Perşembe, Mayıs 15, 2008

KAKAOLU ISLAK KURABİYE

Menümdeki tariflere devam ediyorum;salatayı kardeşimden öğrenmiş hatta geçen sene yayınlamıştım.Tarif aynı sadece şekil değişikliği yaptım.Yanında da sarımsaklı,körili yoğurt servis ettim.tarif için buraya tıklayabilirsiniz.


Kurabiyeler enfes oldu.Kakaolu,nemli bir yapısı olan ve kendini ‘’browni’’ zanneden leziz 1 tepsi kurabiyem oldu.Çayın yanına olduğu kadar inanın kahvenin de yanına çooook yakışıyor.İlk olarak arkadaşım Oya’da gördüm.Kevgir’de yayımlanmıştı.Daha sonra da canım Ninom’da gördüm.

Ve birçok blog arkadaşım Nihan’ın tarifini denemiş ve memnun kalmış.Eeee bu kadar meşhur olmuş bir lezzeti bende denemeliydim.Çok beğendim çok,hala denememiş olan varsa hemen denesin derim.

Tarife buradan ulaşabilirsiniz ama ben arşivimde bulunması için burayada yazacağım.




KAKAOLU ISLAK KURABİYE;
MALZEMELER;
  • 1 Paket (25 gr.) Ulker Kakao
  • 1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarin
  • 1 Yumurta
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Cay Bardagi Sivi Yag
  • 1 Cay Bardagi Seker
  • Aldigi Kadar Un (takrıben 3 su bardagı alıyor..)
Cekilmis Antep Fistigi (Uzerini Suslemek Icin)




SURUBU ICIN;

  • 3 Cay Bardagi Seker
  • 3 Cay Bardagi Su

YAPILISI;

Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin. Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, antep fistigiyla susledikten sonra, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN

9 yorum:

  1. Salihacim dönüsün muhtesem olmus:)harika tarifler eklemisin yine ve de sayfan degismis.Cok güzel olmus,diyeride güzeldi buda cok güzel olmus.Hayirli olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sonunda yeni lezzetlerle dönüş yaptın :) Hepsi çok lezzetli gözüküyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. salihacim bu kurabiyeleri benim eltim yapiyor. ben adini banyolu kurabiye diye biliyorum :) gercekten harika oluyorlar! seninkininde goruntuleri super! ellerine saglik!!

    YanıtlaSil
  4. ay dur unutmadan ekliyeyim yeni sablon cok guzel. ama soldaki menuyu cizgilerle falan ayirsan daha gusel ve toplu durcek sanki :) hani uzun zamandir yorum yapmiodum yaptimmi tam yapim dedim :D:D:D

    YanıtlaSil
  5. canım hoşgeldin..umarım iyisindir..
    yeni şablonunda pek güzel olmuş..cıvıl cıvıl içim açıldı vallaa ..ohhhhh..
    ıslak kurabiyeyi bende aldığım ilk günden beri üç kere yaptım..bence tek kelimeyle harika oluyo..
    ellerine sağlık..
    öpüyorum..sayfan çok güzel olmuş.:))

    YanıtlaSil
  6. Canımcım

    Harika bir kurabiye bu.İyi ki yazpmış ve buraya da yazmışsın.Şimdi buz gibi sütle yedim:))
    Allah hayırlı şifalar versin.Tevekkül iki cihanda saadet getirir;)

    Sevgiler
    Abam

    YanıtlaSil
  7. abam;duan ve hatırlatman için çok teşekkurler dostum:))

    yesıl domates tesekkurler canım,

    yasemın sen canımsın ya ne yazarsan yaz!!

    muge sagol arkadasım...

    yaren;canım özlemısım senı,tesekkurler..

    YanıtlaSil
  8. merhaba! kurabiyeyi denedim ve çok süper oldu hele eniştem bayıldı.yorumlarda dendiği gibi sütle harika oluyor.Ama margarinli olduğu için de ölçüyü fazla kaçırmamak gerekiyor.olsun yine de tarif iiçin teşekkürler ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. merhaba.ben işyerimden yaklaşık kırk kişilik bir gruba hazırlayacağım kurabiyelerden.iki ölçü yapmam gerekiyor sanırım.verdiğiniz ölçüden yaklaşık ne kadar kurabiye çıkıyor?duruma göre üç ölçü de yapabilirim çünkü.yanıtınız için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)