Pazartesi, Mayıs 26, 2008

BİZ BİR WAFFLE YAPTIK.........

çilekleri yakın plandan çekmeyi çok seviyorum....




Kahvaltı için Hatice ablayla sözleşmiştik.Kahvaltı sonrası muhallebi ve çilek kombinasyonuyla tatlı hazırlamıştık ki ben yeni aldığım ızgara tavamı gösteriyordum Hatice’ye….aaa bunda çok güzel waffle olur demesin mi?Ufak çaplı bir waffle krizinden sonra,hemen işe koyulduk başladık tarif aramaya..
Bekarken, Bakırköyde ;waffle evi diye bir yerde yerdim waffle  ne güzel yaparlardı.

Neyse ki Sevgili Devletşah,’’ hızlı waffle’’ tarifiyle imdadımıza yetişti.yaptık,tabaklara koyup gözlerimizde şenlensin diye süsledik Çocuklarda bayıldılar waffle….
Yumuşak,az şekerli,puf bir hamur oluyor ve bu ölçülerden 10 adet çıkıyor,merak edenler için eklemek istedim.Arşiv oluşturduğum için tarifi buraya da yazacağım.Herkese hayırlı haftalar diliyorum;

WAFFLE;

10 Adet-5 kişilik


malzemeler;

2 adet yumurta
1 yemek kaşığı şeker
1 1/2 su bardağı süt
1/4 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 3/4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


Hazırlanışı;

Yumurtanın sarısı ile akı ayrılır.
Yumurta akları vanilyanın yarısı ile çırpılarak kar beyazı haline getirilir.
Başka bir kapta yumurta sarıları şeker ile rengi açılana kadar çırpılır.
Süt ve sıvı yağ eklenir.
Tuz, kabartma tozu ve kalan vanilya ilave edilir.
Un katılıp iyice karıştırılır.
Yumurta karı tahta kaşık yardımı ile diğer karışıma eklenip yavaşça, kabarıklığı söndürülmeden karıştırılır.
Isıtılmış waffle makinasına yada ızgara tavasında yada tost makinasında kepçe ile konulup 4 dakika pişirilir.

tavsiyem, dondurmayla servis yapmanız, çok leziz oluyor; ben crem ole,öğütülmüş ceviz ve hindistan cevizi vee dondurmayla servis yaptım.
Servis bardaklarına yaptığımız tatlının muhallebisini pek beğenmedim.Abla tatlılar bitmedi:( mehmet hikmet bile sadece;çilek püresi kısmını ve meyvelerini yedi.


Resimlerde göreceğiniz gibi muhallebi,çilek püresi sırasıyla kat kat dökerek hazırlayıp mevsim meyveleriyle süsleyebilirsiniz.Peykek yazımdaki çilek püresini bu tatlımda da kullandım.






18 yorum:

  1. SALİHACIM O GÜN YAPTIĞIN WAFFLELER MÜKEMMELDİ. TADI DAMAĞIMDA KALDI. ALLAH EN KISA ZAMAN DA TEKRARINI NASİB ETSİN. O KADAR WAFFLE KRİZİNDEN SONRA ÇOK İYİ GELDİ...... COLUK COLUK İÇİNE DÜŞTÜK.....ELLERİN E SAĞLIK SALİHACIM..... MEHMETİ DE SENİDE ÇOK OPÜYORUM.

    YanıtlaSil
  2. ÖNCE İŞTAHLA BU KUPLARIN SOĞUMASINI BEKLEDİK. PLANIMIZ DA O GÜN WAFFLE YOKTU. O KADAR WAFFLEDEN SONRA KUPLARIDA YİYEMEDİK . SADECE TATLARINA BAKABİLDİK. SONUÇ MÜKEMMEL . MUHALLEBİSİNİ SEN BEĞENMESENDE BENİM HOSUMA GİTTİ. ELLERİNE SAĞLIK . SICAK YAZ GÜNLERİNDE SOĞUK MÜKEMMEL BİR TATLI.... ELLERİNE SAĞLIK TATLIM......

    YanıtlaSil
  3. canım ablam cok tesekkurederım hem evımı hem gönlümü şenlendırdınız..afıyet bal olsun..sen gel ben hep yaparım::))

    YanıtlaSil
  4. Ne deyim muhteşem ötesi olmuş... Görüntüler yemede yanında yat misali...

    Ellerinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık..Canım çekti vallahi :)


    sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  6. Saliha'cığım çok enfes birşey olmuş bunlar. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. SEDA TESEKKURLER CANIM:)

    MUGE HOSGELDIN TESEKKURLER:)

    AYSEL TESEKKUR EDERIM CANIM...
    HERKESE SEVGILERIMLE..

    YanıtlaSil
  8. Salihacım sen bu çilekleri, birbirinden leziz tatlıları yakından çekiyorsun, beni de ekrana çekiyorsun..Yapıştım ekrana valla:)..
    Tatlıların ikisi de çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  9. Saliaha'cığım çok nefis ve kışkırtıcı görünüyorlar.İmrenmemek elde değil canım..Ellerine sağlık..

    Aşağıdaki kat kat böreği bende sık sık rulo olarak yaparım.Çok sevilir ve her tadına bakanda açma olduğunu sanar..Tereyağın azizliğinden olsa gerek..))Harikasın canım..Afiyetler olsun sizlere..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık arkadasım nefis görunuyor. sevgilermle...

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar;bu görüntü nefis,eminim tadı da öyledir.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Mükemmel görünüyorlar. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. salihacım ellerine saglık harika gözüküyo valla ben hülya yengen bak yemedim ama bayıldım bende isterim ona göre geldigimde isterim :)

    YanıtlaSil
  14. esracım;ınankı bende kendı cektıgım resımlere eger sanatsal yonu agır basıyorsa estetıkse seyretmekten zevk alıyorum..nazık yorumun ıcın cok sagol canım...

    gulcum canım hosgeldın..cok tesekkurler..

    banu tesekkurler canım sagol:);

    ayselcım cok nazıksın sagol canım..

    nılay sagol canım,

    yenge sen gel ben sana neler yaparım bak tamam mı?cok tesekkurler...

    YanıtlaSil
  15. wafflle'n harika görünüyor
    ellerine sağlık

    bir türlü yemedim bu güzellikten yaa bugün bebeğe gidicektim orada yiyecektim oda olmadı yaa şimdi seninkini görünce iyice merak ettim bu güzelliği..
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Waffle ı gerçekten severim ama sanki bu biraz çakma weaffle olmuş :)

    YanıtlaSil
  17. waffle tarifini hep krep hamuru gibi hazirliyordum . yine de guzel oluyordu . du diyorum , cunku bu tarifi denedikten sonra gercek waffle neymis yeni ogrendim :))))

    herkese tavsiye ederim .

    firdevs :)

    YanıtlaSil
  18. sevgılı fırdevs afıyet olsun begenmen benı memnun ettı,böyle yapılıpda sonuç guzel olursa hem emeklerınız hemde malzemelerınız zıyan olmadıgı ıcın cok sevınıyorum...
    sevgılerınmle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)