, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. Olmadı şimdi o diyet bzoduran tabiri olmıycaktı.BAşlanmamış bir diye nasıl bozulurki ben niye üzülüyosam :)))
    Eline sağlık çok güsel olmuş arkadaşım...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Yine ellerinden bir harika çıkmış Saliha'cığım, ellerine sağlık. Şu an karnım çok tok olmasına rağmen cazip görünüyor, dediğin gibi rejim bozduran cinsten :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. o ne müthiş kızarmış öyle harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Haşhaşlı çöreğe zaten bayılırım. Bir de patatesin lezzeti eklenince nasıl olmuştur kimbilir? Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. IMMM NEFİS GÖRÜNÜYOR CNM
    ELLERİNE SAĞLIK PATATESLİ TATLARI SEVERİM
    sarımutfak-hande

    YanıtlaSil
  16. BENIM YEMEKELRIM TESEKKURLER,
    YENITADLAR,HOSGELDIN SAGOL:),
    BETUL TESEKKURLER,
    HANSA,BEN BASLAMISTIM:),
    LIMONLU KEK,SAGOL
    ZEYNEP TESEKKURLER,
    PELIN PATATES ENFESN TAD VERDI:),SAGOL,
    HANDE CANIM SAGOL,BENDE BAYILIRIM..

    HERKESE SEVGILERIMLE..

    YanıtlaSil
  17. SEVGİLİ ARKADAŞIM;
    http://porselendemlik.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    22.ARALIK 2008 (PAZARTESİ)- 04 OCAK2008 TARİHLERİ ARASINDA

    “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 32” EV SAHİBESİ OLARAK http://renklikurabiyeler.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
    YANİ BEN YAPACAĞIM…
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE

    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 31.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
    C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

    SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
    BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)