Cuma, Şubat 23, 2007

ENGİNAR GÖBEĞİNDE SULTAN HAZİNESİ...


Ne güzel bir ismi var değilmi?bu yemeği gercekten denemenizi tavsiye ederim hakıkaten cok lezzetli oluyor.tarıf eski bir yemek dergisinden.Görünce bayıldım,hemen yapmalıyım dedim.Sizede tavsiye ederim.
Malzemeler:

6 adet konserve enginar(ben geçen bahar buzluğa koymuştum onlardan yaptım)

  • 250 gr. Kusbası tavuk
  • 2 yemek k.tereyag veya sıvıyag
  • 2 adet sivribiber
  • 2adet domates(ben salca kullandım mevsımı degıl cünkü)
  • Yarım kasık soya sosu(kesınlıkle kullanın harıka oluyoR
  • 4-5 adet arpacık sogan


Besamel sos:

  • Yarım bardak süt
  • 1 yemek k. Yag


Yapılışı;

  • Eger konserve kullanmıyorsanız engınarları lımonlu suda 20 dk haslayın.
  • Dıger tarafta yagda ıkıye boldügünüz soganları soteleyin ve biberi,tavuğu,salçayı ilave edin.
  • En son soya sosunu,tuzunu ve istediğiniz baharatı ekleyin ve altını kapatın.
  • Beşamel sos için unumuzu yağımızla kavuruyoruz ve renk almaya baslayınca sütümüzü yavaş yavaş ekliyoruz.
  • Koyulaşınca tuzunu ılave edip altını kapatıyoruz.
  • Haşladığınız enginarları fırın tepsisine dizinTavuk sotemizi enginarlara paylaştırıp fırına veriyoruz.
  • 10dk ısınmıs fırında pişecek.sonra hazırladıgımız beşamel sosu engınarların üzerine paylaştırıyoruz ve tekrar fırına verıyoruz.
  • Üzerleri kızardığında yemeğimiz pişmiş demektir.
  • afıyet olsun..
2 yemek k. Un

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)