Cumartesi, Eylül 13, 2008

Annemlerle İftar / İftar menüsü& 3

Anneciğim,yoğun ev temposuna,hasta bakıyor olmasına ve çok ama çok hasta olmasına rağmen bize bu güzel yemekleri hazırladı.

Bugün ailem iftara geliyor,bakalım ben neler yapabileceğim:)

Anneciğim,bunca sıkıntılarına rağmen her zaman yanımızdaydın Allah c.c sizi başımızdan eksik etmesin.


Mısır Çorbası ;tıklayın:)


  Mevsim salata;



 Antep kebabı,sade pilav,tavuk kavurma;



Tavuk kavurma;__iftar sofraları için çook pratik ve lezzetli bir yemek__

malzemeler;
  • bütün tavuk göğsü
  • su
  • tuz
  • sıvıyağ
yapılışı;
  • tavuk üzerini aşacak kadar suda haşlanır.
  • haşlandıktan sonra didklenir:)
  • tavada sıvıyağ kızdırılır ve tavuklar yağda 5-10 dk. kavrulur.

__Defalarca yaptığımız,tek zorluğu köfteyi yoğurması olan eşsiz lezzette bir yemek.Denemediyseniz hemen deneyin derim.Kendi köfte harcınızlada yapabilirsiniz,sonraki denemelerde ben kendi köfte harcımla hazırladım:)__tarif,şaşmaz tariflerin adresi;Portakal Ağacı


 Antep Kebabı;


malzemeler;
  • yarım kg. az yağlı kıyma (iki kere çekilmiş )
  • 2 ekmek içi (ufalanmış)
  • 1 yumurta,
  • tuz, karabiber, maydanoz,
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
Yapılışı;
  • tüm malzemeleri iyice karıştırıp harcı yapın.
  • eğer zamanınız varsa bir gece buzdolabında bekletin, yoksa siz diğer malzemeleri hazırlayana kadar buzdolabında durabilir.

diğer malzemeler ;
  • 4 patlıcan
  • 8-10 sivribiber
  • 5-6 domates
  • 20-25 arpacık soğanı (veya 2-3 normal soğan)
  • 1 baş sarımsak, yarım çay bardağı zeytinyağı.
Yapılışı;
  • patlıcanları yıkayıp alacalı soyun.
  • sivribiberlerin içlerini çıkarıp ikiye bölün.
  • domatesleri soyup halka halka doğrayın, soğan ve sarımsakları da soyun. patlıcanları köfteyi hazırladıktan sonra soyacaksınız.
  • köfte harcını çıkarıp yuvarlak köfteler yapın.
  • patlıcanları alacalı soyun ama suya atmayın. fırın kabına bir patlıcan bir köfte olacak şekilde dizin.
  • sonra soğan, sarımsak ve biber karışımını üzerlerine serin.
  • en son olarak da domatesleri dizip yarım çay bardağı zeytinyağını gezdirin.
  • üzerini alimünyum folyoyla kapatıp önceden ısıtılmış 250C fırının en alt sırasına yerleştirdiğiniz telin üzerine koyun. yaklaşık bir saat köfteler ve patlıcanlar pişene kadar pişirin. pişirme süresinin son on dakikasında alimünyum folyoyu çıkararak pişirin. (böylece üzerlerinin kızarmasını sağlamış oluyorsunuz...)
 Annemin enfes böreği:)

16 yorum:

  1. o börek el açması mı bana mı öyle geldi. anneciğinin ellerine sağlık. ah ah o sofrada bend eolsaydım keşke:)) teyzemin elelrinden öperim ve iftara davet edilmeyi dört gözle beklerim:))

