Pazar, Eylül 21, 2008

~~KEREVİZ SALATASI~~

SEZONU ERKEN AÇANLAR.....
Sanki bu sezonu erken açan sebzelerden biri kereviz,tezgahlar ; pırasa,lahana,kereviz ve karnabahar dolu,erken çook erken bu sebzeler için...

Biraz daha Kış'a doğru yani kasım sonu aralık başı gibi almanızı tavsiye ederim.Özellikle küçük ve elinize aldığınızda ağır olanları tercih edin,büyük olanların içi daha lifli ve boş oluyor.

Sonbahar'ın,Kış'ın en sevdiğim sebzelerindendir.Çay menülerinin yanına çok yakışıyor.Zeytinyağlısı ,Kış'ın evimizde bol bol yapılır.Salatası da enfes oluyor muhakkak denemelisiniz.



Malzemeler;



  • 1 kilo kereviz _zaten kiloya 4-5 adet düşüyor_

  • 2 - 3 adet havuç

  • yarım demet dereotu

  • 1,5 su bardağı yoğurt _yeterli gelmezse eklenebilir_

  • yarım bardak mayonez

Yapılışı;



  1. havuç soyulup,yıkanır ve rendelenir

  2. kereviz güzelce soyulup rendelenir.

  3. dereotu kıyılır.

  4. yoğurt ve mayonez karıştırılır.

  5. bütün malzemeler karıştırılır.süslemek için üzerine dereotu serpilir.

  6. soğuk servis yapılır.

  7. afiyet olsun!!

9 yorum:

  1. ya çok haklısın ben de tezgahlardaki pırasalara lahanalara bakıp bakıpduruyorum,şaşkın bir şekilde..bu salatayı çok severim bu arada..slmlar..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık çok llezzetli ve besleyici..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. OLDUKÇA SAĞLIKLI BİR SALATA.ELLERİNE SAĞLIK CNM.

    YanıtlaSil
  4. Hayatımda hiç kereviz yiyememiştim geçen yazakadar:) İlk yediğim hali de salatası oldu. Çok beğendim.
    Ama hala zeytiyağlısını yiyemem çok fena oluyorum:)

    Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. daha önce salatasını hiç denemedim ama çok güzel görünüyo...
    yakın zamanda keşfetmem lazım..
    ellerine sağlık..,
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. süheyla pırasayı yazmayı unutmuşum bak:)tesekkurler canım aynı fıkırdeyız..

    fotş tesekkurler,sevgıler:)

    semra hosgeldın sagol canım senınkılerı yanında bişi sayılmaz:)


    papatya z.yağlısıda cok guzel olur ama ya:(



    soframda beraber muhakkak denemelısın cok lezzetlı oluyor salatası:)

    herkese sevgıler..

    YanıtlaSil
  7. Benim en büyük sebze aşklarımdan biridir kereviz nasıl yapılmış olrsa olsun her çeşidini bayılarak yerim ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim salatalardan biridir. Bu kadar yağmur yağmasına rağmen ben halen kış moduna giremedim. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Çok severim, sarımsaklı ve cevizlisini yapıyorum. Bir de kerevizi rendeler rendelemez limon suyuyla ıslatınca kararmasını önlüyor, mutfakgüncesinden öğrenmiştim.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)