Cuma, Eylül 19, 2008

~~KREMALI KABAK ÇORBASI~~

OLDUKÇA BESLEYİCİ VE BİR O KADAR LEZZETLİ....

Kremayı sevdiğimden mi , kabağı çok sevdiğimden mi bilmem ama ben bu çorbayı çok sevdim ve sizinle paylaşmak istedim.Hele kardeşinizin elinden çıkmışsa lezzetine lezzet ekleniyor.

Kükiş, ellerine sağlık ablasının gülü:) böyle devam edersen aile içindeki namımı sen ele geçireceksin bilmiş ol :PPPPP

  • Küküşümün anlatımıyla tek seferde 3 tabak içip, yemek yiyemeden doyduğum çorbamız :DD;


    Kremalı Kabak Çorbası;


    Malzemeler;


    • 3 vey 4 adet kabak _rendelenmiş_

    • 3 yemek kaşığı un

    • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ veya tereyağ

    • 1 lt süt

    • yarım kutu krema

    Yapılışı;



    1. unu sıvıyağ ile birlikte kavuruyoruz.
    2. un pembeleşmeye başlayınca sütü yavaş yavaş sürekli telle karıştırarak ekliyoruz..hareketlerimiz hızlı olmalı ki un topaklaşmasın.
    3. kremayıda ilave ediyoruz._eklemesenizde olur, süt enfes bir lezzet katıyor_
    4. çorbamızı kaynamaya bırakıp,ayrı bir tavada az yağla kabaklarımızı kavuruyoruz,
    5. çorba kaynamaya başladığında kabakları ekliyor ve 1-2 taşım daha kaynatıyoruz.
    6. çorbamızı bledırdan geçirip, kıvamını su veya sütle ayarladıktan sonra ,üzerine kıyılmış maydonozla servis yapıyoruz.
    7. afiyet bal olsun:)))

    & kavurma işlemi kabakların lezzetini açığa çıkarıyor.Ama ayrı ayrı uğraşmak istemezseniz unu kavurma aşamasında kabakları ekleyin.


    & ben çorbamız piştiğinde, çoralarda otu vs. sevmeyen kardeşimle mücadele:P edip,içine dereotu ilave ettim.Hatta servis yaparken üzerine bir miktar kıyılmış dereotu ekledim.Resmini çektiğim tabak oğlumun tabağı dereotu bu yüzden yok,teyzesi gibi sevmiyor:))


    binbirçeşni'nin arşivindeki diğer kabak çorbası;

    sakız kabağı çorbası...

    14 yorum:

    1. selam gecte olsa tanistik ya önemli olan bu degilmi bende seni ekliyorum listeme hemen canim
      kardesinin eline saglik corba enfes görünüyor dikkat et namin elden gitmesin:)) SEVGILER HAYIRLI CUMALAR

      YanıtlaSil
    2. valla tabak takımı çorbayı gölgede bırakmış ama
      kabak takımıda güzel görünüyor......:)))

      YanıtlaSil
    3. ben de pek bir merak ettim doğrusu,oğluma sık sık kabak yemeği yaparım bir de bunu denemek gerek.ellerine sağlık kardeşinin

      YanıtlaSil
    4. Kabağı bende çok severim..Bu çorbayı severek yapacağımdan emin olabilirsin..))Senin ve kardeşinin ellerine sağlık canım..Sunumda harika!!

      Kocaman sevgilerle..

      YanıtlaSil
    5. Çorba çok çok güzel görünüyor, ağzım sulandı! Ellerinize sağlık canım!
      Kocaman sevgiler! Öptümmmm!

      YanıtlaSil
    6. SALİHACIĞIM,
      ÇOK İYİ BİLDİĞİM BİR ÇORBA, VE HAKLISINKİ HARKULADE.
      ELLERİNİZE SAĞLIK HER İKİNİZİNDE.

      SVGLRRRRRRR

      YanıtlaSil
    7. kremadan kaynaklanan bişi desem kabağa haksızlık olur sanırım.:).kabağıda severim kremayıda..her ikiside birleşince nefis bir çorba oluşmuş sanırım..

      ellerine sağlık cnm..denemek gerek..sevgilerimle

      YanıtlaSil
    8. ellerıne saglık cok guzel bır tarıf hayırlı ramazanlar..

      YanıtlaSil
    9. Hiç denemediğim biir çorba çeşidi.Denemem lazım.Eline sağlık.Birde arkadaşım birşey öğrenmek istiyorum.Bloglarda taze tazeyi nasıl ve nereden indire bilirim.Bana yardımcı olursan sevinirim.

      YanıtlaSil
    10. :) Yorumlarını yeni okudum afiyet olsun ablacım bu arada 40 yıllık anaksimona yı bir kalemde küküş yaptınya helal :D neyseki teyzoşum sarım bana şeker diyo :D annesinin lakabından mâkul :D

      YanıtlaSil
    11. İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ-2/4.HAFTANIN EV SAHİBELİĞİNİ http://hobievigardenya70.blogspot.com ADRESİMDE BEN YAPACAĞIM... HERKESİ BEKLERİM

      YanıtlaSil
    12. Canım arkadaşım evde yapması çok basit kasabında ya da evde bıçakla çektiğin yada en kötü ihtimal iri çekilmiş yağlı kıymayı marketlerde satılan tahta adana şişlere saplayıp pişirebilirsin.Yada uzun uzun köfteler hazırlayıp tavada pişirebilirsin.Bir dene bakalım hangisini beğeneceksin.

      YanıtlaSil
    13. Saliham cok güzel bir corba oldugu kesin.Ama diyorsanki kardesin elinden yapilirsa daha lezzetli olur.Bende ablamin kapisini calmam gerekir galiba;)hem öylesi isimede gelir,yorulmamis olurum hehehhe.Kardesinin ellerine salgik canim ,sanada afiyetler olsun.

      YanıtlaSil
    14. merhaba..yağmur kadar duru,güneş kadar sıcak sevgiler bırakıyorum arkadaşım.keyifli bir hafta olsun

      YanıtlaSil

    hoşgeldiniz:)