Perşembe, Mayıs 31, 2007

SAKIZ KABAĞI ÇORBASI VE ÜZGÜNÜM:(



Dün canım çok sıkkındı.Havalardan diyelimde öyle olsun ama insanın eve sığamadığı için dışarı çıkması fakat dışarının hatta kafasını kaldırdığı uçsuz bucaksız gökyüzünün bile dar geldiği bir gündü benim için..

Canımın sıkkınlığını dindirmek için Hülya’cığımın sayfasına uğrayıp yarışma ne durumda bakayım dedim.Birde ne göreyim! Yarışmanın verdiği yada vermesi gereken heyecan ve neşe yerini ‘’hırs’a’’ bırakmış.Tartışma daha doğrusu,hakaret,kindarlık ve anlayışsızlık (daha ne kelime bulacağımı bilemiyorum) almış başını gidiyor..çok ama çok üzüldüm,zaten sıkkın olan canım,depreşmiş olan depresyonum iyice depreşti…

Yani sonuçta bir kurabiye yarışması,hedıye olarak ne araba ne villa nede para ödülü var..bir heyecan katmak için düzenlenmiş ama yok biz her şey gibi bunada kötü duygularımız alet etmeliyiz ya….yok kaz yumurtası benzetmesi yok bu lafı nasıl dersin yok nasıl reklam yaparsın vsvs ben bu insanları anlıyamıyorum…anlıyamıyacağım….

Nasılsa kimse kimseyi görmüyor ve göremicek diye istediğimize hakaret edebiliriz sanıyorlar kendini……hülya’cığımın emeğine saygısızlıktan başka bişi değil…..anlamıyorum ve anlıyamıyacağım……

İşte iyice canım sıkılınca mutfağa attım kendimi ve yaza yakışır bir çorba yaptım. Yaz geldi,hafif yemekler hem sağlık hemde kilo açısından önemli.Gerçekten de lezzetli ve hafif bir yemek oldu akşama varamadan bitti çorbacağızım….tarif sevgili ‘’Oktay ustay’a ait’’ Ellerine sağlık ustam....

Malzemeler;

· 2 adet sakız kabağı
· 1 soğan
· 2diş sarımsak
· 4 yemek kaşığı yoğurt
· 2 yemek kaşığı un
· 1 tutam dereotu
· 1,5 lt.su
· Sıvıyağ,tuz

Yapılışı;


1. Soğanı ve sarımsağı soyup,dogruyor ve sıvıyagda kavuruyoruz.
2. kabakları minik minik dogruyoruz.ve ekliyoruz.
3. 5 dakıka kavuruyoruz
4. üzerine sıcak su ilave ediyoruz.
5. ayrı bır yerde yogurdu,unu,soguk su ekleyıp cırpıyoruz.
6. karısıma sıcak su ekleyip,kaynayan çorbaya yavasça ilave ediyoruz.
7. çorbamızın kıvamını kontrol edip damak tadımıza göre ayarlıyoruz.
8. enson tuzunuda ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.
9. servisten önce dereotu veya kırmızı biberle sunuyoruz.

1 yorum:

hoşgeldiniz:)