Perşembe, Ekim 11, 2007

YE # 27 KARADENİZ YEMEKLERİ VE MISIR ÇORBASI



Etkinliğin son tarihi 15 Ekim ama hem araya bayram giriyor, hem de bayramın verdiği telaş. Ben de etkinlik yemeğimi bu gün yayınlamaya karar verdim. Sevgili Yeşim, çok güzel bir konu seçmesinin yanı sıra benim açımdan araştırmacı –gazeteci sıfatımı harekete geçiren bir konu seçmiş(ne gazeteci olur ya benden:)).Tabii Karadeniz kökenli olanlar için çok zor olmasa gerek ama benim gibi Karadeniz ile uzaktan yakından alakası olmayan birisi için tarif bulmak ve uygulamak zor oldu.



Ama ben yılmadım, durmadım ve tarif araştırdım. Hangilerini yapabilirim, hangileri damak tadıma uygun, hangi tariflerin malzemeleri elimde vs vs… Karadeniz yöresine uygun sadece ‘’mısır ununu’’ kullanıyordum mutfağımda. O’da sadece ekmeklerde…ben böyle düşünürken geçen haftalarda annemlerde yaptığımız iftar ve kardeşimin mısır unlu ve mısırlı çorbası aklıma geldi. Nette araştırdığımda da tevafuk etmişti ‘’mısır çorbası’’,neden olmasın dedim ve menü de resmini yayınladığım çorbanın tarifini etkinliğe sakladım. Yeşim’cim bu seferlik sıyrıldım işin içinden, bir daha ki etkinliğin konusu ne olur ne yaparım bilemiyorum…



Biz ailecek bu çorbayı çok beğendik. Her zaman ki gibi hem iftarın verdiği vakit darlığı hem de ortamın loş olmasından dolayı sanatsal bir çekim olmadı ama çok da gözleri tırmalamıyor değil mi?Evim karanlık değil ama çokta ışık almıyor bu yüzden içime sinen resimler çekemiyorum.Oğlumun beni rahat bırakmaması da cabası.. ama napalım sonuçta yemek fotoğrafı sanatçısı değiliz dimi?Yemek fotoğrafı demişken bu ay ki ‘’Sofra’da’’ derginin yemek fotoğraflarını çeken kişinin röportajı vardı okuyun derim….



Yazı yine uzadı da uzadı…Sevgili Yeşim’e Ye 27-Karadeniz Yemekleri'nin konusundan dolayı teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum…Benim için çok öğretici bir etkinlik oldu ve gelen tariflerle dağarcığımı daha da geliştireceğim….



Malzeme;
1) 1küçük kutu konserve tane mısır veya( yazdan buzluğa koyduğunuz mısırlardan da olur)
2) 1 orta kase haşlanmış ve didiklenmiş tavuk
3) 3 yemek kaşığı mısır unu
4) 2 yemek kaşığı un
5) 6 bardak tavuk suyu veya normal su
6) Z.yağ veya tereyağ, tuz
7) Yarım paket krema
8) Yarım su bardağı süt

Yapılış;
1) Tenceremize sıvı yağımızı koyup üzerine mısır unu ve normal unu ekleyip kavuruyoruz.
2) 5 dk kavurduktan sonra soğuk tavuk suyumuzu kontrollü olarak ilave ediyoruz.
3) Haşlamış tavuğu da ekleyerek kaynamaya bırakıyoruz.
4) Krema ve sütü bir kase de çırpıyoruz.
(Tek başına krema ağır geliyor, sütle yumuşatmış oluyoruz.)
5) Çorbamız kaynadığında kremalı sütü ekliyoruz.
6) En son tane mısırları da ekliyoruz.
7) Bir taşım daha kaynatıp sıcak olarak servis yapıyoruz.
8) AFİYET OLSUN.

16 yorum:

  1. Eline sağlık canım.Karadeniz yemekleri bize de çok uzak ama tatma fırsatım olduğunda kaçırmıyorum doğrusu.Kızkardeşim Ordu gelini olduğundan bizede böyle imkanlar çıkıyor :) Dible ve hamsili pilavı seviyorum en çok....
    Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum.Selam ve sevgiler.....