    YanıtlaSil
  2. Canim öncelikle annecigine cok gecmis olsun. Allah annelerimizi babalarimizi basimizdan eksik etmesin. Hasta hasta ne güzel seyler hazirlamis sizlere. Ellerine saglik. Güzel bir hafta sonu, hayirli iftarlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. http://www.google.com/analytics/tr-TR/
    canımcım bu adrese üye oluyorsun bu adres senin sitenin istatistiklerini hengi kelimelerde arandığını hangi sitelerden sana geldiğini raporluyor. bu adrese üye olurken g mail kullanıcı adını ve şifreni kullanmalısın yani siteye giriş yaptığın kullanıcı adın ve şifrenle aynı olmalı. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. canim elelrine saglik annecigininde eli degen herkesinde nefis olmus herbirseyler elbasana gelmistim neler gordum elbasan arnavutlukta yapilan bir yemek pekte seviyorlar nefisssss

    YanıtlaSil
  5. Saliham yemekler hepsi birbirinden nefis,anneciginin ellerine saglik,Allahim onlari korusun.Salatada harika olmus mmm afiyetler olsun hepinize,allah orucunuzu kabul etsin.Sevgiyle kal canim.

    YanıtlaSil
  6. canım hersey nefıs gorunuyor ellerıne saglık Annenınde elleıne saglık. hayırlı ramazanlar sevgıler..

    YanıtlaSil
  7. yemekler nefis..ben müsadenle bir dilim börek alayım..sahur saati cnm börek yemek istedi.slmlar

    YanıtlaSil
  8. Sofra düzeni çok şık,masadakilerde öyle,anneciğinin ellerine sağlık...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. halenze evet el açması:)buyur gel annem mısafırı pek sever:) bılgıler ıcın tesekkurler..

    senem cok sagol..amın hastada olsalar basımızda dursunlar:(

    nihan,oralardada mı yapılıyor?

    yaren sagol canım..

    banu cok tesekkurler:)

    suheyla sagol canım hayırlı ramazanlar..sahurdada ne guzel gıdıyor börek ya:)

    pelın cok nazıksın canım sagol:)

    herkese hayırlı bereketlı gunler dılıyorum...

    YanıtlaSil
  10. Canim annecinin ellerine saglik,masallah hepsi birbirinden harika gorunuyor,kim nasil lezzetli olmustur,hele de annemizin ellerinden olursa..Annecine sifalar dilerim insallah tez zamanda daha iyi olur,sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Saliham, anacığının elleri dert görmesin, hepsi birbirinde lezzetli yaptığı yemeklerin..Acil şifalar diliyorum ayrıca..
    Öpüyorum canım bacım..

    YanıtlaSil
  12. bunlar ne ya süper hepsi nasıl iştah kabartıcı anlatamam.Sofra aşırı sempatik geldi bi an o sofrada nasıl muhabbetli insanlar oturmuştur diye düşündüm kimsenin ağzının tadı bozulmasın nice hayırlı iftarlar....

    YanıtlaSil
  13. hansa ne kadarzaziksin canım sözlerın ruhumu oksadı...cooookk tesekkurler...

    fayza bacım nerelerdesın cook özledım ben senı:(

    hurıyecım allah ana babalarımızı basımızdan eksık etmesın degılmı canım? cook tesekkurler ellerıne saglık arkadasım:)

    YanıtlaSil
  14. açma börek harkulade gerçekten..
    annene sevgiler..
    sürahilerimizde ADAŞ olmuş sizinle :)))))
    sağlıkla keyifle geçen ramazan sofraları diliyorumm.
    çk svglrrrr

    YanıtlaSil
  15. Saliha şekerim;
    Börek beni benden aldı, yapılırmı bu bu saatte :)
    Daha iftara 4 saat var:)
    Anneciğinin ellerine sağlık, fotoğraftan bile belli herşeyin lezzeti.
    Bu arada anneler hasta olmaz diyorum ben biz hasta oluruz mızmızlanırız onlar her durumda dimdik ayakta olur ve bizi beslerler :)
    Öperim canım.

    YanıtlaSil
  16. nunu kardeş surahıler:)mehmetten dolayı en son doldurduk yoks dırek asagıya:)

    mugecım,sagol canım..anneler nasıl oluyor bılemıyorum ama hasta olsalarda ayakta dımdıkler:)bendende sevgler opcukler:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)