Perşembe, Kasım 27, 2008

~~ PROFİTEROL ~~


Tembellik yapıp link vereyim dedim ama çektiğim onca resme ve denemelerime rağmen hiç yayınlamamışım kendime şaşırdım:)
Profiterooll sevmeyen var mıııııııııı?:)))))

Malzemeler;

· 1 su bardağı su
· 4 yemek kaşığı tereyağ
· 1 su bardağı un
· 3-4 adet yumurta
· Yarım tatlı kaşığı tuz

Kreması;

· 2 yumurta
· 2 su bardağı süt
· 3 yemek kaşığı un
· vanilya

Yapılışı;

1. Fırını 200 derece ısıtın.unu eleyin,
2. Tereyağı küp kesip tencereye alın su ve tuzu ekleyin.bunları tencerenin altını yakmadan yapın.
3. Ocağı açın.tereyağ eriyene kadarısıtın.karışım kaynama noktasına kadar gelsin ama SAKIN KAYNATMAYIN.
4. Unu ekleyin ev tahta kaşıkla hemen karıştırmaya başlayın.
5. Pürüzsüz,tencerenin dibine yapışmayan bir hamur oluşana kadar karıştırın.ocaktan alın.
6. Ymurtaları teker teker her eklemeden sonra iyice karıştırın.
7. Krema sıkıcıya veya tatlı kaşığı ile hamuru tepsiye koyun.
8. Toplar kabarıp kızarıncaya kadar 25-30 dk. pişirin.
9. Bu sırada pastacı kremasını yapın.bütün malzemeleri tencereye koyup pişirin.ve soğutun
10. Soğuduktan sonra pufları bıçakla enlemesine olacak şekilde kesin. Tam kesmeyin sandviç ekmeğini keser gibi kesin.
11. İçlerine muhallebiden koyun ve servis tabağına alın.
12. Ben üzerine hazır çikolata sosu kullandım.

35 yorum:

  1. Ben hayır diyemeyenlerdenim.Ama evdede hiç yapmayı denememiştim.Senin yaptığını alsam gitsem tembellik etmiş olmam herhalde:)))

    YanıtlaSil
  2. offf o sosun akısı alttaki profiterol beni mahvetti ya :)

    YanıtlaSil
  3. Saliha'cım benim gibi bir çikolata delisine o soru sorulur mu???
    MUHTEŞEM MUHTEŞEM MUHTEŞEM
    ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Bir yorum da benden, süper olmuş :) Çok severim çook, harika yapmışsın, ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık sevgili Saliha,nefissss görünüyor.



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevmeyen olacağını sanmıyorum. Böyle bir lezzet bombası sevilmez mi? Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. canım harika olmuş.ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Eşime göre basit bir tatlıymış:)Ama ben kesinlikle öyle düşünmüyorum.Bayılıyorum hele de güllüoğlununkine:)
    Ellerine sağlık
    harika görünüyor

    YanıtlaSil
  9. allahhhh yemede yanında yat nefis görünüyor ellerine sağlık şekerr

    YanıtlaSil
  10. hayır olduğunu sanmam.ellerine sağlık.tek kelime mükemmel...

    YanıtlaSil
  11. Profiterol sevmeyen yok. Ama yapamayan var. :)))
    Cesaret edemeyen de dolu. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. cok guzel gorunuyor kesınlıkle ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım nefis görünüyor, bizim evde de çok sevilir, yapmayalı epey oldu, bir süredir de aklımda, şimdi bu görüntüyü de görünce en kısa zamanda evdekilere ziyafet çekmeli:))
    bir de etimekli salatayı servisten kaç saat önce karıştırmak yeterli olur?

    güzel bir hafta sonu diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Yook! Hanımlar arasında Profiterool hiç yoktur herhalde.:)
    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  15. bencede çok güzel olmuş,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. çok güzel olmuş canım tatlı canavarıyım bende:) ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ne diyim harika görünüyor..ağzımın suyu aktı yaa....

    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  18. anteaşım,al buyur olmazsın:))

    gökçeee tadabilseydinn harıkaydıııı,

    derya,sor ya çikoata sevdası mahedıyo bizi:((,

    limonlu kekim harikasınnnn,

    bengisu ;teşekkürler canımmm;

    pelin,lezet ve KALORİ bombasıı;

    BİNBİRÇEŞNİ-SALİHA

    YanıtlaSil
  19. BENİM YEMEKLERİM,TESEKKURLER,SAGOL,

    DİLEK,BASİT Mİ?İNANIYORUM YAPILIŞINI İZLESELER OYLE GELMEZ HERALDE:)),

    MELİSA,DİMİ YAT YANINDA:),

    DEFNEYLE BIRLIKTE,SAGOL CANIM BNIM:),

    NİLAY,GÖZÜ KARARTMALI VE DENEMELİ BENCE ,

    ZEHRA,SAGOL CANIM:),

    HATICECIM EMINIM COKLEZZETLI OLUYORDUR SENINKI:)ÖGLEN GELECEKLERSE MISAFIR SABAHTAN YAPABILIRSIN...