    YanıtlaSil
  2. ay ben halen arar durur vaziyetteyim ne yapsam diye! bu aksam yaptim yaptim yapmadim zaten katilamayacagim heralde.. senin corba sahane gorunuyor! ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  3. mısırı çok seviyorum ama öle koçanla değil böle tane mısırı cinsmiyim neyim ben saliha:)yapacam çorbanı eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Salihacığım ellerine sağlık.Gerçekten zor bir konu .Ben bile Karadenizli olmama rağmen çok karadeniz yemeği bilmem.Biraz da damak tadım Ege'ye daha yatkın sanırım.
    Sen de bilmeden de olsa araştırıp güzel bir çorba yapmışsın.Seni tebrik ederim.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. oyacım,bende hamsılı pılav yedım ve cok sevdım ama yapmaya üşendim...tesekkkurler..

    yasemın uydur bişi işte kıs:P kuymak yap en kolayından derrrmişim ehehe....tesekkurler...

    aylın,inanki dene cok guzel bir tadı var,tesekkurler....

    serpilci tesekkur ederım..benımde göçmen olmama ragmen damak tadım egeye daha yakın,aynı konuda kesısıyoruz..
    herkese sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  6. Saliha'cığım,
    Yazının başlığını görünce bir an korktum, sonra yok yok korkma, daha vakit var dedim. Ellerine sağlık komşucuğum.

    YanıtlaSil
  7. salihac�m ellerine sa�l�k bizim anaksimonada sende �ok marifetlisiniz ma�allahhhh :)) ee benim o toplar�m vard� yaa nezaman yiycem :))

    YanıtlaSil
  8. sevgili arkadaşım,
    sen de benim gibi aceleci davranıp etkinlik tarifini yayınlamıssın,çok iyi olmuş..bence tam zamanı..bayram telaşı ile arada unuturdum ben etkinliğe katılmayı..mısır çorban da harika görünüyor..denemeyi düşünüyorum..gerçi şimdiye kadar hiç bir çorbaya mısır unu katmadım..tadı nasıl acaba..
    bu arada benim bloga yazdığın yorumda sormussun burada cvb yazayım,ben beylikdüzünde oturuyorum.i.marmara evl.biliyor musun bilmem..yıllardır burada oturuyoruz bana hala istanbul dışı gibi geliyor.ya sen???slmlar..

    YanıtlaSil
  9. ay bunu hep merak etmısımdır demekkı boyle yapılıyormus
    ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  10. canim sevdiklerinle beraber guzel bir bayram gecirmeni dilerim! hayirli bayramlar!

    YanıtlaSil
  11. canim neg uzel olmus ellerine saglik neifs

    YanıtlaSil
  12. nefis bir çorbaya benziyor elinize saglık..

    YanıtlaSil
  13. Selamlar Saliha,
    Tam bir mısır tutkunu olduğum için onun bir de süt ve kremayla buluştuğunda oluşturacağı lezzeti düşünüyorum da...Harikadır kesinlikle:).
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler...
    aslı

    YanıtlaSil
  14. Harika! Cok güzel ellerinize saglik.
    Sevgiler Sonja...

    YanıtlaSil
  15. sevgılı yasemın tesekkurler..
    nıhan sagol canım,
    butterfly tesekkurler...
    muge sagol...
    sonja tesekkur ederım..
    hepınıze sevgıler arkadaslar...

    YanıtlaSil
  16. slmm
    az önce tesadüfen açtığım bu sayfada güzel tarifler gördüm.mısır çorbasını mutlaka deneyeceğim.ben de batı karadenizde uzun yıllar yaşadım.orada yapılan mısır çorbası çok farklı.sizin tarifiniz de mutfağımı zenginleştirecek.biz de çorbacıyız ve bulduğum çeşitli lezzetleri mutlaka denerim.hepiniz ellerinize sağlık bayanlar.hayriye

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)