Çarşamba, Mayıs 21, 2008

SEBZELİ ENGİNAR

Nisan ortasında tezgahlarda gözükmeye başlayıp, mayısın ortasında da tazeliğini kaybediyor.Tazeliğini kaybettiğini kılçıklanmasından anlıyabiliriz.Ucuzladığı zamanda anlayın ki mevsimi geçti ve kılçıklandı,ellerinde kalmasın diye ucuza veriyorlar.Malesef, halk pazarlarında şu sıralar 1 tl nin üzerinde ama sıkı bir pazarlıkla biraz daha ucuza alabiliyorum.
Enginar artık yavaş yavaş tezgahlara veda ediyor.Bende sayfamda tariflere bakarken hafif ve lezzettli ''sebzeli enginar'' tarifimi eklemediğimi farkettim.
Yaz ayı kapıda,hafif ve besleyici yemeklerin tam zamanıdır.Hem bezelye hem enginar taze taze tezgahlardayken muhakkak denemenizi tavsiye ederim.


SEBZELİ ENGİNAR;

  • 3 adet enginar
  • 1 adet soğan
  • 2 büyük kase taze bezelye
  • 3-4 adet taze patates
  • 3 adet havuç
  • yarım limon suyu,şeker ve tuz

YAPILIŞI;

  • Enginarları istediğiniz boyutta kesin ben 4'e bölüyorum.
  • patates ve havucuda doğrayın
  • tencereye küp doğranmış soğanları koyup sıvıyağda kavurun.
  • enginarları,patates,havuç ve bezelyeleri alıp üzerine yarım bardak sıcak su ve yarım limon suyu gezdirin.
  • şeker ve tuzuda ilave ettikten sonra kısık ateşte yarım saat pişirin.
  • lezzetine doyamıyacaksınız.

DİĞER ENGİNAR LEZZETİ;

ENGİNAR GÖBEĞİNDE SULTAN HAZİNESİ

3 yorum:

  1. Galiba ben zamanı kaçırmak üzereyim... Ellerine sağlık...
    Tablo gibi olmuş bol vitaminli...

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. AYSELCIM BU HAFTA BIRAZ AL VE PİŞİR KACIRMADAN CANIM...SEVGILERIMLE COK TESEKKKURLER

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik nefis görünyüor.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)