    LAVANTIN,SAGOL CANIM.SENINDE..

    SANIYE SULTAN,TESEKKURLER..,

    MELEK,BENDE:))

    ADAŞIM,COK SAGOL:))

    HEPINIZE SEVGILERIMLE..PROFILIMLE GIRMIYORU BENDE ANONIM YAZAYIM DEDIM:))

    BINBIRCESNI-SALİHA...

    YanıtlaSil
  20. eline sağlık canım bu hiç sevilmezmi hiç yenilmezmi ofof of:))

    YanıtlaSil
  21. yani cnm arkadaşım yapmaya üşenmemessin de tarif yazmaya mı üşendin.ben bunu yapmaya bile üşenirim,yapmış olabilsem tarifi haydi haydi yazarım.slmlar cnm

    YanıtlaSil
  22. Saliha'cigim muhtesem olmus ellerine saglik.
    biraz zahmetli oluyor ama o zahmete deger. vallahii nefiiissss:))gorunuyor..

    Yeni Adresim''www.ozguluntarifleri.com''eski baglanti adresimi yenisiyle degistirirsen sevinirim:)canim.

    YanıtlaSil
  23. yooooooooookkk..:)))canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor sevgiler,mutlu haftalar öpüyorum:)))

    YanıtlaSil
  24. saliham çok uğrayamıyorum malum,ama sende hiiiç boş durmuyorsun kardeş))maşllh barekallah yanii.profiterolden başlayım,vakit bulunca pişirmeyi de yemeyi de en sevdigim tatlılardandır ..
    kurabiyeler eminim enfestiler..
    etimekli salata?hmm hiiç yemedim..
    haşhaşa bildim bileli hastayımdır..
    hepisi de biribirinden güzeller.
    afiyetler olsun yiyenlere ama ne olmasınnnn?yağ olmasınnn)))selametle canım

    YanıtlaSil
  25. mmm profiterola bayilirim eline saglik canim,sahane gorunuyor,su an çok canim çekti:))opuyorum

    YanıtlaSil
  26. Ya ben bayadır gelemyiorum neler olmuş burda bir devir açılıp biri kapanmış sanki...
    Elinize sağlık eşim mütemadiye dr. oetkerin profitrolunu alır gelir '' ben sana evde yaparım alma bunu derim'' ama hiiiiç yapmadım daha bu tarifle yapıyım adamcağıza...
    Elinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. hayatım ellerine sağlık pek cücel olmuş eeee artık bizede yaparsın:))) dün tuzlaya kadar geldim sende pek yakınmışsın hayatım:))) ama ordan pendiğe geçtim...hade öpüyorum seni sevgilerimle tontişim:)))

    YanıtlaSil
  28. SEMA TESEKKURLER CANIM:)),

    SUHEYLACIM EVET YA YAZMAYA ÜŞENDİM:pppp

    ÖZGÜL TESEKKURLER,HEMEN DEGISTIRIYORUM:)))

    FATOŞCUM TESEKKURLER...

    LEYYA, SAGOL CANIM...GUZEL SÖZLERIN ICIN:))

    HANSACIM,COK ESPRIKSIN:))ÇOOOOKKKKK TEŞEKKÜÜÜRRRLLERRR....

    GÖNUL,İFADENI ALCAM SENIN TAAA BURALARA GEL BI MESAJ ATMA CEBIME ASKOLSUN:(((

    YanıtlaSil
  29. mmmh nefisss :))

    ellerine saglik canim ...

    kocaman sicacik sevgilerimle..

    hasretlilezzetler

    YanıtlaSil
  30. Üfff bu profiterol çok nefisss.. Ama biz bunu yersek hiç fit olamayız ki :(

    Elceğizlerine sağlık Salihacığım... Sıcacık sevgiler... (Kurabiye tarifini mailine atıyorum şimdi)

    YanıtlaSil
  31. ayselcım cooook tesekkurler hem yorum hem tarıf ıcın:)

    YanıtlaSil
  32. hasretlı lezzetler yorumunuzu yenı gordum,kusura bakmayın,cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  33. salihacım her sayfanı açışımda bu proftrollere uğruyorum. inşaalh bir gün denicem . bi sorum olucak kremasında şeker yok mu? öptüm . ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  34. adsız isim yazmayı unuttu ben hatice ablan.....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)